Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Jeg fikk heller ikke til den integrerte Windows Remote Control versjonen.

Kjører forøvrig Vista på laptopen og XP på den stasjonære.

Hva er feilmeldigen dere får da?

Det er en forbedret sikkerhet i Vista sin remote desktop, men bruker det her fra Vista mot XP både lokalt og over internett til jobben. På Advanced tab'en og "Autentication options" har jeg valgt "Always connect, even if autentification fails".

Det skal også være mulig å laste ned Remote Desktop v6.0 til XP for bedret sikkerhet, men jeg har ikke gjort det.

 

Man må vel såvidt jeg vet også ha passord på maskinen som skal styres.

For å slippe å skrive passord hver bidige oppstart, kan man evnt i "start" - "Run" skrive "control userpasswords2" og krysse av av din bruker ikke skal skrive passord.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Har et spørsmål. Tenkte jeg skulle kjøpe Vista ultimate, men fikk i dag Business utgaven.  Men den er på engelsk. Har hørt noe om at man kan laste ned språkpakker til ultimate-versionen, så det jeg lurer på er om jeg kan installere business nå, oppgradere til ultimate den 30. januar, og så laste ned norsk språkpakke.

 

Mvh Beinert

7783208[/snapback]

Det bør gå fint. Hvis man oppgraderer til Ultimate så skal man ha alt, inkludert språkpakkene, ikke en nedkuttet versjon.

 

Oppgraderingsprisen er forresten ventet å bli 900 kr. Kilde.

7783791[/snapback]

 

Ok, takker for svar :)

Da satser jeg på at det ordner seg.

Lenke til kommentar

Heisann! Inntalerte Norsk VistaPistaUltimate igår. Men har problemer med skjermkort Driveren. I begynnelsen hadde jeg en driver som kom automatisk, men når jeg skulle innstalere lyddriveren så forsvant liksom skjermkortdriveren. Så jeg lasta ned den nyeste til mitt ATi Radeon 9600 som var laget for Vista, men funka det? Neida.. hvordan kan jeg fikse det?

Lenke til kommentar
Er vel bare positivt det?

7784364[/snapback]

Hvis du liker tanken på at du kan bli overrvåket av amerikanerne uten at du vet det, ja.

Hvis ikke, nei.

 

Jeg liker i allefall ikke tanken på at NSA kan ha implantert bakdører i Vista for at de selv skal få tilgang.

 

Men hvis de faktisk har hjulpet MS med sikkerheten i Vista er det positivt ja, men jeg stoler ikke en døyt på slike uttaleleser.

Lenke til kommentar
Spurte tidligere, men ingen som svarte, hvor kan jeg laste ned det siste prøveversjon av Vista? Finner ikke noe link på førstesiden.

7785853[/snapback]

Ligger ikke ute på Microsoft sine sider lenger, men etter som jeg har forstått det kan du fullt lovlig laste den ned via torrent. Tror MS deler ut betalisenser ennå.
Lenke til kommentar
Spurte tidligere, men ingen som svarte, hvor kan jeg laste ned det siste prøveversjon av Vista? Finner ikke noe link på førstesiden.

7785853[/snapback]

Ligger ikke ute på Microsoft sine sider lenger, men etter som jeg har forstått det kan du fullt lovlig laste den ned via torrent. Tror MS deler ut betalisenser ennå.

7786015[/snapback]

Jeg tviler på at Microsoft deler oppfatnngen om at de er lovlig å laste ned Vista beta via torrent.

Lenke til kommentar
Lurer på en sak.

 

Hvis jeg kjøper Vista OEM, vil jeg da få med både 32 og 64-bits versjonene?

 

Lurte på dette fordi jeg ser at mpx ikke har 32 eller 64 bits utgaver, men bare "Vista"... ;)

7786801[/snapback]

 

Kun retail-boksen til flere tusen kroner inneholder både 32-bit og 64-bit versjonen. Slik kan man enkelt "migrere" ved en senere anledning. Kjøper du OEM må du bestemme deg for én av disse. De fleste vil fortsatt bruke 32-bit, da denne har størst støtte for dagens hardware, programvare og spill.

 

Kort fortalt:

32bit: Mest kompatibel

64bit: Mest sikker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...