Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Når du skal installere oppgraderingsversjon av må du først installere XP hvis du ikke har det. Så må du starte installasjonen fra XP og da kan du velge clean install.

7685114[/snapback]

Men hvordan da? Har selv lastet ned x64 dvden på norsk, og den vil ikke en gang starte i x86 miljø.. Og vil den godta en godkjent volum lisens nøkkel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan man bruke nøkkelen fra RC2 til RTM?

 

Takker for svar :) !

7684778[/snapback]

Nei, så klart ikke.

7685056[/snapback]

Ok, men x86-x64 problematikken da. Hvordan blir dette løst?

7685092[/snapback]

Mener du å oppgrdere fra xp 32 bit til vista 64 bit? Er ikke helt sikker på det isåfall, men tviler egentlig på at det går. Må sikkert oppgradere fra 32 til 32 eller fra 64 til 64. Sikkert noen som kan bekrefte/avkrefte dette.
Lenke til kommentar

7682071[/snapback]

-snip-

7682892[/snapback]

Akkurat det som kom opp ja ! Når jeg prøvde for andre gang, kom det at jeg ikke hadde Vista i det hele tatt :ermm:

 

-snip-

7682071[/snapback]

Det er godt mulig... Men hva skal jeg gjøre med det da ?

7684228[/snapback]

Vel, du skal ikke gjøre noe med det =) Den kompitablitetsmodusen er beregnet på programmer som sliter med Vista, ikke drivere. Prøv som VolcomStone sa tidligere, bruk WinRAR eller lignende til å få ut alle filene som er i Setup filen. Er bare å åpne setup filen i WinRAR og velge ekstrakter.

 

 

Sier det samme jeg =)

Bruker aldri installeren, den suger :wee:

 

Forresten, bare jeg som har hatt de "nye" driverene til nVidia i over en uke?

7683158[/snapback]

 

hvor finner jeg disse driverne?

7684671[/snapback]

Jeg prater om 97.46, de som "akkurat" kom ut. Fikk de via Windows Update for en stund siden. Får faktisk driverene mye tidligere der enn fra nVidia sine hjemmesider, men du får ikke kontrollpanelet da.

 

 

Nei, så klart ikke.

7685056[/snapback]

Du kan bruke de hvis du bytter ut et par filer først =)
Lenke til kommentar
Søkte litt og fant denne siden:

http://www.winsupersite.com/showcase/winvista_ff_x64.asp

 

Der står det:

Those hoping to upgrade should be aware of a few issues, too. 32-bit versions of XP can only be upgraded to 32-bit versions of Windows Vista. And Windows XP Professional x64 Edition can only be upgraded to 64-bit versions of Windows Vista (Business and above).

7685287[/snapback]

Er microsoft helt på jorde? Om jeg da har lisens på alt, fra og med windows 95 så skal jeg måtte betale en helt full ny standard lisens til 3000+ for å få vista x64? Virker jo helt sinsykt!

Lenke til kommentar
Søkte litt og fant denne siden:

http://www.winsupersite.com/showcase/winvista_ff_x64.asp

 

Der står det:

Those hoping to upgrade should be aware of a few issues, too. 32-bit versions of XP can only be upgraded to 32-bit versions of Windows Vista. And Windows XP Professional x64 Edition can only be upgraded to 64-bit versions of Windows Vista (Business and above).

7685287[/snapback]

Er microsoft helt på jorde? Om jeg da har lisens på alt, fra og med windows 95 så skal jeg måtte betale en helt full ny standard lisens til 3000+ for å få vista x64? Virker jo helt sinsykt!

7685844[/snapback]

Hva er så sinnsykt med det? Forventer du å få rabatt for å ha kjøpt alle lisensene som kom før denne?

 

Det blir bare dumt =)

 

Blir det samme som å kjøpe seg nye PC deler, og forlange rabatt fordi du har kjøpt deler hos samme selger tidligere :ermm:

Lenke til kommentar
Søkte litt og fant denne siden:

http://www.winsupersite.com/showcase/winvista_ff_x64.asp

 

Der står det:

Those hoping to upgrade should be aware of a few issues, too. 32-bit versions of XP can only be upgraded to 32-bit versions of Windows Vista. And Windows XP Professional x64 Edition can only be upgraded to 64-bit versions of Windows Vista (Business and above).

7685287[/snapback]

Er microsoft helt på jorde? Om jeg da har lisens på alt, fra og med windows 95 så skal jeg måtte betale en helt full ny standard lisens til 3000+ for å få vista x64? Virker jo helt sinsykt!

7685844[/snapback]

Hva er så sinnsykt med det? Forventer du å få rabatt for å ha kjøpt alle lisensene som kom før denne?

 

Det blir bare dumt =)

 

Blir det samme som å kjøpe seg nye PC deler, og forlange rabatt fordi du har kjøpt deler hos samme selger tidligere :ermm:

7686037[/snapback]

Ja, faktisk! Dette har jo vært praktisert på tidligere versjoner som Windows 98 --> Windows ME --> Windows XP.

 

Og når man da i tillegg legger til at man får rabatt om man kjøper Windows Vista x86, så blir det hele bare absurd.

 

Forskjellen på Windows XP x86 og x64 er ikke så store at de kan kalles forskjellige oser... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Forskjellen på Windows XP x86 og x64 er ikke så store at de kan kalles forskjellige oser...  :thumbdown:

7686081[/snapback]

Eh jo?

 

Hele Vista er skrevet på nytt for x64 så de er så store. Det er ikke så enkelt som det kan virke =)

 

Dessuten kan du jo kjøpe oppgraderings versjonen også. Dumt gjort av Microsoft at du må ha XP x64 for å installere Vista x64 oppgraderingen da. Men det er ikke noe å gjøre med det.

 

Kanskje det funker å kjøre en x64 emulator i XP x86 da, men er ikke 100% sikker =)

Lenke til kommentar
Forskjellen på Windows XP x86 og x64 er ikke så store at de kan kalles forskjellige oser...  :thumbdown:

7686081[/snapback]

Eh jo?

 

Hele Vista er skrevet på nytt for x64 så de er så store. Det er ikke så enkelt som det kan virke =)

 

Dessuten kan du jo kjøpe oppgraderings versjonen også. Dumt gjort av Microsoft at du må ha XP x64 for å installere Vista x64 oppgraderingen da. Men det er ikke noe å gjøre med det.

 

Kanskje det funker å kjøre en x64 emulator i XP x86 da, men er ikke 100% sikker =)

7686137[/snapback]

Uansett, ser ut som vi er enig. Det er idiotisk.... :p

Lenke til kommentar

Ja, det gjorde jeg :D Veldig fornøyd med akkurat det. Brukte bare diskverktøyet til å dele opp disken med :) Funket meget bra. Eneste jeg mangler driver for er i-Sighten, Wlan og en eller annen turteller e.l... :p og lyd såklart... Bruker det uansett veldig lite, må bare vente på drivere fra Apple som du sier. Tar vel ikke lange tiden før det kommer :)

Lenke til kommentar

Nydelig. Var det jeg trodde. I begynnelsen var det jo bare Macbook som x86 og da skulle det ikke gå ann å installere Vista uten bootcamp. Men så kom 64bits prosessorene til Intel inn i god sakene og da ble det mulig. Snadder :wub:

 

Må jobbe hardt i sommer, jeg vil ha en Macbook Pro med 64 bits CPU :wub:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...