Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det flere som har problemer med å kjøre videoklipp med VLC player ?

 

Jeg får bare svart bilde med lyd. Har lastet ned den nyeste versjonen og lagt inn xvid, divx drivere etc (selv om det egentlig ikke skal være nødvendig).

 

Edit: Fant en løsning. Måtte endre video output module fra default -> DirectX

7699344[/snapback]

Tusen takk!!

 

Takk til forumet.. Takk til forumets medlemmer.. og takk til søkefunksjonen innad i tråden! :w00t:

Lenke til kommentar

Tenkte å kjøpe Vista når det kommer. Har så mye problemer med Xp(bluescreens etc.)

 

Hva burde jeg gå for? 32 eller 64 bit? Bruker denne pc'en til alt mulig rart. Spill, bildebehandling, surfing, skriving ect.

 

Hva slags version bør jeg kjøpe? Kjører XP pro nå, men trenger absolut ikke noe avanserte greier. Aero grensesnitt f. eks.

Tenkte på Home basic

Lenke til kommentar
Tenkte å kjøpe Vista når det kommer. Har så mye problemer med Xp(bluescreens etc.)

 

Hva burde jeg gå for? 32 eller 64 bit? Bruker denne pc'en til alt mulig rart. Spill, bildebehandling, surfing, skriving ect.

 

Hva slags version bør jeg kjøpe? Kjører XP pro nå, men trenger absolut ikke noe avanserte greier. Aero grensesnitt f. eks.

Tenkte på Home basic

7796044[/snapback]

 

Er nok fortsatt 32bits versionen som er mest aktuell for de fleste. Ser at mange med 64 versionen sliter med drivere, programvare osv.

Endret av asad
Lenke til kommentar
Tenkte å kjøpe Vista når det kommer. Har så mye problemer med Xp(bluescreens etc.)

 

Hva burde jeg gå for? 32 eller 64 bit? Bruker denne pc'en til alt mulig rart. Spill, bildebehandling, surfing, skriving ect.

 

Hva slags version bør jeg kjøpe? Kjører XP pro nå, men trenger absolut ikke noe avanserte greier. Aero grensesnitt f. eks.

Tenkte på Home basic

7796044[/snapback]

Du bør IKKE kjøpe Home Basic etter min mening. Den støtter f.eks. ikke oppløsning høyere enn 1024x768. Tror Home Premium er greit for deg, og den koster ikke så mye mer enn Home Basic heller.

 

På XP var det mye dårligere driverstøtte på 64-bit, og det kommer sikkert til å bli dårligere i Vista også. 32-bit versjonen er nok den greieste å kjøpe.

Lenke til kommentar

Har et lite spørsmål:

Har lest en del om Vista i det siste nå. Og i de nyeste artikklene står det nå at Vista er klar for det norske forbruker markedet. Er ikke lanseringsdatoen for oss forbrukere før 30. januar? Altså tirsdagen neste uke?

 

I så fall, hvis det har blitt lansert nå. Hvor lang tid tror dere det tar før jeg får min express upgrade til Vista Home Premium? Har sett på ordren min, men det står ikke noen leveringsdato der :no:

Lenke til kommentar

Altså.. Nå begynner jeg å irritere meg grønn!

 

Sitter her med en fullversjon av Windows Vista Ultimate..

Og jeg har nettopp oppgradert PC-en, så nå kan den dra Vista uten noen som helst problemer osv..

 

Men den finnes kun et pokkers problem, og det ser ikke ut som det noen gang vil bli løst :nei:

 

Alle driver osv som jeg trenger for å kjøre Vista, de har jeg.. Bortsett fra en lusen driver!

 

Driveren til mitt Phillips SPC900NC webcam, ser aldri ut til å komme i det hele tatt..

Har sendt Phillips utallige mail, men ikke noe svar å få..

Det som skjer hvis jeg benytter meg av XP driveren, er at bare mikrofonen på cammen virker, men ikke selve cammen, hvert fall ikke i Windows Live Messenger, og da er hvert fall hele poenget borte..

 

Jeg trenger bokstavelig talt cammen, og er jo helt latterlig at Phillips ikke har kommet med en løsning enda, med tanke på at nå er Vista her for fult.. Og hvert fall teit av dem å ikke svare, en slik driver hadde ikke tatt dem lange tiden..

 

Er utrolig irriterende at jeg sitter her med en splitter ny PC til 16-17000kroner, fullversjon av Vista Ultimate.. Så skal en lusen liten webcam driver ødelegge alt..

Er jeg virkelig nødt til å spare opp en tusen lapp, og anskaffe meg et nytt cam fra Logitech ?

 

Finnes det ingen andre måter å få cammen til å virke på ? En uoffisiell driver eller noe ?

 

Detta kan bare ikke være sant ..

Lenke til kommentar
Altså.. Nå begynner jeg å irritere meg grønn!

 

Sitter her med en fullversjon av Windows Vista Ultimate..

Og jeg har nettopp oppgradert PC-en, så nå kan den dra Vista uten noen som helst problemer osv..

 

Men den finnes kun et pokkers problem, og det ser ikke ut som det noen gang vil bli løst :nei:

 

Alle driver osv som jeg trenger for å kjøre Vista, de har jeg.. Bortsett fra en lusen driver!

 

Driveren til mitt Phillips SPC900NC webcam, ser aldri ut til å komme i det hele tatt..

Har sendt Phillips utallige mail, men ikke noe svar å få..

Det som skjer hvis jeg benytter meg av XP driveren, er at bare mikrofonen på cammen virker, men ikke selve cammen, hvert fall ikke i Windows Live Messenger, og da er hvert fall hele poenget borte..

 

Jeg trenger bokstavelig talt cammen, og er jo helt latterlig at Phillips ikke har kommet med en løsning enda, med tanke på at nå er Vista her for fult.. Og hvert fall teit av dem å ikke svare, en slik driver hadde ikke tatt dem lange tiden..

 

Er utrolig irriterende at jeg sitter her med en splitter ny PC til 16-17000kroner, fullversjon av Vista Ultimate.. Så skal en lusen liten webcam driver ødelegge alt..

Er jeg virkelig nødt til å spare opp en tusen lapp, og anskaffe meg et nytt cam fra Logitech ?

 

Finnes det ingen andre måter å få cammen til å virke på ? En uoffisiell driver eller noe ?

 

Detta kan bare ikke være sant ..

7797422[/snapback]

 

En så liten driver til kun et webkamera kan vell ikke ødelegge hele systemet? :roll:

Eller er du helt nøtt til å ha webkameraet?

Lenke til kommentar

En så liten driver til kun et webkamera kan vell ikke ødelegge hele systemet? :roll:

Eller er du helt nøtt til å ha webkameraet?

7797452[/snapback]

 

More or less .. ja..

Eller jeg er ikke, men da blir dama lei seg.. Og det vil vi ikke.. Alt for dama vettu..

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Kjøp deg cam til 300-500kr fra logitech , så slipper du problemer. Ikke verre enn det :) Vær glad at alt annet funker du.

7797573[/snapback]

 

Joda.. Men økonomien er litt tam etter jeg har kjøpt ny PC..

Dessuten så er det litt kvalitets forskjell fra et SPC900NC, ned til et Logitech cam til 350-500kroner da..

 

Noen kan vell stille spørsmålstegn til at sånn 800kroner for et nytt cam kan være et så stort økonomisk problem.. Vell, det er ikke et så stort problem..

Saken er bare det at jeg helst skulle hatt meg en Noctua NH-U12F kjøler, og en ny harddisk til PC-en først.. SPC900NC cammen i seg selv er jo utrolig bra, må jo ut med minst 700-800kroner får å få noe som matcher.. Og den utgiften har jeg ikke akkurat regnet med.. Nå sitter jeg å sparer til CPU kjøler og harddisk, ny kjøler er ikke så utrolig viktig sånn i første om gang.. Men harddisk trenger jeg for gud skyld, og det helt så fort som mulig.. Fordi jeg har egentlig ikke mulighet til å bruke IDE harddisk på mitt nye hovedkort, samt at all musikken min stapper alle mine 120GB..

Har bare 8gb ledig nå, og det er snaut altså

Lenke til kommentar
Kjøp deg cam til 300-500kr fra logitech , så slipper du problemer. Ikke verre enn det :) Vær glad at alt annet funker du.

7797573[/snapback]

 

Joda.. Men økonomien er litt tam etter jeg har kjøpt ny PC..

Dessuten så er det litt kvalitets forskjell fra et SPC900NC, ned til et Logitech cam til 350-500kroner da..

 

Noen kan vell stille spørsmålstegn til at sånn 800kroner for et nytt cam kan være et så stort økonomisk problem.. Vell, det er ikke et så stort problem..

Saken er bare det at jeg helst skulle hatt meg en Noctua NH-U12F kjøler, og en ny harddisk til PC-en først.. SPC900NC cammen i seg selv er jo utrolig bra, må jo ut med minst 700-800kroner får å få noe som matcher.. Og den utgiften har jeg ikke akkurat regnet med.. Nå sitter jeg å sparer til CPU kjøler og harddisk, ny kjøler er ikke så utrolig viktig sånn i første om gang.. Men harddisk trenger jeg for gud skyld, og det helt så fort som mulig.. Fordi jeg har egentlig ikke mulighet til å bruke IDE harddisk på mitt nye hovedkort, samt at all musikken min stapper alle mine 120GB..

Har bare 8gb ledig nå, og det er snaut altså

7797621[/snapback]

 

Da foreslår jeg at du besøker dama di slik at hun kan se deg live(!) å så kan du vente til det kommer drivere til camet ditt ;)

Lenke til kommentar
Vista fant driver til mitt Phillips SPC 200N webcamera. Dritt dårlig, bruker det aldri. Men det funker.. :) Rart du ikke finner til ditt.. Det er vel nyere også.. ?

7797732[/snapback]

 

Ja.. Det virker jo helt sprøtt da.. Hvor fant du det forresten ? Hadde Vista en plugg and play driver ?

Lenke til kommentar
trygveaa  i dag, 16:48 

Du bør IKKE kjøpe Home Basic etter min mening. Den støtter f.eks. ikke oppløsning høyere enn 1024x768.

Hmm, dette er også noe jeg ser går igjen her.

Jeg lurer litt på om dette er noe som har blitt sagt så mange ganger at det har blitt en sannhet...

 

Har 2 ganger hatt Home Basic innstallert, først RC2 og nå 6000. Mine 2 skjermer settes default til 1280x1024 som er tilsvarende oppløsning på den skjermen med lavest oppløsning)

Prøvde nå for morro skyld og se hvor høyt jeg fikk satt oppløsningen, og får da 1800x1440 på den skjermen som støtter dette.

 

Nå skal det sies at jeg ikke har aktivert mine Home Basic innstallasjoner, kjører på 30 dagers prøve. Men har litt vondt for å tro at man får dårligere spesifikasjoner ved aktivering...

post-56388-1169749706_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...