Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Hva er prisen på vista?

7804252[/snapback]

http://www.netshop.no/aspx/loginVnet.aspx?...ista%20ultimate

 

Her er prisen på Ultimate, i hvert fall..

 

7804282[/snapback]

Til den nette sum av kr. 4495,- ... Hvor mange hjemme-brukere kommer egentlig til å kjøpe Retail ver. til den prisen?? :hmm:

 

Pleier det ikke være slik at prisene kommer til å falle i løpet av ett år eller sånn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk min Windows Vista Ultimate (English of course:D) gratis:D

 

Men ser jo ut til å måtte vente en god stund før jeg kan bruke det:(

Skal helst få skaffet meg ny harddisk..

 

Pluss at jeg trenger 64-bit drivere.. Til nForce680i, GeForce8800, webcam osv..

Mangler jo nesten alle vesentlige drivere enda:(

 

Det er utrolig trist, når du sitter med en fullversjon av Ultimate på fanget..

Syntes det er veldig labert utvalg av drivere, med tanke på at Vista er ute for fullt.. :thumbdown:

 

Men det er selvfølgelig verken Microsoft eller Vista sin skyld

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Hvorfor formaterer ikke vista harddisken før den installerer?

 

Nå har jeg en stoor ladning med filer i programfiler folderen min..

Hvordan fjerner jeg unødvendige filer i c:programfiler som jeg ikke trenger?

7805205[/snapback]

 

Formaterer hvis du bare ber den om det.. ;)

Lenke til kommentar
Tror dere det er mulig å tusle på Elkjøp når Vista blir lansert og plukke opp en kopi, eller er dette noe El-kjedene ikke driver med?

7805125[/snapback]

Vet ikke hva andre gjør, men jeg har bestilt inn Office 2003 og Vista i alle versjoner og oppgraderingspakker. Leverandøren garanterer ikke at vi har dem til 30. pga. vannvittig stor etterspørsel, men at de kommer innen uka. (bestilt for leeeenge siden...)

Lenke til kommentar
Bone  i dag, 18:32 

Føler meg litt "låst" uten tilgang..

 

 

Så du sier at Vista er "sikkert" fordi "ingen" har tilgang til diverse filer.. inkludert meg/brukeren?

 

 

Takker for hjelp, i hvert fall.. 

Desverre må jeg si meg litt enig i din lille oppsumering. En del av den nye sikkertheten i Vista kommer i mine øyne til en høy pris.

 

Man sikres mot seg selv, og selv om dette kanskje er hva som må til for å slippe virus ol, blir det alt for masete for min smak.

 

Jeg frykter at blandt de jeg hjelper med data vil de yngre trykke ja, JA, OK!! i vilden sky (akkurat som de gjør med mas om oppdateringer og annet som forstyrrer det de prøver og utføre) Ikke minst fordi det mases om såpass trivielle ting som det gjør.

Det denne gruppen trenger er ting som går av seg selv, uten inngripen.

 

I andre enden ser jeg med skrekk frem til foreldregenerasjonen som er tilsvarende ekstreme andre veien, og tar ut strømmen hvis Windows sier de "har gjort en ulovlig operasjon". Disse er jeg redd kommer til å ringe mye, og sitte med begrenset funksjonalitet i frykt for å gjøre noe galt...

 

Denne gruppen trenger også at ting går av seg selv, ikke samme meldig om man prøver å innstallere en troyaner som når man vil tømme søppelkasen.

 

Så jeg hadde håpet at man kunne klare å lage et noe mer intelligent system. Men det er kanskje bare drømmetenkning at det er mulig...

 

En ting vil jeg spørre om her nå, selv har jeg skrudd av UAC på maskinen jeg bruker mest, og har den påskrudd på de andre. Hittil har jeg ikke opplevd noen advarsler som har vært reelle. Altså som ikke er operasjoner jeg selv har bedt om.

 

Mitt spørsmål er da; hvor mange ganger har dere andre blitt reddet av denne funksjonen, nå som vi har brukt dette en stund?

 

PS må legge til at jeg uttaler meg på grunnlag av bruk av build 5744, så om det har skjedd dramatiske endringer siden den, må jeg revurdere mitt syn. ;)

Lenke til kommentar
Bone  i dag, 18:32 

Føler meg litt "låst" uten tilgang..

 

 

Så du sier at Vista er "sikkert" fordi "ingen" har tilgang til diverse filer.. inkludert meg/brukeren?

 

 

Takker for hjelp, i hvert fall.. 

Desverre må jeg si meg litt enig i din lille oppsumering. En del av den nye sikkertheten i Vista kommer i mine øyne til en høy pris.

 

Man sikres mot seg selv, og selv om dette kanskje er hva som må til for å slippe virus ol, blir det alt for masete for min smak.

 

Jeg frykter at blandt de jeg hjelper med data vil de yngre trykke ja, JA, OK!! i vilden sky (akkurat som de gjør med mas om oppdateringer og annet som forstyrrer det de prøver og utføre) Ikke minst fordi det mases om såpass trivielle ting som det gjør.

Det denne gruppen trenger er ting som går av seg selv, uten inngripen.

 

I andre enden ser jeg med skrekk frem til foreldregenerasjonen som er tilsvarende ekstreme andre veien, og tar ut strømmen hvis Windows sier de "har gjort en ulovlig operasjon". Disse er jeg redd kommer til å ringe mye, og sitte med begrenset funksjonalitet i frykt for å gjøre noe galt...

 

Denne gruppen trenger også at ting går av seg selv, ikke samme meldig om man prøver å innstallere en troyaner som når man vil tømme søppelkasen.

 

Så jeg hadde håpet at man kunne klare å lage et noe mer intelligent system. Men det er kanskje bare drømmetenkning at det er mulig...

 

En ting vil jeg spørre om her nå, selv har jeg skrudd av UAC på maskinen jeg bruker mest, og har den påskrudd på de andre. Hittil har jeg ikke opplevd noen advarsler som har vært reelle. Altså som ikke er operasjoner jeg selv har bedt om.

 

Mitt spørsmål er da; hvor mange ganger har dere andre blitt reddet av denne funksjonen, nå som vi har brukt dette en stund?

 

PS må legge til at jeg uttaler meg på grunnlag av bruk av build 5744, så om det har skjedd dramatiske endringer siden den, må jeg revurdere mitt syn. ;)

7806536[/snapback]

 

Ja.. Og selvom jeg deaktiverte alle slags sikkerhets dilldall..

Gjort sånn at min bruker (selvom den er administrator) har rettigheter til å redigere, legge til og alt.. i alle slags mapper osv..

 

Så får jeg ikke en gang installert Adobe Professional 8.0, på grunn av ikke tilgang til å redigere i temp mappen.. Javell

Lenke til kommentar

Vista ultimate innstalasjonen tar vell rundt 8 gb, så en 12-13 gb burde vell holde om du ikke skal legge inn noe annet på samme partisjon.

 

Bone: Min Vista partisjon ligger på 20 gb, og jeg har enda 8 gb ledig + masse programmer innstalert. Så de tallene der stemmer ikke helt.

Endret av remmm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...