Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har et lite spm. her nå..

 

1. Si at jeg kjøper en berbar som har "Fri oppgradering til Vista" før 30. jan. så etter 30. januar så får jeg Vista til 150-200kr..

 

2. Si at jeg kjøper en berbar etter at vista har komt ut (30 jan) og den bærbaren har vista som OS.

 

Hva er rimeligst?

7674352[/snapback]

Jeg antar det koster det samme. Men vær obs på at "fri oppgradering" betyr at du får oppgraderingsversjonen av Vista. Du kan med andre ord ikke legge Vista rett inn på PCen etter en formatering av harddisken. Du må for all fremtid alltid innstallere Windows XP først og kjøre oppgraderingsprogrammet fra XP til Vista.

Lenke til kommentar
Vent, og kjøp bærbar med Vista, da får du med Windows Vista på kjøpet. Venter du litt til, så kommer det nye bærbare inn i markedet som yter bedre. :)

7674401[/snapback]

Ja! Tror jeg gjør det.. Vente altså..

Ja, ja.. det er jo slik, bare vente litt til så litt til så litt til så litt til igjen.. Så kommer det noe bra, men viss jeg vente littegranne til så kommer det noe bedre..

Lenke til kommentar
Vent, og kjøp bærbar med Vista, da får du med Windows Vista på kjøpet. Venter du litt til, så kommer det nye bærbare inn i markedet som yter bedre. :)

7674401[/snapback]

Ja! Tror jeg gjør det.. Vente altså..

Ja, ja.. det er jo slik, bare vente litt til så litt til så litt til så litt til igjen.. Så kommer det noe bra, men viss jeg vente littegranne til så kommer det noe bedre..

7674685[/snapback]

 

Kjenner til den følelsen det ja :p

Men fikk bærbar pc til jul nå, så ventetiden er over :w00t:

 

Har også bestilt oppgradering til Windows Vista Home Premium...

Gleder meg som en liten unge til det kommer :D

Lenke til kommentar
Quote:

Yes, you can perform an upgrade or a clean install with the retail upgrade version of Windows Vista Business Edition.  The clean install process is much different with Vista compared to Windows XP.  The upgrade version of Windows Vista does not permit booting from the Windows Vista upgrade DVD.  You must begin the clean install process while at your Windows XP desktop.  No more inserting an older Windows CD for upgrade eligibility.  You must actually be running a genuine Windows XP operating system in order to perform an upgrade or a clean install.

7656983[/snapback]

 

Er de sinnsyke der hos Microsoft?? :ohmy:

Selv ikke for 2000kr mindre en retail-versjonen er jeg villig til å måtte installere to OS for bare å skulle bruke et!! :realmad:

 

Har veldig lyst på Vista, men 4000+ er en blodpris! :ermm:

Jeg kjøpte XP-lisens til nesten 1000kr for et drøyt år siden (MCE OEM) og synes prisen på den burde være verdt mulighet for installasjon på ihvertfall 5 maskiner eller alle maskiner innen husstanden. Ultimate Retail burde ha kostet maks. 2500 for det samme. :thumbdown:

Ville Microsoft ha gått konk. om de ga oss priser som var litt hyggeligere?? De gjør en god jobb med å frastøte entusiastiske studenter.

 

Et lekkert og funksjonelt OS blir det nok, men har et litt anstrengt forhold til M$. ;)

 

 

Noen som vet om det kommer studentversjoner? Hvordan skal man kunne ta clean install fra XP siden upgrade versjonen ikke er bootbar?

Lenke til kommentar

De som skal kjøpe en ny pc når Vista kommer... kan meddele at HP sine modeller ankommer i starten av februar. En av laptop'ene er helt syke! :D

 

Hvem sier nei til 320 gb harddisk, 2 gb ram, 17" skjerm, dvd-brenner med lightscribe osv... (såklart også en Intel dual core prosessor. Mener det var T5500)

Lenke til kommentar
De som skal kjøpe en ny pc når Vista kommer... kan meddele at HP sine modeller ankommer i starten av februar. En av laptop'ene er helt syke! :D

 

Hvem sier nei til 320 gb harddisk, 2 gb ram, 17" skjerm, dvd-brenner med lightscribe osv... (såklart også en Intel dual core prosessor. Mener det var T5500)

7675666[/snapback]

Jeg? Kan aldri tenke meg at jeg trenger mer enn 100 GiB på en laptop. Og 17" er ikke laptop, men ei flyttbar maskin. Det idielle er vel 13" widescreen :)

 

meneh, om det var slik at du gir bort laptoper, så sier jeg ikke nei takk :p

Lenke til kommentar
Har også bestilt oppgradering til Windows Vista Home Premium...

Gleder meg som en liten unge til det kommer :D

Kunne ikke du få Ultimate?

7675357[/snapback]

 

Nei, var desverre ikke mulig.

Var instalert Windows XP Media Center Edition på min pc når jeg fikk den. Og da er det slik at jeg kun kan oppgradere til Home Premium.

 

Husker ikke helt hvordan det var på den andre versjonene av XP, men ingen hadde mulighet til å oppgradere til Ultimate... :no:

Lenke til kommentar
Har også bestilt oppgradering til Windows Vista Home Premium...

Gleder meg som en liten unge til det kommer :D

Kunne ikke du få Ultimate?

7675357[/snapback]

 

Nei, var desverre ikke mulig.

Var instalert Windows XP Media Center Edition på min pc når jeg fikk den. Og da er det slik at jeg kun kan oppgradere til Home Premium.

 

Husker ikke helt hvordan det var på den andre versjonene av XP, men ingen hadde mulighet til å oppgradere til Ultimate... :no:

7675797[/snapback]

 

OT: Har du noe å si på laptopen din? Har planer om å kjøpe den selv..

Lenke til kommentar
De som skal kjøpe en ny pc når Vista kommer... kan meddele at HP sine modeller ankommer i starten av februar. En av laptop'ene er helt syke! :D

 

Hvem sier nei til 320 gb harddisk, 2 gb ram, 17" skjerm, dvd-brenner med lightscribe osv... (såklart også en Intel dual core prosessor. Mener det var T5500)

7675666[/snapback]

Jeg? Kan aldri tenke meg at jeg trenger mer enn 100 GiB på en laptop. Og 17" er ikke laptop, men ei flyttbar maskin. Det idielle er vel 13" widescreen :)

 

meneh, om det var slik at du gir bort laptoper, så sier jeg ikke nei takk :p

7675737[/snapback]

 

Blir altfor stort med 17" ja.

Tenk hvor tungt det ville ha blitt i skolesekken :dontgetit:

 

Jeg har 15,4" på min. Merker at det er maks vekt på en pc. Kan ikke ha noe tyngre... :no:

Lenke til kommentar
De som skal kjøpe en ny pc når Vista kommer... kan meddele at HP sine modeller ankommer i starten av februar. En av laptop'ene er helt syke! :D

7675666[/snapback]

Håper den blir frisk til februar da :p

 

Men 320GB er jo imponerende mye. Regner med det er to stk 2,5" harddisker i Raid0. Regner også med at den maskina blir rimelig tung (godt over 4 kg).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...