Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://norskwebforum.no/viewtopic.php?t=31499

 

Ble litt sur når jeg leste det, folk burde faktisk ha en mulighet til valg her.

Personlig vurderer jeg å bytte tilbake til linux i ren protest.

7700841[/snapback]

Ja, det der er helt tragisk!

 

Står mer om det her:

http://www.efn.no/drm.html

 

Hvis noe sånt blir gjennomført, blir det jo rene diktaturtilstander i IT-samfunnet. :nei:

Synd Microsoft har det monopolet de har. De lager en del bra ting, men det trengs definitivt en konkurrent!

 

Tror jeg kommer til å kjøre Linux paralellt med Vista, så har jeg et fristed å rømme til hvis noe sånt skulle skje! :ermm:

Lenke til kommentar
http://norskwebforum.no/viewtopic.php?t=31499

 

Ble litt sur når jeg leste det, folk burde faktisk ha en mulighet til valg her.

Personlig vurderer jeg å bytte tilbake til linux i ren protest.

7700841[/snapback]

Hvem er du på NWF? :innocent:

 

Vel, så lenge en ikke gjør noe ulovlig gjør ikke MS en noe, så jeg ser ikke det som noe problem. Samtidig overdriver folk alltid når det gjelder MS. Jeg ser helst at MS dropper dette, men er det virkelig noe problem?

 

Og les og svaret til jonepet, han har en glimrende forklaring. Det er ikke lagt inn på samme måte som folk er redd for, samt at det er til det beste for DRM-beskyttet materiale.

Men kan hende det er det som gjør folk så sure :p

Lenke til kommentar

Er ikke registrert på NWF, surra bare litt rundt der idag.

 

Greit nok at MS ikke gjør deg noe vis du ikke gjør noe ulovlig, men med den makten de har, kan ting gå galt.

 

Og ettersom jeg forsto det, kan det ikke utvikles drivere til fks Linux, da maskinvaren som krever denne driveren vil bli svartelistet hos MS, mulig jeg har misforstått?

 

Uansett, jeg skal sette opp linux igjenn på den maskinen her, så har jeg xp til spill, linux til det andre. Vista skal nok ikke brukes før jeg blir nødt til det.

 

Og hvem kan bli den største konkurenten til Microsoft? Jo, *Nix baserte OS. (Skal vel ikke gå inn på fordelene med *nix nå) Men vis folk byttet til Aple Mac/Linux/Unix i ren protest, og programerere satset mer på åpen kildekode, eller utvikling av aplikasjoner som kan kjøre på flere platformer, vil det kanskje bli et problem for microsoft?

Lenke til kommentar
[snip]

7701358[/snapback]

Ja, hvis mange nok blir oppmerksom på dette, og MS begynner å merke at de mister markedsandeler på grunn av det, vil det nok gjøre underverker.

 

MS er dessverre i ferd med å bli et eksempel på hvor galt det kan gå når et selskap har tilnærmet monopol på en vare.

 

Skal jeg ta Upgrate eller den andre?

7701387[/snapback]

Det burde jo gå å ta upgrade hvis du brenner den ut på en DVD. Var vel det som var grunnen til at det ble tull i stad.

Lenke til kommentar
Ja, hvis mange nok blir oppmerksom på dette, og MS begynner å merke at de mister markedsandeler på grunn av det, vil det nok gjøre underverker.

 

MS er dessverre i ferd med å bli et eksempel på hvor galt det kan gå når et selskap har tilnærmet monopol på en vare.

Ingen kan bli oppmerksom på det viss ingen gjør dem oppmerksomme. (logisk nok)

 

Men skal vi kanskje flytte den diskusjonen her over i en egen tråd? Slik det har utviklet seg nå handler det ikke mye om Vista, mer om markedsandelene til MS?

Uansett, lager en egen tråd ;)

 

EDIT: Eller, jeg lagde ikke den tråden alikevel, litt for sent på kvelden for meg.

Endret av mrbjoern
Lenke til kommentar

Hei! jeg skal installere vista på pcn, og dette skal være en clean install. Problemet er at jeg får feilmeldingen om at det er ingen driver til cdrom drive. Dette skjer ikke når jeg går inn i windows xp, men der får jeg vel ikke til noen clean install?

 

Hovedkortet er ASUS A8R32 Deluxe, og dvd romen er NEC 3540.

 

Håper noen hva som kan være gæli her siden stresser skikkelig.

Lenke til kommentar
Du kommer ikke til å få en dritt afaik.

Du må ha amerikansk "social security number" aka som personnummer her i Norge for å få tilsendt gratis vista.

 

(hvis det var den greien hvor man måtte se igjenom noen filmer for å få gratis vista).

7702593[/snapback]

 

Nja, det var vel bare vist en skulle være så heldig å kvalifisere seg til både Vista og Office 2007, "If you are eligible for and register to receive both gifts, you must complete a W-9 (Request for Taxpayer Identification Number and Certification) form prior to receipt of the second gift"

 

Uansett venter jeg i spenning på om noe skulle dukke opp noe fra Bill.

 

Edit:

Shipping Info

Congratulations! You’ve completed the number of Webcasts required to receive a free, fully-licensed copy of Windows Vista Business. Once we’ve confirmed that you meet the eligibility requirements stated in the offer details below we will ship your gift within 6-8 weeks of the release to manufacturing of Windows Vista. While you’re waiting, why not check out additional Webcasts to further your skills?

Endret av Torro
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg installerte nettopp Vista business edition som jeg fikk på skola (NTNU).

Da jeg skulle installere Notebook Hardware Control (http://www.pbus-167.com/nhc/nhc.htm) fikk jeg blåskjerm og før jeg rakk å lese hva som sto der restartet maskinen. Da den bootet tilbake i Vista fikk jeg beskjed om at jeg måtte ha administratorprivilegier for å legge inn NHC og at NHC service bare fantes i proffesional utgaven av programmet. Jeg var logget inn som administrator, så feilmeldingen gav lite mening.

"Notebook Hardware Control 2.0 Pre-Release-04" fungerte fint med maskinen min tidligere da jeg brukte Win XP.

 

Er det noen her som har fått dette programmet til å virke i Vista? Uten å måtte kjøpe professional utgaven?

Vifta på maskinen går som et helvete nå som jeg ikke får låst frekvensen til cpu med dette programmet. :(

Lenke til kommentar
Er det flere som har fått mail fra Power Together om at en snart skal få en Vista Business i posten? levering innen 6 uker. Er spent på om det kommer en slik i Magnum postboksen min ....

7702466[/snapback]

Har fått det jeg og, men jeg har fått på både Vista og Office. Siden jeg verken er 18 år eller bor i USA, blir det litt vanskelig med den W-9 greia. Håper hvertfall jeg får en av dem da. Det står at de skal sende en av dem og sende den andre etter at jeg har sendt sånn W-9 greie.

 

Edit: Det står 6-8 uker etter release to manufacturing, så det er vel 6-8 uker etter 30. November, altså når som helst, innen 25. januar.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar

Jeg har brukt Vista som hoved OS ganske lenge nå, og for det meste er jeg fornøyd. Men jeg blir liksom ikke helt fortrolig med den litt endrede måten å lagre ting på, og er av dem som savner "Opp" knappen.

 

En ting jeg stadig møter på, og som kanskje noen kan hjelpe meg med er hvis jeg feks skal legge ved et bilde i en e-post.

Da kommer dette bildet opp (som i og for seg er greit nok) men hvorfor er ikke "Mine bilder" mappen verken der, eller mulig å velge på venstre siden?

insertbilderin2.th.jpg

 

Jeg må da velge "my Computer" - "Vista V:" - "Users" - "mitt navn" - så kan jeg bla meg gjennom digre ikoner til "pictures" mappen...

insertbilder2ot7.th.jpg

 

Jeg syns dette virker noe tungvindt, og lurer på hvordan jeg får mine bilder mappen litt mer tilgjengelig?

 

Ser ikke bort fra at jeg sliter litt med gammel tankegang om at mine bilder er en undermappe av mine dokumenter, for jeg syns ikke dette har blitt til det bedre. Greit at søk fungerer mye bedre i Vista, men 90% av det jeg lagrer vet jeg ikke navnet på, men jeg vet ca hvor det er, og kjenner igjen når jeg ser filen. I Vista sliter jeg fremdeles noen ganger litt med å forstå hvor ting faktisk havner :blush:

Lenke til kommentar

Jeg sitter og leser litt om forskjellene på de ulike versjonene og kom over denne lista:

 

vistafeature.PNG

Vista Premium støtter bare 1 prosessorsokkel, så hjemmebrukere som vil ha Quad FX 4x4 må kjøpe en av de dyrere versjonene for å få brukt begge prosessorene.

 

Microsoft har en enklere og mer abstrakt tabell her.

 

Redigert: Jeg måtte rette på noen feil.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...