Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Jeg brukte 23 min på installere Vista, hatet det umulige designet og forskjellene fra XP, noe av det verste jeg har sett :nei:

7676361[/snapback]

Såppas. Synes det ser helt herlig ut jeg :thumbup:

7676379[/snapback]

Jeg holdt på å ødelegge pcn min:P fant nesten ikke fram men når jeg skal bytte ut pc blir det nok Vista på denne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører Vista RTM og har hatt en del problemer, men i dag toppet det seg virkelig.

 

Installert/reparert vista flere ganger grunnet "korrupte" filer, noe som inntreffer relativt hyppig.

 

Prøvde en oppgradering fra XP til Vista, oppdaterte driverne til Nvidia kortet mitt og startet Counter strike source. Spilte i sikkert 10 sekunder før maskinen restartet, og stoppet etter POST med "Intel cpu uCode error", trykk F1 for resume. Gjør dette og får da beskjed om at "the file is possibly corrupt. the file header checksum does not match the computed checksum"

 

Her sitter jeg fast, lurer på om noen har en aldri så liten Vista fix for meg ;)

 

P5W dh deluxe (siste offisielle bios)

Nvidia GT7900

 

PS: Fikk forresten "blue screen of death" før maskinen restartet

 

Update2: Nå forsvant forrige feilmelding, kom inn til feilmeldingen i oppstarten av Vista, hvor beskjeden er at "winload.exe" er korrupt (en beskjed jeg har fått tidligere også)

 

Når jeg nå prøver å starte på nytt, kommer ikke BIOS bildet frem engang, får bare en blinkende markør oppe i høyre vindu.

Endret av intox_neb
Lenke til kommentar
Synes desginet er kult jeg, er lei av XP designet for lengst! Så fort som vista kommer ut og drivern til G80 blir lagt ut, skifter jeg!

7676601[/snapback]

Tror du blir like fort lei utseendet til vista, og det lar seg ikke tilpasse like godt som div. skins til XP(uxtheme hack seff.). Personlig har jeg gått lei det allerede, og selv om jeg vet hvor ting er i vista, jobber jeg mer effektivt i XP.

Endret av enl
Lenke til kommentar
Kjører Vista RTM og har hatt en del problemer, men i dag toppet det seg virkelig.

 

Installert/reparert vista flere ganger grunnet "korrupte" filer, noe som inntreffer relativt hyppig.

 

Prøvde en oppgradering fra XP til Vista, oppdaterte driverne til Nvidia kortet mitt og startet Counter strike source. Spilte i sikkert 10 sekunder før maskinen restartet, og stoppet etter POST med "Intel cpu uCode error", trykk F1 for resume. Gjør dette og får da beskjed om at "the file is possibly corrupt. the file header checksum does not match the computed checksum"

 

Her sitter jeg fast, lurer på om noen har en aldri så liten Vista fix for meg ;)

 

P5W dh deluxe (siste offisielle bios)

Nvidia GT7900

 

PS: Fikk forresten "blue screen of death" før maskinen restartet

 

Update2: Nå forsvant forrige feilmelding, kom inn til feilmeldingen i oppstarten av Vista, hvor beskjeden er at "winload.exe" er korrupt (en beskjed jeg har fått tidligere også)

 

Når jeg nå prøver å starte på nytt, kommer ikke BIOS bildet frem engang, får bare en blinkende markør oppe i høyre vindu.

Tydeligvis samme feil som meg - jeg fikk også korrupte filer. Skjønte ingen verdens ting etter å ha prøvd tre forskjellige ISO-filer grunnen fordi jeg trodde det var noe galt med ISO-filen.

 

Så fant jeg ut av feilen forrige uke, og jeg vet enda ikke hvorfor det skal være sånn. Men den partisjonen Vista skal installeres på skal være en ''Primary Partition'', akkurat som XP sin partisjon.

 

Så: Formater Vista-partisjonen og slett den. Lag ny partisjon på 12-15Gb. Sett av partisjonen som ''Primary''. Hvilket partisjonprogram bruker du?

Lenke til kommentar

Hvorfor kan du ikke ha den på om natta?

 

 

Forresten når jeg først spør: Hva har ultimate som ikke premium har? Har sett microsoft linken som ble posta del sider tilbake. Sånn som jeg skjønte det så var det premium + business=ultimate.

 

Men er det noen andre forskjeller? Kameraten min mente at det var visuelle forskjeller også...

Endret av glx-rider
Lenke til kommentar
Hvorfor kan du ikke ha den på om natta?

 

 

Forresten når jeg først spør: Hva har ultimate som ikke premium har? Har sett microsoft linken som ble posta del sider tilbake. Sånn som jeg skjønte det så var det premium + business=ultimate.

 

Men er det noen andre forskjeller? Kameraten min mente at det var visuelle forskjeller også...

7681444[/snapback]

 

Er ikke noen visuelle forskjeller nei.

Det er vell mest slik at Ultimate har absolutt alle funksjonen, mens buisness og premium ikke har alle, som f.eks. Bitlocker osv.

Lenke til kommentar
eh nå blir jeg litt masete her :p

 

Bitlocker hva er det?

Er det noe ultimate har som premium ikke har som vil være til nytte for meg som bruker pcn til: å spille, ha musikk og bruke som mediacenter over til 360 og internett?

7681917[/snapback]

Bitlocker er et program for å beskytte filene dine ved å kryptere hardisker. Tror ikke det er noen forskjell på noe av det andre du spør om, men kan ikke si det 100 % sikkert. Windows Ultimate Extras er noe du ikke vil få med noen annen versjon da. Tror det var en link her til noen av ultimate extras programmene, men finner den ikke igjen.
Lenke til kommentar

Det er vel en del nettverksfunksjonalitet ang. deling av filer o.l. som finnes i Ultimate og ikke i Home Premium, på samme måten som det er i XP Pro i forhold til Home. Du vil vel ikke trenge Ultimate hvis du ikke bruker PC-en mye til å dele filer over nettverket hjemme eller lignende.

Det kan jo likevel være greie funksjoner å ha f.eks. på hvis du skal på LAN.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...