Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda. Tror de deler ut koder enda.

 

Edit: Tenkte jeg skulle la vær å dobbelposte, så jeg bare redigerer denne. Fikk plutselig i dag problem med drivere for dvd brenneren. Den kommer rett og slett ikke opp i computer, men har et slikt gult utropstegn i device manager. Prøvde å oppdatere driverne, men da sier den bare at jeg allerede har de nyeste. Jeg prøvde også å avinnstalere driverne helt og oppdatere bios. Når jeg startet maskinen på nytt, kommer det opp et vindu med ny maskinvare funnet og det der, så prøver den å innstallere driverne automatisk, men kommer ikke veldig langt før det kommer opp en melding med "failed, contact manufacturer" osv. Noen som vet hva dette kan komme av?

 

Dette trenger ikke ha noe med vista og gjøre, men siden jeg bruker vista tenkte jeg at jeg skulle poste i denne tråden. Håper noen kan hjelpe :) Pc og specs sees i signatur. under dvd/cd rom i device manager får jeg opp: RO5272D PSZ161S SCSI Cd Rom Device og TSSTcorp DVD+-RW TS-L632D ATA Device

Endret av remmm
Lenke til kommentar

VolcomStone:

Virker ikke som det går ann. Ihvertfall ikke enda, men antivirusprodusenten kommer vel med en løsning som gjør at Vista merker det.

Windowshelp: Use antivirus software that Windows doesn't find

 

Edit:

 

Impetus:

Får du den feilmeldingen under installasjon av Vista?

Tar du en "ren" start, og skal kun ha Vista på maskinen?

 

Edit igjen:

Om jeg forsto det tyske Windows-forumet riktig:

Den feilen skyldes at det leses feil fra platen, eller at den nedlastete filen er korrupt. Den eneste løsningen er å brenne på nytt, evt. rengjøre platen, og sjekke om den er full av støv eller riper (lite sannsynlig med en ny DVD-plate).

 

 

 

Avast fungerer forøvrig flott her og. Ingen problemer. :)

Endret av Dradd
Lenke til kommentar
Hei !

 

Noen som vet hvordan jeg vår Vista til å finne antivirus program jeg har innstallert ?

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-76812-1168025857_thumb.jpg

 

Mvh, Erlend :)

Avast fungerer godt med Vista her hos meg. Last ned og installer siste versjonen. :)

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Brente ikke da, mounta med Alcohol 120%.

 

Men ser at det er mange med samme problem uten at noen har svar på hvordan man løser det.

 

Men er kanskje en feil med release'n

 

MS Vista build 6.0.6000 RTM (internal compile 6000.16386.061101-2205 EN x86 32-bit

Endret av Impetus.
Lenke til kommentar
Halvkvalifisert gjetning: Studentlisensen blir ca 300 kroner billigere enn OEM. Litt dårligere enn XP i så fall, XP Pro OEM koster ca 1400, XP Pro Student koster ca 1000. (Ja jeg vet, det er sikkert mulig å få det både billigere å dyrere :) )

7649465[/snapback]

 

Hvis du ser hos f.eks mpx.no så ser du at det finnes en studentversjon av Home Premium oppgradering til 895 kr. Jeg har nylig vært i kontakt med Microsoft Norge og ut fra det de visste nå, så er det kun denne som blir tilgjengelig i studentversjon. Du ser også at de andre versjonene er listet to ganger, noe jeg antar er hhv. x86 og x64 versjonene. Jeg hadde håpet man fikk begge i samme boks og kunne velge hvilken man ville bruke, men det virker som du må kjøpe en av dem (se også shg.no).

 

For min del har jeg XP 32-bit fra før og hadde tenkt å kjøre ihvertfall Home Premium eller kanskje Ultimate i x64 versjon. Dette lar seg neppe gjøre særlig billig ettersom man ikke kan oppgradere fra XP x86 til Vista x64. Studentpakka er derfor ute av bildet.

 

 

Cwn

Lenke til kommentar
Brente ikke da, mounta med Alcohol 120%.

 

Men ser at det er mange med samme problem uten at noen har svar på hvordan man løser det.

 

Men er kanskje en feil med release'n

 

MS Vista build 6.0.6000 RTM (internal compile 6000.16386.061101-2205 EN x86 32-bit

7651930[/snapback]

 

Samma problem hadde jeg.. Da prøvde jeg å installere fra harddisk.. Samme som deg??

Så brente jeg den ut, ved 2x hastighet. Så installerte jeg den på en ny partisjon og det funket.

Lenke til kommentar
Clownic Postet i dag, 21:26

Du ser også at de andre versjonene er listet to ganger, noe jeg antar er hhv. x86 og x64 versjonene.

Syns det ser ut som det er henholdsvis Norsk og Engelsk versjon jeg.

7652049[/snapback]

 

 

Jepp, det har du rett i :) Da er det ikke helt godt å si hvilken versjon de selger. Ut fra hva jeg kan på de fleste andre butikker så er x86 og x64 to forskjellige pakker.

 

https://prisguiden.no/fritekst_sok....te&search=S%F8k

 

 

Cwn

Lenke til kommentar
Clownic Postet i dag, 21:26

Du ser også at de andre versjonene er listet to ganger, noe jeg antar er hhv. x86 og x64 versjonene.

Syns det ser ut som det er henholdsvis Norsk og Engelsk versjon jeg.

7652049[/snapback]

 

 

Jepp, det har du rett i :) Da er det ikke helt godt å si hvilken versjon de selger. Ut fra hva jeg kan på de fleste andre butikker så er x86 og x64 to forskjellige pakker.

 

https://prisguiden.no/fritekst_sok....te&search=S%F8k

 

 

Cwn

7652100[/snapback]

Nei det er litt rart det ikke er oppgitt der, for jeg har også fått intrykk av at man desverre må velge før man kjøper :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...