Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Kjører Ultimate RTM Norsk på en Acer Travelmate laptop. Har nettopp satt inn et tv-kort (Pinnacle PCTV Hybrid pro) med de seneste beatdriverne fra pinnacle. Med Pinnacles programvare tunes kanalene greit inn (get kabelnett). I Windows Vista Mediacenter finner den ingen kanaler. Nå lurer jeg på om dette skyldes driverfeil eller om systemet som Mediacenter bruker for å sjekke kanaltilgjengeligheten opp mot nettet ikke er oppe og går enda. Noen som har peil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tillit min venn, tillit... Hadde ikke funnet på å svare på noe jeg ikke selv har sjekket grundig, men siden du er en tanke skeptisk, så skal jeg legge fram flere bevis:

 

"

Hei.

 

Prisen er lik. Dvs alle som kjøper XP i dag får lisens Vista Ultimate i dag med bruksrett XP. Media til ca 100 kr vil bli tilbudt i etterkant.

Når media for Vista blir tilgjengelig for studentkommer dette ferdig bundlet. Trolig i slutten av februar eller mars.

 

Med vennlig hilsen / Best regards

******************

 

Produktsjef / Product Manager

Lisensrådgiver Microsoft

Tel: +*****************"

 

Mailen er datert 3. januar 2007 :tease:

7764343[/snapback]

 

 

Okey, det er ikke det samme de har sagt til meg.. Veit ikke om jeg føler meg veldig overbevist om at det stemmer heller. Hvis man faktisk fikk med Vista nå, så burde det vel stå et eller annet sted. Lurer på om de egentlig snakker om det Express Upgrade greiene hvor du kan få oppgradert til Vista.. men det tror jeg bare er hvis du kjøper med en ny maskin.

 

Meldingen jeg fikk var at kun Home Premium kommer til studentpris, noe som stemmer nokså godt med at det bare var den som lå ute på diverse nettbutikker i studentversjon også (før Vista ble fjernet fra bla. mpx.no).

 

Cwn

Lenke til kommentar
Tillit min venn, tillit... Hadde ikke funnet på å svare på noe jeg ikke selv har sjekket grundig, men siden du er en tanke skeptisk, så skal jeg legge fram flere bevis:

 

"

Hei.

 

Prisen er lik. Dvs alle som kjøper XP i dag får lisens Vista Ultimate i dag med bruksrett XP. Media til ca 100 kr vil bli tilbudt i etterkant.

Når media for Vista blir tilgjengelig for studentkommer dette ferdig bundlet. Trolig i slutten av februar eller mars.

 

Med vennlig hilsen / Best regards

******************

 

Produktsjef / Product Manager

Lisensrådgiver Microsoft

Tel: +*****************"

 

Mailen er datert 3. januar 2007 :tease:

7764343[/snapback]

 

 

Okey, det er ikke det samme de har sagt til meg.. Veit ikke om jeg føler meg veldig overbevist om at det stemmer heller. Hvis man faktisk fikk med Vista nå, så burde det vel stå et eller annet sted. Lurer på om de egentlig snakker om det Express Upgrade greiene hvor du kan få oppgradert til Vista.. men det tror jeg bare er hvis du kjøper med en ny maskin.

 

Meldingen jeg fikk var at kun Home Premium kommer til studentpris, noe som stemmer nokså godt med at det bare var den som lå ute på diverse nettbutikker i studentversjon også (før Vista ble fjernet fra bla. mpx.no).

 

Cwn

7767888[/snapback]

 

Om du ei heller vil høre på en lisensrådgiver i Microsoft, så vet jeg ikke hvordan jeg skal få overbevist deg...

 

På nettsiden til studentlisens.no står det også:

 

"Nye Office/Windows versjoner

Office 2007 og Windows Vista er ikke klare som studentversjoner ennå. Sannsynligvis drøyer det frem til januar/februar 2007 før de første engelske versjonen er klare, og ytterligere en til to måneder før de norske er klare.

 

Frem til Windows Vista og Office 2007 er klare for levering, leveres media (CD/DVD) for Windows XP og Office 2003. De som kjøper produktene i perioden frem til at ny versjon er klar, får teknologigaranti som gir de rett til å benytte de nye versjonene så snart disse er tilgjengelige."

Lenke til kommentar

Om du ei heller vil høre på en lisensrådgiver i Microsoft, så vet jeg ikke hvordan jeg skal få overbevist deg...

 

Jeg stoler ikke helt på noen før ser hva som skjer.. :)

På nettsiden til studentlisens.no står det også:

 

"Nye Office/Windows versjoner

Office 2007 og Windows Vista er ikke klare som studentversjoner ennå.  Sannsynligvis drøyer det frem til januar/februar 2007 før de første engelske versjonen er klare, og ytterligere en til to måneder før de norske er klare. 

 

Frem til Windows Vista og Office 2007 er klare for levering, leveres media (CD/DVD) for Windows XP og Office 2003. De som kjøper produktene i perioden frem til at ny versjon er klar, får teknologigaranti som gir de rett til å benytte de nye versjonene så snart disse er tilgjengelige."

7768602[/snapback]

 

Ja, så det nå. Sendte dem en mail med spørsmål om hvordan det systemet fungerer. Skjønner ikke helt hvorfor de mener det skal ta lengre tid å få "studentversjoner" når de er helt identiske med det som selges alle andre steder.. bare ulik pris.

Lenke til kommentar

Noen andre som sliter med å få brukt bluetooth i Vista?

 

Installerer jeg driveren som følger med så vil ikke Windows starte når jeg har bluetooth adapteret i, og hvis jeg ikke har det i, og setter det i senere så låser Windows seg...

 

Trust USB Bluetooth 2.0 EDR det er snakk om.

Det ligger oppdaterte drivere ute på WU, men hvis jeg installerer de så funker ikke programmene, og jeg får heller ikke startet Windows...

Lenke til kommentar

Overrasket over hvor få drivere jeg har måtte innstallere egentlig.. Stort sett bare til hurtigtastene og touchpad'n som jeg kommer på i farta. resten tok Vista seg av. Har en Dell XPS M1210. Til touchpad'n var det ingen Vista drivere på dell sine sider, men testa XP driverne og det funka helt fint det..

Lenke til kommentar

Hey! Lurer på et par ting:

 

1) Åssen får man administrator rettigheter på f.eks. en mappe? (Har prøvd en måte, men funket ikke nå lenger)

 

2) Åssen kan man få fjernet den advarselen som kommer opp hver gang man skal forandre på noe? Den det står: tillat (allow) og det på.. Og den det står fortsjett på hele tia..

 

Skjønner? Hehe :p

Lenke til kommentar

Har store problemer med å installere CS2 (x86) i vista 64bits versjonen. Når jeg prøver å åpne PS står det at jeg ikke har skrevet inn navn, firma eller riktig serial. og så bare slutter programmet.. Har prøvd å installere med mitt egen navn, og microsoft (det er der fra starten av når jeg skal skrive inn navn etc). any ideas?

 

har jo søkt om dette på forumet, men er så vanskelig å finne replies'ene når folk skriver innlegg om dette.

 

takk

Endret av Lil-H
Lenke til kommentar

Noen som har en eller annen form for iPod å får den til å funke med itunes i vista? Får til å legge inn sanger den første gangen etter formatering, men funker ikke å oppdatere den senere. Bruker for tiden ml_ipod plugin til winamp, som egentlig funker ganske greit :)

Lenke til kommentar
Vet noen hvor jeg får en funksjonalitetsmatrise av alle Vista-versjonene? Lettere å se hva de diverse versjonene mangler :)

7775743[/snapback]

Jeg skrev noen innlegg om det tidligere men jeg savner en oversikt i de første innleggene i tråden. Her er de gamle innleggene mine:

 

Jeg sitter og leser litt om forskjellene på de ulike versjonene og kom over denne lista:

 

vistafeature.PNG

Vista Premium støtter bare 1 prosessorsokkel, så hjemmebrukere som vil ha Quad FX 4x4 må kjøpe en av de dyrere versjonene for å få brukt begge prosessorene.

 

Microsoft har en enklere og mer abstrakt tabell her.

 

Redigert: Jeg måtte rette på noen feil.

7708955[/snapback]

 

Den tabellen var jo super, Simen1!  :thumbup:

7709045[/snapback]

Jeg sitter fortsatt og surfer etter tabeller med forskjeller.

 

Her er noen flere tabeller jeg har kommet over:

http://www.winsupersite.com/showcase/winvi...tions_final.asp

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Vista

http://www.extremetech.com/article2/0,1697,2068721,00.asp

http://www.istartedsomething.com/wp-conten.../11/upgrade.gif

 

.. og et pent bilde av boksene:

http://news.softpedia.com/images//news2/Di...ows-Vista-3.PNG

7709106[/snapback]

Lenke til kommentar
Noen som har en eller annen form for iPod å får den til å funke med itunes i vista? Får til å legge inn sanger den første gangen etter formatering, men funker ikke å oppdatere den senere. Bruker for tiden ml_ipod plugin til winamp, som egentlig funker ganske greit :)

7775888[/snapback]

 

Jeg har Itunes på vista 64.

Det eneste jeg måtte gjøre var å kjøre som administrator første gangen.

Etter det synker den automatisk

 

Mvh

Rolf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...