Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Må si meg enig med noen her som har brukt Vista på Norsk, har selv brukt den siden igår, og enkelte av oversettelsene er til å le av hehe.

 

Men er dette noe som dem kan rette på ved en eventuell patch? Aldri hørt om ord rettelser på patch før men?

7753283[/snapback]

 

Det skal visstnok gjøre det. En av fordelene ved Vista ligger i utskiftbare språkpakker, og jeg regner med at det kan oppdateres ganske greit, såfremt utviklerne faktisk gidder. Jeg har en mistanke om at de har hendene ganske så fulle med andre ting rett etter lansering.

 

I tillegg mener jeg å huske at skrivefeil har blitt rettet i de ulike SPene til Windows XP.

 

Andreas045:

Er det mistenkelig billig, da er det OEM. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har et par spørsmål som sikkert har blitt svart på hundre ganger illøpet av denne 250 siders posten, men det blir litt mye leting og spør alikevel..

 

jeg har en laptop med en harddisk på 120gb, og lurte litt på å installere vista buisness som jeg har fått av skolen via msdn..

 

jeg har forstått det slik at jeg må lage en egen partisjon til vista på 10-15gb,

det jeg lurer på er hvordan det blir med drivere og antivirus osv.

 

må jeg installere alle drivere på nytt i vista, og vil xp driverne fungere da eller må jeg feks finne forceware drivere til mitt go 7600? må jeg installere ny antivirus? jeg bruker norton nå, kan jeg legge inn to versjoner på samme nøkkel?

 

kan jeg spille musikken og spillene mine fra vista?

 

takker for svar! ;)

Lenke til kommentar
Må si meg enig med noen her som har brukt Vista på Norsk, har selv brukt den siden igår, og enkelte av oversettelsene er til å le av hehe.

 

Men er dette noe som dem kan rette på ved en eventuell patch? Aldri hørt om ord rettelser på patch før men?

7753283[/snapback]

 

Det skal visstnok gjøre det. En av fordelene ved Vista ligger i utskiftbare språkpakker, og jeg regner med at det kan oppdateres ganske greit, såfremt utviklerne faktisk gidder. Jeg har en mistanke om at de har hendene ganske så fulle med andre ting rett etter lansering.

 

I tillegg mener jeg å huske at skrivefeil har blitt rettet i de ulike SPene til Windows XP.

 

Andreas045:

Er det mistenkelig billig, da er det OEM. ;)

7753556[/snapback]

 

De språkpakke greiene gjelder kun for Vista Ultimate, andre versjoner vil ikke ha den muligheten med å ha forsjellige språkpakker installert på en og samme installasjon.

Lenke til kommentar
Ca 900 kr for Home Ultimate upgrade. Det er svjv den eneste studentpakka tilgjengelig.

7758430[/snapback]

Altså topputgaven?

7759974[/snapback]

 

Home *Premium* var det nok jeg mente å si... :blush: Ultimate koster en god del mer.. med mindre du er IT-student og kan få den gratis gjennom MSDNAA..

 

 

Cwn

Lenke til kommentar
669 for Windows Vista Ultimate har jeg blitt informert om. Dette er den samme prise som Xp pro har i dag.

 

www.studentlisens.no er en fin side for deg som student...

7760030[/snapback]

 

Tviler vel litt på det når Home Premium ligger på 900 eller mer for studenter?? I følge Microsoft så er det bare den man får noe studentrabatt på. Jeg tror ikke jeg kommer til å benytte meg av den for jeg vil helst ha en 64-bits versjon.

Lenke til kommentar
669 for Windows Vista Ultimate har jeg blitt informert om. Dette er den samme prise som Xp pro har i dag.

 

www.studentlisens.no er en fin side for deg som student...

7760030[/snapback]

 

Tviler vel litt på det når Home Premium ligger på 900 eller mer for studenter?? I følge Microsoft så er det bare den man får noe studentrabatt på. Jeg tror ikke jeg kommer til å benytte meg av den for jeg vil helst ha en 64-bits versjon.

7760479[/snapback]

 

nja, jeg fikk vista buisness gratis av skolen min.. msdnaa..

så jeg tror ikke home premium er det eneste..

 

men kan ingen svare meg på mine få, enkle spørsmål?

Lenke til kommentar
669 for Windows Vista Ultimate har jeg blitt informert om. Dette er den samme prise som Xp pro har i dag.

 

www.studentlisens.no er en fin side for deg som student...

7760030[/snapback]

 

Tviler vel litt på det når Home Premium ligger på 900 eller mer for studenter?? I følge Microsoft så er det bare den man får noe studentrabatt på. Jeg tror ikke jeg kommer til å benytte meg av den for jeg vil helst ha en 64-bits versjon.

7760479[/snapback]

 

Leste ikke du hva jeg skrev? Vi prøver igjen, om du i dag kjøper en studentlisens til Windows XP(på studentlisens.no), så får du bruksrett på Windows Vista Ultimate når denne blir tilgjengelig. Ergo, Ultimate vil koste rundt 700 kr(selvsagt er dette en oppgraderingspakke fra windows xp)....

Lenke til kommentar
Leste ikke du hva jeg skrev? Vi prøver igjen, om du i dag kjøper en studentlisens til Windows XP(på studentlisens.no), så får du bruksrett på Windows Vista Ultimate når denne blir tilgjengelig. Ergo, Ultimate vil koste rundt 700 kr(selvsagt er dette en oppgraderingspakke fra windows xp)....

7760897[/snapback]

 

 

Kan ikke se at det står nevnt med et ord på den siden du oppgir...

 

 

Cwn

Lenke til kommentar
Home *Premium* var det nok jeg mente å si...  :blush:  Ultimate koster en god del mer.. med mindre du er IT-student og kan få den gratis gjennom MSDNAA..

7760467[/snapback]

Jeg får business-versjonen via MSDNAA. Ettersom jeg vet, tilbyr ikke MS Ultimate over dette. Endret av überGoliath
Lenke til kommentar
Home *Premium* var det nok jeg mente å si...  :blush:   Ultimate koster en god del mer.. med mindre du er IT-student og kan få den gratis gjennom MSDNAA..

7760467[/snapback]

Jeg får business-versjonen via MSDNAA. Ettersom jeg vet, tilbyr ikke MS Ultimate over dette.

7763003[/snapback]

Ved ifi@uio står denne meldingen:

Windows Vista Business kan nå brennes ved å bruke msburn (se nede på siden). Vista Ultimate blir tilgjenglig for msdnaa etter lanseringen i februar. Merk at pga lite utviklede drivere til Vista så vil de aller fleste for tiden ikke kunne logge på uio sitt krypterte trådløse nettverk med en maskin som kjører Windows Vista!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...