Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Vista ultimate innstalasjonen tar vell rundt 8 gb, så en 12-13 gb burde vell holde om du ikke skal legge inn noe annet på samme partisjon.

7806633[/snapback]

Men det er vel bare 32bit-versjonen? 64bit-versjonen tar vel rundt 10-15GB plass?

 

(Jeg vil uansett anbefale å beregne minst 5GB ledig plass på disken etter installasjonen)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hepp, da skal Vista installeres. I den anledning skal jeg mekke meg en ny partisjon og lurer derfor på; hvor mye plass burde jeg sette av til Vista? (ikke regn med programmer, dokumenter o.l, det ligger på en annen disk).

7806616[/snapback]

Jeg vil anbefale minst 20GB. Jeg hadde det på Vsta partisjonen under beta testingen og det gikk greit med litt over halvparten av partisjonen brukt inkludert dokumenter og noen få programmer. Om du ikke har plassmangel ville jeg gått for 30GB, for Windows har en tendens til å legge på seg over tid om du ikke er veldig flink til å rydde. :)

Lenke til kommentar
Jeg ønsker å sortere og rydde i diverse kataloger, blandt annet "Alle Programmer" .. er "avhengig" av Total Commander og hvor lettvint det er.. Ønsker å få en bedre oversikt over alt dilldallet som ligger under "mitt-navn" -menyen/katalogen på start-menyen..

 

Føler meg litt "låst" uten tilgang.. :(

7804600[/snapback]

Helt enig, det er så irriterende å måtte bekrefte alt man gjør..

 

Bruker total commander for å finne frem, enda ikke skjønt når man hvelger hvor man lagrer ting, som ting fra browser.

 

Men så har jeg brukt commander i xp hele tiden også.

Når jeg skrur av User Access Control så kommer det enda sånne bekreftelses bokser opp, irriterer meg langt inni badekaret.

Jeg vet jo hva jeg installerer, og sjekker allerede pcen 2 ganger om dagen. Unødvendig for meg..(håper jeg..?)

 

Har begynt å endre litt på ting da, at harddiskene ikke slår seg av etter 20 min og sånne småting, litt tungvidt å finne frem i Vista.

Og sletta ting som lå på c disken som ikke skal være der etter XP.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

Jeg kan forsåvidt se mange gode grunner både for og imot å oppgradere til Vista nå, selvom grunnene til å la være antakeligvis blir færre etterhvert som tiden går.

 

Jeg oppgraderer mine to maskiner fordi den ene fikk jeg lisens på fra Microsoft etter betatesting, og den andre er ny og jeg får oppgradering til Vista fra leverandøren om noen uker.

 

Jeg har kjørt Vista i hele beta perioden, og jeg anbefaler ikke mine venner å kjøpe oppgradering med mindre de absolutt vil ha det nyeste nye. De aller fleste vil være minst like fornøyd med XP og bør heller gå over til Vista den dagen de kjøper ny maskin hvor Vista følger med.

 

Men vi som frekventerer slike fora som dette er nok litt mer enn gjennomslittlig interessert i data og klarer ikke å holde oss unna nye versjoner :cool:

Lenke til kommentar
Vista ultimate innstalasjonen tar vell rundt 8 gb, så en 12-13 gb burde vell holde om du ikke skal legge inn noe annet på samme partisjon.

7806633[/snapback]

Men det er vel bare 32bit-versjonen? 64bit-versjonen tar vel rundt 10-15GB plass?

 

(Jeg vil uansett anbefale å beregne minst 5GB ledig plass på disken etter installasjonen)

7806668[/snapback]

Selvfølgelig, det glemte jeg jo helt. Har ingen erfaring med 64 bits, så akkurat hvor mye plass den tar kan jeg ikke si. Men min 32 bits innstalasjon tar ca. 8 GB.
Lenke til kommentar
Mythos Postet i dag, 00:51

  Jeg kan forsåvidt se mange gode grunner både for og imot å oppgradere til Vista nå, selvom grunnene til å la være antakeligvis blir færre etterhvert som tiden går.

 

Jeg oppgraderer mine to maskiner fordi den ene fikk jeg lisens på fra Microsoft etter betatesting, og den andre er ny og jeg får oppgradering til Vista fra leverandøren om noen uker.

 

Jeg har kjørt Vista i hele beta perioden, og jeg anbefaler ikke mine venner å kjøpe oppgradering med mindre de absolutt vil ha det nyeste nye. De aller fleste vil være minst like fornøyd med XP og bør heller gå over til Vista den dagen de kjøper ny maskin hvor Vista følger med.

 

Men vi som frekventerer slike fora som dette er nok litt mer enn gjennomslittlig interessert i data og klarer ikke å holde oss unna nye versjoner 

Igjen må jeg si meg 100% ening med Mythos :thumbup:

Slik jeg ser det er Vista pr idag for spesielt interesserte. Hvis jeg skal prøve å "selge inn" Vista til venner og kjente er det nok svært lite på de listene som faktisk biter på. Sikkerhet er vel noe alle vil ha, men tviler på at det alene er nok. Og som nevnt for noen innlegg siden, tror jeg ikke måten sikkerheten viser seg på vil fall i smak (UAC)

 

Det er jo mulig jeg kjenner en spesiell gruppe mennesker, men de fleste av dem er altså ikke veldig interessert i at brukergrensesnittet skal endres, og de lar seg ikke fasinere så voldsomt av gjennomsiktige viduer og endrede ikoner heller. For dem er data som en bil, det er et verktøy som skal starte og gjøre det det skal, og hvor ratt, pedaler og funksjonshendler er der de pleier å være. De er ikke veldig interessert i å lære å kjøre på nytt kan man vel si.

 

Jeg vet jo at mange her er "lei av XP", men tror altså ikke dette er særlig representativt for den jevne bruker av Windows.

 

Men jeg er jo også ening med Mythos i at dette helt sikker vil endre seg over litt tid. Mange av de jeg hjelper grein litt på nesen av XP også, fant liksom ikke helt frem i starten. Men spurte jeg igjen etter et halvt års bruk, var det jo ingen av dem som ville tilbake til Win 95/98... :)

Lenke til kommentar
..men, faktumet trumfer igjennom; Vi ER spesielt insteresserte, og da er det egentlig ingen vei utenom! :D:p

7808800[/snapback]

 

Så sant, så sant. Har vista, men merker jeg vesentlig forskjell fra xp? Nei :!: Den er jo litt raskere og penere, men viktigst av alt er psyken tilfredsstilt :thumbup:

Lenke til kommentar
får en feilmelding nå: det har oppstått en feil med com surrogate. Noen som vet hva det er?

7809351[/snapback]

 

Får opp samma jeg og. :hmm:

7809403[/snapback]

 

Her og... Lurer på om det begynte å komme etter at jeg installerte k-lite mega codec pack. Bruker dere også det?

7809451[/snapback]

 

Jeg installerte det ja, men så avinstallerte jeg og meldingen fortsetter å komme opp. Mulig det har noe med det å gjøre ja. Forresten, funker VLC player hos dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...