Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

lættis. Først fjerner de Media player, nå internet xplorer.Er det liksom meningen at vi skal betale for de?

5819484[/snapback]

 

 

Nei, WMP måtte de fjerne fordi EU krevde det, men man kan laste det ned gratis.

 

IE skal fortsatt følge med men ikke være integrert. Det blir altså ikke samme program som Windows explorer og man kan forhåpentligvis avinstallere det.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar
Nå vet jeg hvorfor det ikke er CTP-kvalitet. Jeg har hatt masse problemer med å bruke Office. I forrige build gikk det helt fint, men nå må jeg kjøre programmet i XP-modus. Jeg har også hatt problemer med Sidebar. Klokken viser ikke innstillinger. De er der, men det er ikke tekst f.eks. Nedtellingen var en hvit flekk første gang jeg startet den.

 

De er kommet langt på vei på mange andre ting. Designforandringene de har gjort er veldig fine. Men jeg skjønne ikke hvorfor de har forandret nettverk, lyd og batteri-ikonene til noe som... Ja se selv:

 

Ja, det var et steg tilbake ang. ikonene i systray. De enkle, hvite som har vært fram til nå, var mye penere (syns jeg).

 

Ellers er det kjedelig at den "offentlige Beta 2"-en blir utsatt og utsatt... :cry:

Lenke til kommentar
Går det ann å spille på denne builden? Før det går er Vista like fett som Win95.

5816670[/snapback]

 

Det gikk jo an å spille i forrige build, så det er vel naturlig at det går i denne også?

5818356[/snapback]

 

Ikke BF2.

5818696[/snapback]

 

BF2 funker fint det, så lenge du spiller på servere uten punkbuster. Blir automatisk kicka etter 2-3 minutter pga. at punkbuster ikke kjenner igjen Vista og tror du cheater.

 

Problemet er altså ikke Vista, men Punkbuster.

Lenke til kommentar

Plassen er litt begrenset akkurat nå.

 

Jeg prøver å slette Windows.old her. Men det går jo pokkern ikke pga alle mulige rettigheter jeg tydeligvis mangler.

 

Jeg har lett trill rundt for et sted å skru dette av, men jeg finner det overhodet ikke!

 

Kan noen fortelle meg hvor jeg kan fikse på dette? Uten å flame meg...

Lenke til kommentar
En flott flott ting synes jeg.. Like morro hver gang en side eller lignende klikker og hele windows finner ut at nå lukker vi alt.. Siden alt er så intergrert i hverandre.

5819685[/snapback]

Hadde du konfigurert IE til å ha en prosess for hvert vindu så hadde du i stor grad sluppet det problemet.

Lenke til kommentar

Nå er jeg endelig offisiell tester av Vista. Jeg la ifra meg en kommentar på denne siden, og fikk invitasjon til å være med idag. Fyren jobber for Microsoft har gitt ut over 3.000 invitasjoner hittil!

 

Alle som ikke er betatester, signer der. Han fjerner deg fra listen så snart han har fått gitt deg en invitasjon. Du kan også sende mail til han hvis du ikke vil legge fra deg adresse. Et lite tips: Takk ham!

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar

Jeg anntar du må være logget inn på msdn for å poste reply?

 

Jeg får ikke fram noe sted der jeg kan trykke post reply iallefall.

 

Og når jeg logger inn på msdn, virker det ikke om jeg er logget inn på siden hans.

 

Ettersom jeg ikke kan poste en comment :D

 

Edit, da fikk jeg det til. Du kunne vel sagt at man måtte være medlem i MSDN blog da! ;)

 

Tok meg litt tid før jeg fant ut at det ikke ville la seg gjøre i Opera, men i IE gikk det som smurt :)

Endret av Lord^
Lenke til kommentar

Da har jeg endelig klart å få tak i en lovlig versjon av Vista! Fikk en kode jeg brukte på windowsvips.com og fikk dermed tilgang til build 5308.

 

Men må si jeg blei litt skuffa... Etter det jeg har lest rundt omkring, trodde jeg denne builden skulle være mye stødigere enn hos meg. Her låser den seg, fyser eller går i blåskjerm. Nettverkskortet/Internett detter ut.

 

Men pent er det, selv om de store overraskelsene uteble. Skal sies at jeg har slukt all info om Vista og skjermbilder i månedsvis...

 

Så får jeg trøste meg med at det dette er en beta og at mye tuning og tweaking gjenstår før dette OS'et er ferdig.

Lenke til kommentar
Da har jeg endelig klart å få tak i en lovlig versjon av Vista! Fikk en kode jeg brukte på windowsvips.com og fikk dermed tilgang til build 5308.

 

Men må si jeg blei litt skuffa... Etter det jeg har lest rundt omkring, trodde jeg denne builden skulle være mye stødigere enn hos meg. Her låser den seg, fyser eller går i blåskjerm. Nettverkskortet/Internett detter ut.

 

Men pent er det, selv om de store overraskelsene uteble. Skal sies at jeg har slukt all info om Vista og skjermbilder i månedsvis...

 

Så får jeg trøste meg med at det dette er en beta og at mye tuning og tweaking gjenstår før dette OS'et er ferdig.

5854112[/snapback]

Hvor få takk i den PIN koden som den krever?

 

Sikkert noe som jeg ikke har lest :p

Lenke til kommentar

Hei, tester siste build nå (5342). Den tok en EVIGhet å installere, men ble installert. Men, jeg får ikke mitt ATI X1800XL PCI-E kort til å funke. Har testet den medfølgende driver samt ATIs siste driver. Begge finner kortet og installeres, men kortet vil ikke starte pga ressurs konflikt. Noen tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...