Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Kun retail-boksen til flere tusen kroner inneholder både 32-bit og 64-bit versjonen. Slik kan man enkelt "migrere" ved en senere anledning. Kjøper du OEM må du bestemme deg for én av disse. De fleste vil fortsatt bruke 32-bit, da denne har størst støtte for dagens hardware, programvare og spill.

 

Kort fortalt:

32bit: Mest kompatibel

64bit: Mest sikker

7787039[/snapback]

 

Okei, så de vista oem versjonene mpx.no selger... er det 32 eller 64 bit? i teksten på produktet står det at det er begge deler.... noen som vet?

Endret av arsvendg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spurte tidligere, men ingen som svarte, hvor kan jeg laste ned det siste prøveversjon av Vista? Finner ikke noe link på førstesiden.

7785853[/snapback]

Ligger ikke ute på Microsoft sine sider lenger, men etter som jeg har forstått det kan du fullt lovlig laste den ned via torrent. Tror MS deler ut betalisenser ennå.

7786015[/snapback]

Jeg tviler på at Microsoft deler oppfatnngen om at de er lovlig å laste ned Vista beta via torrent.

7786693[/snapback]

Hm.. hvorfor ikke? De deler jo fortsatt ut betakoder, og betaversjonene til vista går jo ut i juni uansett.
Lenke til kommentar
hva vil en OEM versjon si?

7788092[/snapback]

Det er en lisens som har en begrensing i at den kun kan installeres på den PC'n den først ble lagt inn på. Når du bytter maskin (eller hovedkort) må du kjøpe ny lisens. Du har heller ikke support fra Microsoft på en OEM versjon, noe som betyr lite i praksis.

Lenke til kommentar
Heisann! Inntalerte Norsk VistaPistaUltimate igår. Men har problemer med skjermkort Driveren. I begynnelsen hadde jeg en driver som kom automatisk, men når jeg skulle innstalere lyddriveren så forsvant liksom skjermkortdriveren. Så jeg lasta ned den nyeste til mitt ATi Radeon 9600 som var laget for Vista, men funka det? Neida.. hvordan kan jeg fikse det?

7784919[/snapback]

 

Ingen som har peiling?

Lenke til kommentar
Jeg har også lagt merke til at det i denne tråden synes å være en vanlig oppfating at man "helt lovlig" kan laste ned Vista fra torrent.

Jeg ser ingen forskjell mellom og laste ned Vista, eller og laste ned XP, Office. Kan ikke skjønne at det er lov...?

7788054[/snapback]

Nå er det snakk om beta versjon av Vista da, som microsoft tidligere ga gratis ut til alle. Er ikke sikker på om det er lovlig eller ulovlig, men ser ingen grunn til at det skal være ulovlig siden microsoft deler/delte ut lisensnøkler gratis.

Lenke til kommentar
Jeg har også lagt merke til at det i denne tråden synes å være en vanlig oppfating at man "helt lovlig" kan laste ned Vista fra torrent.

Jeg ser ingen forskjell mellom og laste ned Vista, eller og laste ned XP, Office. Kan ikke skjønne at det er lov...?

7788054[/snapback]

Nå er det snakk om beta versjon av Vista da, som microsoft tidligere ga gratis ut til alle. Er ikke sikker på om det er lovlig eller ulovlig, men ser ingen grunn til at det skal være ulovlig siden microsoft deler/delte ut lisensnøkler gratis.

7789191[/snapback]

Jeg tror ikke noen ser på det som spesiellt alvorlig å laste ned en beta med torrent, men å kalle det lovlig blir litt feil. Særlig siden den ikke er fritt tilgjengelig for enhver på Microsoft sine sider.

Lenke til kommentar

Trenger egentlig virkelig hjelp her..

 

Selv om jeg er administrator.. så har jeg "begrenset tilgang"... for de fleste handlinger jeg gjør kopier/flytt/osv, så må jeg bekrefte ting i hue' og ræva..

 

Og jeg har ikke "Brukertillatelse" til å importere .pst -fila, i Office.. "dette har du ikke tillatelse til" .. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Mythos Postet i dag, 16:11

Jeg tror ikke noen ser på det som spesiellt alvorlig å laste ned en beta med torrent, men å kalle det lovlig blir litt feil. Særlig siden den ikke er fritt tilgjengelig for enhver på Microsoft sine sider.

Ja, for all del, jeg syns heller ikke ut fra personlig moral det er noe galt i det, men tror du har rett i at det ikke er lov. Det at man tidligere har kunnet laste ned gjør det neppe lovlig å distribuere programvaren utenfor Microsoft's kontroll.

 

Man har kunnet laste ned XP64 bit også fra MS. Jeg tror det er så enkelt som at enhver form for distribuering som MS ikke har godkjent er ulovlig.

 

Jeg har feks selv lastet ned oem versjon av XP fordi jeg manlger cd, noe jeg selv syns er helt greit. Men også dette mener jeg strengt tatt er ulovlig av samme grunn som nevnt over. Og hadde jeg spurt på dette forum hvor jeg kunne laste ned XP oem, tror jeg tråden hadde blitt stengt ganske fort.

 

Hvis det er lov å laste ned Vista, kan det jo bare linkes til torrenter på side 1. Så hva mener moderatorer om dette?

 

Uansett, kan jo hende jeg tar feil :)

Lenke til kommentar
Trenger egentlig virkelig hjelp her..

 

Selv om jeg er administrator.. så har jeg "begrenset tilgang"... for de fleste handlinger jeg gjør kopier/flytt/osv, så må jeg bekrefte ting i hue' og ræva..

 

Og jeg har ikke "Brukertillatelse" til å importere .pst -fila, i Office.. "dette har du ikke tillatelse til" .. :dontgetit:

7789624[/snapback]

 

Det virker som om du ikke har rettigheter til disken.

har du pst filen på en "gammel" disk. som du brukte under XP?

 

Hvis ja så kan du høyre klick og velge properties på disken i utforskeren.

Der kan dy velge security og legge brukeren din til med fulle rettigheter.

Jeg brukte advanced knappen og sørget for at rettightene ble arvet nedover på alle objecter (checkbox nederst)

Jeg la meg også inn som owner på disken :)

 

Mvh

Rolf

Lenke til kommentar

rolfik; Jepp! Det funka! :w00t: Takker!!

 

Men, jeg sliter også litt mer rettigheter på C:

 

Jeg bruker Total Commander (til det mest), og også når jeg skal fikse og ordne menyer på Start Menyen -> Alle Programmer... Det flere kataloger jeg virkelig ikke får lov til å komme inn på! "Start Meny" er en av dem.. :cry:

 

Og jeg har også integrert WinRAR i Total Commander, men den vil ikke startes når jeg bruker funksjonen via Total Commander.. når jeg starter programmet manuelt, så får jeg pakket ut saker og ting.. :ermm:

 

 

Spørsmål 2: Er det mulig å forandre størrelsen/bredden på sidebaren?

 

Takker for hjelp!! :)

Lenke til kommentar

for å gjøre det samme på c:\ må du ta hver mappe individuelt.

c: er begrenset en del siden det er system/boot disk.

 

Jeg er ikke sikker på om du kan ta all foldere siden de fleste på c: er eid av system, og du kan skape problemer hvis du prøver.

Men du kan prøve å legge deg selv inn med fulle rettigheter.

 

Jeg tror ikke du kan endre størrelsen på sidebaren, jeg fikk det heller ikke til.

 

Mvh

Rolf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...