Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+987123
eehm.. gidder ikke lese igjennom alt her osv.. men er det noen som vet hvor mye vista kommer til å koste? Norsk v. ?

7662343[/snapback]

 

Ultimate versionen skal vel koste rundt 4-5 tusen.

7662429[/snapback]

 

 

hahah! Du KØDDER nåå??

Jeg kjøpte sånn pakke igjennom skolen for noen mnd siden, hvor jeg fikk med Windows Xp Pro, Microsoft Office 200? og når Vista kommer ut betaler jeg bare 43 kroner for Cd Plata så får jeg den ogsåå! men siden det var PRO jeg fikk av XP, får jeg håpe det blir den bra v. av Vista også da:)

 

hiiiihihh

Lenke til kommentar
eehm.. gidder ikke lese igjennom alt her osv.. men er det noen som vet hvor mye vista kommer til å koste? Norsk v. ?

7662343[/snapback]

 

Ultimate versionen skal vel koste rundt 4-5 tusen.

7662429[/snapback]

 

 

hahah! Du KØDDER nåå??

Jeg kjøpte sånn pakke igjennom skolen for noen mnd siden, hvor jeg fikk med Windows Xp Pro, Microsoft Office 200? og når Vista kommer ut betaler jeg bare 43 kroner for Cd Plata så får jeg den ogsåå! men siden det var PRO jeg fikk av XP, får jeg håpe det blir den bra v. av Vista også da:)

 

hiiiihihh

7662478[/snapback]

Tviler sterkt på at du får ultimate. Gratis oppgraderinger til Vista er somregel home basic eller hva den heter. Er du heldig er det home premium.
Lenke til kommentar
Vet ikke om det går karlsn, men du kan jo prøve å høyreklikke startfil for spillet og velge egenskaper, og compabilitymode. Som på bildet har du da en del eldre valg.

7663633[/snapback]

Alternativt kan man også installere Windows XP eller en enda eldre versjon av Windows i Virtual PC. Merk at det bare er Virutal PC 2007 som vil være støttet i Windows Vista, og Virtual PC 2007 er i beta (men fungerer dog riktig så bra).

Lenke til kommentar
Vet ikke om det går karlsn, men du kan jo prøve å høyreklikke startfil for spillet og velge egenskaper, og compabilitymode. Som på bildet har du da en del eldre valg.

7663633[/snapback]

Alternativt kan man også installere Windows XP eller en enda eldre versjon av Windows i Virtual PC. Merk at det bare er Virutal PC 2007 som vil være støttet i Windows Vista, og Virtual PC 2007 er i beta (men fungerer dog riktig så bra).

7663713[/snapback]

ja, men vil helst unngå slike løsninger. Er tross alt bare et gammelt spill jeg ville prøve litt igjen, orker ikke stresse til tusen med det. Samtidig skal det gjerne være sånn lite spill da, og da orker jeg ikke bruke andre os'er osv for å få spilt det.

Lenke til kommentar
Jepp, bare innstaler det på en annen partisjon fra xp :) såre enkelt..

7659638[/snapback]

 

Kan du forklare det litt bedre? En annen partisjon fra xp? :blush:

7660222[/snapback]

Beklager, elendig forklart. Du må lage en egen partisjon til Vista innstalasjonen din, 15 gb skulle holde, da får du plass til å innstalere litt programmer osv. Så bruker du deamon tools og mounter iso'en du sannsynligvis har lasta ned. Så innstalerer du Vista på den ledige partisjonen rett fra xp. Trenger ikke boote opp fra en dvd liksom. Kan innstalere vista samtidig som du er inne i xp. Var det jeg mente :)

7660651[/snapback]

 

Takk:)

Lenke til kommentar
Bruker Opera jeg.

 

Har problemer med at wand, bookmarks, history og alt slikt, ikke blir lagret med mindre jeg kjører det som administrator, eller slå av UAC.

7656566[/snapback]

Tror det skal virke hvis du installerer Opera med profilene i user mappen istedenfor i programfiler mappen. Altså at du velger bruk individuelle profiler for hver bruker eller noe sånt.

 

eehm.. gidder ikke lese igjennom alt her osv.. men er det noen som vet hvor mye vista kommer til å koste? Norsk v. ?

7662343[/snapback]

 

Ultimate versionen skal vel koste rundt 4-5 tusen.

7662429[/snapback]

 

 

hahah! Du KØDDER nåå??

Jeg kjøpte sånn pakke igjennom skolen for noen mnd siden, hvor jeg fikk med Windows Xp Pro, Microsoft Office 200? og når Vista kommer ut betaler jeg bare 43 kroner for Cd Plata så får jeg den ogsåå! men siden det var PRO jeg fikk av XP, får jeg håpe det blir den bra v. av Vista også da:)

 

hiiiihihh

7662478[/snapback]

Tror XP Pro blir oppgradert til Vista Business. Jeg regner med at du har fått OEM versjon av XP og da blir nok den oppgradert til OEM versjon av Vista og ikke retail. OEM av Vista Business tror jeg kommer til å koste ca. 1300.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123
Bruker Opera jeg.

 

Har problemer med at wand, bookmarks, history og alt slikt, ikke blir lagret med mindre jeg kjører det som administrator, eller slå av UAC.

7656566[/snapback]

Tror det skal virke hvis du installerer Opera med profilene i user mappen istedenfor i programfiler mappen. Altså at du velger bruk individuelle profiler for hver bruker eller noe sånt.

 

eehm.. gidder ikke lese igjennom alt her osv.. men er det noen som vet hvor mye vista kommer til å koste? Norsk v. ?

7662343[/snapback]

 

Ultimate versionen skal vel koste rundt 4-5 tusen.

7662429[/snapback]

 

 

hahah! Du KØDDER nåå??

Jeg kjøpte sånn pakke igjennom skolen for noen mnd siden, hvor jeg fikk med Windows Xp Pro, Microsoft Office 200? og når Vista kommer ut betaler jeg bare 43 kroner for Cd Plata så får jeg den ogsåå! men siden det var PRO jeg fikk av XP, får jeg håpe det blir den bra v. av Vista også da:)

 

hiiiihihh

7662478[/snapback]

Tror XP Pro blir oppgradert til Vista Business. Jeg regner med at du har fått OEM versjon av XP og da blir nok den oppgradert til OEM versjon av Vista og ikke retail. OEM av Vista Business tror jeg kommer til å koste ca. 1300.

7665028[/snapback]

 

 

okeiij, men er vel ingen dårlig pakke det heller montro?

uansett! kjøpte pakka for 450.- XD

Lenke til kommentar
Hva er forskjellen på Ultimate og Busniss ?
Ultimate er morsom, Business er ikke det.

7665543[/snapback]

Imponert over seriøst svar. Business er beregnet på bedriftsbrukere, og har blant annet ikke Media Center. Ultimate er den eneste utgaven som har all funksjonalitet for både bedriftsbrukere og hjemmebrukere.

Lenke til kommentar

Hmm, noen som vet hvorfor jeg nå plutselig hver gang jeg starter får en åpnet notepad (desktop.ini) på skrivebordet?

 

Skal dette forestille en feilmelding eller hva er det?

 

Har forøvrig ikke på visning av skjulte filer i mappepolicy. Prøvde å slette filen som blir liggende på skrivebord ved lukking av notepad, men etter restart kommer det samme på nytt :hmm:

post-56388-1168193164_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Hvordan får jeg spilte litt gamle spill i vista? Vet ikke helt om det er et dos-spill, men det er veldig gammelt.

7663225[/snapback]

Har du prøvd å starte det igjennom DOSBox?

 

 

Bruker Opera jeg.

 

Har problemer med at wand, bookmarks, history og alt slikt, ikke blir lagret med mindre jeg kjører det som administrator, eller slå av UAC.

7656566[/snapback]

Tror det skal virke hvis du installerer Opera med profilene i user mappen istedenfor i programfiler mappen. Altså at du velger bruk individuelle profiler for hver bruker eller noe sånt.

7665028[/snapback]

Meh, det gidder jeg ikke. Kjører heller uten UAC. Slipper å få opp den promten hver gang jeg skal kopiere noe >.<
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...