Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Med OEM versjon kan du ikke flytte Vistaen over til en annen PC. Du kan heller ikke oppgradere så mye du vil, men en del.

 

Med retail kan du oppgradere så mye du vil og flytte den over på en annen PC. (Men uansett bare ha den på en PC av gangen da)

7738178[/snapback]

Så hvis jeg kjøper en OEM-versjon så kan jeg kjøpe en ny pc, så lenge

jeg beholder harddisken urørt?

Og ikke oppgradere så mye man vil, er det innenfor windows update?

7738212[/snapback]

 

Du kan ikke bytte hovedkort. Alle andre komponenter kan du fint bytte ut

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med OEM versjon kan du ikke flytte Vistaen over til en annen PC. Du kan heller ikke oppgradere så mye du vil, men en del.

 

Med retail kan du oppgradere så mye du vil og flytte den over på en annen PC. (Men uansett bare ha den på en PC av gangen da)

7738178[/snapback]

Så hvis jeg kjøper en OEM-versjon så kan jeg kjøpe en ny pc, så lenge

jeg beholder harddisken urørt?

Og ikke oppgradere så mye man vil, er det innenfor windows update?

7738212[/snapback]

 

Du kan ikke bytte hovedkort. Alle andre komponenter kan du fint bytte ut

7738303[/snapback]

Du kan ikke bytte så mye du vil. System harddisk kan du f.eks. bare bytte to ganger. De har laget et poengsystem som gir et antall poeng når du bytter ut noe, og når du har kommet til 25 poeng virker den ikke lenger.

 

Jeg tror faktisk du kan bytte hovedkort, men da må du vel bytte en del andre ting også så du kanskje kommer over 25 poeng.

 

Når jeg sier oppgradere så mener jeg bytte ut hardware, software kan du gjøre så mye du vil med.

 

Hvis du mente å ha Vista på en harddisk og flytte harddisken over på en annen PC, tviler jeg på at det vil gå, fordi du antageligvis vil komme over 25 poeng.

 

edit: Der fant MeVoN den artikkelen jeg lette etter.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar
Andreas045: Skal se om jeg finner ut av det med de strekene. Hadde vært fint om du kunne sagt ifra hvis du finner ut at du har samme "problemet" ;)  Sorte og hvite striper nederst og øverst på skjermen. Regner med at det er driverfeil og ikke at det har skjedd noe feil under Vista-installasjonen.

 

Ser det er gjort mye siden RC2. Er sålangt veldig fornøyd med Vista :)

7738287[/snapback]

 

Sier seffølgelig fra ;) (Hvis jeg oppdager noe da!)

Lenke til kommentar
Hei.

 

Bare et lite spørsmål til alle dere som har lagt inn Vista.

Kan man partisjonere harddisken via installasjonen på Vista?

Og har man mulighet til å formatere?

 

Regner med at dette lar seg gjøre, men vil bare ha en bekreftelse.

 

Takk.

7741029[/snapback]

 

Etter det jeg har erfart, går det bare an hvis du installerer ved å starte maskinen fra DVD-rom'en. Altså ikke fra windows.

Lenke til kommentar

Har store problemer med å få bootet Vista om dagen. Hvis jeg booter uten Vista dvd'en, får jeg opp "please insert system disk and press enter", men hvis jeg booter med Vista dvd'en kommer står det kun at jeg må restarte og bruke "repair" som er en del av Recovery'en på vista dvd'en. Men ingen ting fungerer :|

 

Any ideas?

Har laget en tråd om det, så se på den: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=700371&hl=

 

=)

Lenke til kommentar
Hei.

 

Bare et lite spørsmål til alle dere som har lagt inn Vista.

Kan man partisjonere harddisken via installasjonen på Vista?

Og har man mulighet til å formatere?

 

Regner med at dette lar seg gjøre, men vil bare ha en bekreftelse.

 

Takk.

7741029[/snapback]

 

Etter det jeg har erfart, går det bare an hvis du installerer ved å starte maskinen fra DVD-rom'en. Altså ikke fra windows.

7741332[/snapback]

 

På kontrollpanelet under "System and Maintenance" har du en seksjon heilt nede som heter "Adminisrative Tools" Der finnes ett verktøy "Disk Managment" du kan pruke til å behandle partisjonene dine.

 

Så jo du kan gjøre det fra windows!

Endret av cerox
Lenke til kommentar

Blir nok Vista på meg, synes det ser veldig greit ut.

 

Men så er det det med alle versjonene. Hva er forskjellen på Ultimate og Home Premium? Når det snakkes om forretningsmuligheter og ditt og datt, hva snakker de egentlig om? Småtteri som kan installeres gjennom tredjeparts programvare osv. eller er det noe helt unikt? Ultimate og Home Premium er nok mine kandidater. Hva er bedre med Ultimate?

 

Og det med om jeg skal velge 64-bits eller 32-bits klarer jeg heller aldri å finne ut. Skal kjøpe ny PC med C2D E6600, et par GB ram osv. Blir en bra PC. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Blir nok Vista på meg, synes det ser veldig greit ut.

 

Men så er det det med alle versjonene. Hva er forskjellen på Ultimate og Home Premium? Når det snakkes om forretningsmuligheter og ditt og datt, hva snakker de egentlig om? Småtteri som kan installeres gjennom tredjeparts programvare osv. eller er det noe helt unikt? Ultimate og Home Premium er nok mine kandidater. Hva er bedre med Ultimate?

 

Og det med om jeg skal velge 64-bits eller 32-bits klarer jeg heller aldri å finne ut. Skal kjøpe ny PC med C2D E6600, et par GB ram osv. Blir en bra PC. Noen som kan hjelpe?

7743225[/snapback]

 

Forskjellene mellom dei forskjellige versjonene ligger mest i lisensen og kva program som følger med! Ultimate er foreksempel den eneste som tillater sikkerhetskopiering av installasjons DVDen, Ultimate shippes og med Media Center!!

Se her for sammenligning mellom verjonene!

http://www.winsupersite.com/reviews/winvista_02.asp

 

Nå er det begynt å komme såpass mykje drivere for 64 bit at du kan velge det. men få programmer er lagd for 64bit enda så du trenger det egentleg ikkje, har hørt/lest noe om at 64bit's versjonen skal vere sikrere. Kanskje noen kan bekrefte den bedre en meg. er og usikker på om du kan oppgradere fra 32bit til 64 bit uten å kjøpe ny lisens, vist så er tilfelle ville eg ventet til flere programmer kommer for 64bit for så å oppgradere!

Lenke til kommentar
trodde vista var stengt for nedlasting i og med at det er lansert!

7743516[/snapback]

Det er jo bare to av de mange Vista-versjonene som er lansert (Business og Enterprise). Det er mulig de holder betanedlastingen åpen fortsatt for å få bedre oversikt over bugs i de versjonene som har andre muligheter (Mediaplayer osv).
Lenke til kommentar
Noen som vet hva nedlastnings hastigheten er på MSDN?

Prøver å laste ned Vista men for dog kun 20-30kbps på min ADSL2+ linje.

7743412[/snapback]

 

 

Serverne deres er jo i USA, så tid må du beregne...

 

Har selv bestilt meg Vista til nedlastning. Bruker heldigvis jobbens nettverk med 25 MBit linje, men dette tar nok tid ja....

 

Hvor mange prosent har du fått ned?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...