Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Er vell bare å innstalere akkurat likedan som du gjorde når du innstalerte engelsk. Er ikke mye mer tricky enn å brenne ut windows vista norsk som oppstarts dvd, ta backup av alle filene dine, boot fra dvd'en. Slett den nåværende partisjonen med vista på, opprett en likedan, og velg at du vil innstallere vista norsk på denne :)

7777521[/snapback]

 

Ja, det er greit, men hvordan sletter jeg!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

da jeg hadde engelsk beta verson fant jeg ut at man kunne prate i mic-en. så skrev pc-en ned det du sa. og at men kunne opne filer og mapper ved hjelp av talekommando.

går dette ann på den norske versonen?

vis ja: må man prate engelsk da?

Endret av JFM
Lenke til kommentar

ok, nå har jeg installert vista på en egen partisjon..

 

ser greit nok ut, men jeg har jo da ingen drivere..

oppløsningen er korka, 1024 x 768 på max, og ingen widescreen..

 

jeg laster ned forcewaredrivere nå og håper det virker..

 

utenom det, lurte jeg på hvordan jeg kan komme meg på nett?

jeg har laptop fra fujitsu-siemens og det virker som om det trådløse kortet er laget av dem også.. noen som vet hvordan jeg kan får tak i noen drivere som virker i vista? prøvde de gamle, men de funket jo da ikke.. :hmm:

Lenke til kommentar

Har innstalert RC2 nå, men etter jeg tok en restart så kommer det ikke opp valg om hvilket opperativsytem jeg vil starte. Den startet automatisk i XP :hrm:

Sjekka boot-fila nå når jeg er i XP og den ser slik ut:

[boot loader]

timeout=30

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect

 

Skal det ikke stå noe om vista i den? Isåfall kan noen hjelpe meg? :innocent:

Lenke til kommentar

Haddet mye knot med dette.. Vista bruker ikke boot.ini nei så prøvdet vista boot proo, fant da tilbake vista men vista fant ikke xp igjen. Bootet da med xp cd, gikk i dos -fixboot- , for å få bare xp tilbake igjen.

 

Med andre ord fikk jeg ikke begge tilbake på boot screen igjen. Bruker Xp av mangel på skikkelig 8800gtx driver.

Lenke til kommentar
En annen ting jeg lurer litt på, som ikke er veldig viktig, men litt interessant om du har det, er lanseringsdato for de forskjellige versjonen som har kommet, altså, beta, RC1 og 2 osv. Den førsteposten er jo etterhvert blitt såpass bra at jeg bruker den som et slags oppslagsverk av og til.

 

Har Dell biltt Mono? :)

7776513[/snapback]

Jupp, jeg er blitt iMono. Mono har jeg siklet etter en stund, men det er opptatt av en inaktiv bruker.

 

Og ja, lanseringsdatoene står i førstepost;

 

Tidsplan for utgivelser av Windows Vista:

- 23. mai; Windows Vista Beta 2 sluppet for CTP-testere.

- 8. juni; Windows Vista Beta 2 sluppet for CPP-testere.

- 1. september; Windows Vista RC1 sluppet for CTP-testere.

- 6. september; Windows Vista RC1 sluppet for CPP-testere.

- 22. september; Windows Vista post-RC1 sluppet for både CPP- og CTP-testere.

- 6. oktober; Windows Vista RC2 sluppet for både CPP- og CTP-testere.

- 30. januar (2007); Windows Vistas forventede lansering!

 

Og gratulerer med nytt brukernavn.

7776610[/snapback]

Takk skal du ha! Jeg var gruelig lei det andre. :no:

 

Nå er det akkurat én uke til launch i New York! :w00t:

Endret av iMono
Lenke til kommentar
Haddet mye knot med dette.. Vista bruker ikke boot.ini nei så prøvdet vista boot proo, fant da tilbake vista men vista fant ikke xp igjen. Bootet da med xp cd, gikk i dos -fixboot- , for å få bare xp tilbake igjen.

 

Med andre ord fikk jeg ikke begge tilbake på boot screen igjen. Bruker Xp av mangel på skikkelig 8800gtx driver.

7778327[/snapback]

Hvis du ser et par sider tilbake vil du finne ut at en bruker ropte ut om 8800 gtx drivere til Vista, det var vell bare beta drivere, men uansett, tipper de holder ganske godt.
Lenke til kommentar
da jeg hadde engelsk beta verson fant jeg ut at man kunne prate i mic-en. så skrev pc-en ned det du sa. og at men kunne opne filer og mapper ved hjelp av talekommando.

går dette ann på den norske versonen?

vis ja: må man prate engelsk da?

7777765[/snapback]

 

Prøvde dette selv på Norsk Vista versjon, men fikk opp mld om at språket ikke var støttet, mulig den ikke er kalr for norsk.

 

Noen med engelsk som kan bekrefte at den fortsatt virker i final versjonen?

Lenke til kommentar
Kan nok ikke hjelpe deg med problemet ditt, men vista bruker ikke boot-fila som i xp. Du kan prøve å innstalere vistabootpro, kanskje det kan hjelpe deg. Om du blar deg tilbake noen sider i denne tråden tror jeg du vil finne svar på spørsmålet ditt :)

7778174[/snapback]

Vistabootpro funka ikke. Eneste måten jeg kommer inn i vista på er å sette inn vista dvd-en under oppstart. Da kommer det opp valg om jeg vil start XP eller vista.

 

Irriterende om jeg må sette inn vista dvd-en vær gang jeg skal inn i vista :hrm:

Lenke til kommentar

Det du må gjøre er å boote vista, høyreklikke på min datamaskin --> egenskaper --> avansert --> oppstart ett eller annet --> instillinger --> vis listen med operativsystem

 

noe lignende. sitter i svensk windows xp nå.-.. så er ikke helt likt, men nokså:p

 

Edit: Høyreklikk på min datamaskin --> egenskaper --> avanserte systeminstillinger --> avansert --> oppstart og gjenoppretting --> instillinger :)

Endret av shaaland
Lenke til kommentar
Johnterje:

 

- Hva er ditt problem? :)

7779258[/snapback]

 

takk, :)

 

jeg installerte vista på en egen partisjon tidligere idag..

grafikken var elendig, før jeg fikk installert nye grafikk-drivere,

og nå virker alt som det skal og ser bra ut!

 

mitt problem er at jeg ikke får internett så lenge jeg er på vista..

jeg har en fujitsu siemens amilo xa 1526 laptop,

og det trådløse nettverkskortet ser ut til å være laget av fujitsu siemens også?

 

driverne til MC 2005 virker ikke, er det noe jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...