Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet om det finnes driver til Logitech MX5000 bluetooth noe sted..? Den som er til XP funker svært dårlig. Google har heller ikke denne gangen gitt meg noen resultater. Bortsett fra å kjøre installasjonen som XP/sp2. Dette resulterer bare i restart av pcen min.

Prøv uten drivere først. Bare plugg inn bluetooth-dongelen, skru på MX5000 og vent litt. Kanskje Vista kan finne drivere automatisk. Skal gå ann. :)

Lenke til kommentar
Noen som vet om det finnes driver til Logitech MX5000 bluetooth noe sted..? Den som er til XP funker svært dårlig. Google har heller ikke denne gangen gitt meg noen resultater. Bortsett fra å kjøre installasjonen som XP/sp2. Dette resulterer bare i restart av pcen min.

Prøv uten drivere først. Bare plugg inn bluetooth-dongelen, skru på MX5000 og vent litt. Kanskje Vista kan finne drivere automatisk. Skal gå ann. :)

7729805[/snapback]

 

 

Jepp, det funker som bare det.

Men jeg får ikke de funksjonene som Setpoint installerer. Med BT blir vel signalene kryptert fra tastatur til pc...? Tipper det ikke blir det uten programmet..?

Eller er jeg helt på jordet? :hmm:

Er ikke så keen på å bruke trådløst tastatur hvor signalene kan "overvåkes" uten vanskligheter.

Lenke til kommentar

eirikjo:

Jeg ville tro at evt. kryptering og dekryptering foregår mellom tastatur og USB-enhet, selv om jeg ikke er helt sikker.

 

Lastet ned SetPoint herfra, og det funker fint (32-bit Vista). Skru av oppdateringer i programmet, så slipper du evt. problemer med nyere versjoner. Det funker uten problemer. :)

Endret av Dradd
Lenke til kommentar
Jeg har bestilt Vista Home Premium gjennom express upgrade...

Tar det lang tid før jeg får det?

Er det slik at det blir sendt til meg på lanseringsdagen?

7732181[/snapback]

Jeg vil tro det tar litt lenger tid... det er sikkert flere som benytter seg av express upgrade.

7732264[/snapback]

 

Okei.

Men er det snakk om bare noen få dager, eller flere uker?

Skal arangere dataparty helgen rett etter lanseringen, altså 2.-4. februar.

Hadde vært litt kjekt å ha det til den helgen...

Lenke til kommentar

"Fader vår, du som er i Redmond!

La ditt navn holdes hellig.

La ditt Vista komme.

La din vilje skje på jorden slik som i Redmond.

Gi oss i dag vår daglige XP,

Tilgi oss våre bruk av Linux, slik vi tilgir andre Linuxbrukere.

Led oss ikke inn i fristelse, men frels oss fra Sony.

For riket er ditt,

og Xbox360 og Windows i evighet.

Amen"

 

Fant det på ITavisen! :D

Lenke til kommentar
Noen med Windows Vista firewall som har testet den imot port-scan fra Shields Up ?

 

https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

 

Steve Gibson

http://www.grc.com/default.htm

7728675[/snapback]

Testet nå nettopp:

All Service Ports: 1 åpen, alle andre var Stealth. Failer p.g.a. ping respons

File Sharing:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Attempting connection to your computer. . .

Shields UP! is now attempting to contact the Hidden Internet Server within your PC. It is likely that no one has told you that your own personal computer may now be functioning as an Internet Server with neither your knowledge nor your permission. And that it may be serving up all or many of your personal files for reading, writing, modification and even deletion by anyone, anywhere, on the Internet!

Your Internet port 139 does not appear to exist!

One or more ports on this system are operating in FULL STEALTH MODE! Standard Internet behavior requires port connection attempts to be answered with a success or refusal response. Therefore, only an attempt to connect to a nonexistent computer results in no response of either kind. But YOUR computer has DELIBERATELY CHOSEN NOT TO RESPOND (that's very cool!) which represents advanced computer and port stealthing capabilities. A machine configured in this fashion is well hardened to Internet NetBIOS attack and intrusion.

Unable to connect with NetBIOS to your computer.

All attempts to get any information from your computer have FAILED. (This is very uncommon for a Windows networking-based PC.) Relative to vulnerabilities from Windows networking, this computer appears to be VERY SECURE since it is NOT exposing ANY of its internal NetBIOS networking protocol over the Internet.

Common Ports: Alle portene var Stealth, men jeg failer testen siden PCen svarer på ping.

 

Synes den funker veldig bra jeg =)

Er koblet direkte opp mot nettet, uten router eller noe som helst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...