Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Upg.=Upgrade=Oppgradering

 

Man må altså ha XP for å oppgradere til Vista.

Retail kan installeres uten at man har XP.

 

 

Forresten noen som kjører Opera under Vista? Vil gjerne høre om dere har problemer med litt treghet og at det ikke avslutter riktig.

 

Edit:

Og gjerne folk som har forsøkt uTorrent også. Jeg får ikke til å laste ned, viser bare "Access denied". Skal forsøke med å sette andre tillatelser på disken, men.

7656502[/snapback]

Man kan med denne oppgradere fra :

Windows 2000 , Windows XP Home , Windows XP Pro eller Windows XP MCE .

7656741[/snapback]

Gjelder dette også oppgradering fra OEM lisenser?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å være helt ærlig, selv om jeg hadde hatt lisens til xp ville jeg ikke gått for UPG versrionen av vista. Det er muligens bare psykisk, men jeg vil ha en ren vista innstallasjon^^

 

Forresten, har creative fikset drivere til vista? Og fungerer Norton Ghost?

Lenke til kommentar

Man kan gjøre "clean install" med UPG versjon

Man velger selv om Vista skal "oppgradere" eller "clean" installeres.

Om det er retail eller OEM xp spiller ingen rolle.

Man sparer tross alt et par tusen kroner dersom man har en genuine W2K/XP fra før.

 

Quote:

Yes, you can perform an upgrade or a clean install with the retail upgrade version of Windows Vista Business Edition. The clean install process is much different with Vista compared to Windows XP. The upgrade version of Windows Vista does not permit booting from the Windows Vista upgrade DVD. You must begin the clean install process while at your Windows XP desktop. No more inserting an older Windows CD for upgrade eligibility. You must actually be running a genuine Windows XP operating system in order to perform an upgrade or a clean install.

 

Upgrade paths:

http://www.microsoft.com/windowsvista/getr...pgradeinfo.mspx

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Man kan gjøre "clean install" med UPG versjon

Man velger selv om Vista skal "oppgradere" eller "clean" installeres.

Om det er retail eller OEM xp spiller ingen rolle.

Man sparer tross alt et par tusen kroner dersom man har en genuine W2K/XP fra før.

 

Quote:

Yes, you can perform an upgrade or a clean install with the retail upgrade version of Windows Vista Business Edition.  The clean install process is much different with Vista compared to Windows XP.  The upgrade version of Windows Vista does not permit booting from the Windows Vista upgrade DVD.  You must begin the clean install process while at your Windows XP desktop.  No more inserting an older Windows CD for upgrade eligibility.  You must actually be running a genuine Windows XP operating system in order to perform an upgrade or a clean install.

 

Upgrade paths:

http://www.microsoft.com/windowsvista/getr...pgradeinfo.mspx

7656983[/snapback]

 

Ok. det visste jeg ikke. Ganske kjekt det der.

Lenke til kommentar

Ingen av cd/dvd drvene mine funker :S

får dette i device manager

Windows cannot start this hardware device because its configuration information (in the registry) is incomplete or damaged. (Code 19)

 

Click 'Check for solutions' to send data about this device to Microsoft and to see if there is a solution available.

 

når jeg oppdaterer driver så sier den at driveren allerede er installert

Lenke til kommentar
Man kan gjøre "clean install" med UPG versjon

Man velger selv om Vista skal "oppgradere" eller "clean" installeres.

Om det er retail eller OEM xp spiller ingen rolle.

7656983[/snapback]

 

Ok. det visste jeg ikke.

7657158[/snapback]

Det har man da alltid kunnet, jeg minns en installasjon jeg foretok der jeg måtte sette inn en diskett fra tidligere versjon, så det må ha vært Windows 95 som skulle ha disketten fra Windows 3.11. Det begynner å bli "et par" år siden nå.

Lenke til kommentar
The upgrade version of Windows Vista does not permit booting from the Windows Vista upgrade DVD.  You must begin the clean install process while at your Windows XP desktop.  No more inserting an older Windows CD for upgrade eligibility.  You must actually be running a genuine Windows XP operating system in order to perform an upgrade or a clean install.

Så hvis man skal reinstallere systemet, så må man først installere XP før man kan installere Vista?? Det høres helt patetisk latterlig ut hvis det stemmer.

Lenke til kommentar
The upgrade version of Windows Vista does not permit booting from the Windows Vista upgrade DVD.  You must begin the clean install process while at your Windows XP desktop.  No more inserting an older Windows CD for upgrade eligibility.  You must actually be running a genuine Windows XP operating system in order to perform an upgrade or a clean install.

Så hvis man skal reinstallere systemet, så må man først installere XP før man kan installere Vista?? Det høres helt patetisk latterlig ut hvis det stemmer.

7658483[/snapback]

 

 

Hvorfor det ?

Hvis man oppgraderer (med en kjøpt UPG versjon) har man jo en windows installert fra før .

Reinstallasjoner senere er heller ikke nødvendig da du selfølgelig tar image backup med en gang etter en clean upgrade install (gjelder kun business + Ultimate).

Lenke til kommentar
Nå er vista oppe å kjører her og, "kjøpte" en annen versjon og da gikk det.

Har installert lyddriver og skjermkortdriver, men jeg får ikke satt oppløsningen til høyere enn 1024x768  :hrm:  Anyone?

7658573[/snapback]

 

Om du velger Home Basic, er det begrensningen. Tragisk, men sant...

Lenke til kommentar
Nå er vista oppe å kjører her og, "kjøpte" en annen versjon og da gikk det.

Har installert lyddriver og skjermkortdriver, men jeg får ikke satt oppløsningen til høyere enn 1024x768  :hrm:  Anyone?

7658573[/snapback]

 

Om du velger Home Basic, er det begrensningen. Tragisk, men sant...

7658775[/snapback]

 

Jammen jeg har Ultimate :p

Lenke til kommentar
Hvis man oppgraderer (med en kjøpt UPG versjon) har man jo en windows installert fra før .

Reinstallasjoner senere er heller ikke nødvendig da du selfølgelig tar image backup med en gang etter en clean upgrade install (gjelder kun business + Ultimate).

7658626[/snapback]

Når ble det en selvfølge? :-)

 

Hva om man bytter f.eks. fra Intel til AMD plattform (jeg antar Windoze da må reinstalleres)? Først XP og så Vista?

 

Hvorfor skal MS gjøre det så lite brukervennlig som mulig?

Lenke til kommentar
Hvis man oppgraderer (med en kjøpt UPG versjon) har man jo en windows installert fra før .

Reinstallasjoner senere er heller ikke nødvendig da du selfølgelig tar image backup med en gang etter en clean upgrade install (gjelder kun business + Ultimate).

7658626[/snapback]

Når ble det en selvfølge? :-)

 

Hva om man bytter f.eks. fra Intel til AMD plattform (jeg antar Windoze da må reinstalleres)? Først XP og så Vista?

 

Hvorfor skal MS gjøre det så lite brukervennlig som mulig?

7658924[/snapback]

 

Hele formålet med upgrade lisens er at du må ha et kvalifisert win produkt å oppgradere , og denne lisensen er derfor billigere .

Passer ikke dette brukeren er det bare å velge retail det ...

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Hele formålet med upgrade lisens er at du må ha et kvalifisert win produkt å oppgradere , og denne lisensen er derfor billigere .

Passer ikke dette brukeren er det bare å velge retail det ...

7659049[/snapback]

Slik som i dag så kan man putte inn CD'en for å "bevise" at man har originalproduktet. Det har jeg benyttet meg av utallige ganger, og det er mye lettere enn å måtte installere OS1 før man kan installere OS2 etterpå..

 

Prisen på retail-utgavene er forøvrig helt horribel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...