Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Jeg legger en link til en blogg jeg har. Jeg vil gå igjennom Vista bit for bit litt mer løst enn det jeg har gjort i denne tråden. Passer mer for en blogg.

 

http://saksofon.blogspot.com/

 

Husk at jeg foreløpig går igjennom ting som de fleste av dere vet her, men det kommer en del snadder. Kan egentlig ikke si noe om hva det er. Jeg lover dere skal være blant de første til å få vite det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har aldri vært borti eksterne SATA-disker, men vil ANTA at den blir gjenkjent på lik linje med interne SATA-disker.

 

Tror uansett den ikke vil funke med ReadyBoost, da dette er utelukkende for minnekort som er raske på "random access".

7644210[/snapback]

Etter litt tenking kom jeg fram til det samme. Eksterne disker blir jo koblet sammen på samme måte som vanlige, det er bare en plugg som forlenger kabelen.

 

Hvis jeg kobler den til med USB2 da? Da blir det jo mye treigere overføring...

 

Noen som vet hva farten på USB2 er i praksis?

Lenke til kommentar
Herregud. Snakket netopp med komplett ang vista. De viste ikke hvor mye ultimate versionen kom til å koste, men fyren sa at studentrabatten kommer på ca 300 kr. Det er jo ingenting :S

7647731[/snapback]

Halvkvalifisert gjetning: Studentlisensen blir ca 300 kroner billigere enn OEM. Litt dårligere enn XP i så fall, XP Pro OEM koster ca 1400, XP Pro Student koster ca 1000. (Ja jeg vet, det er sikkert mulig å få det både billigere å dyrere :) )

Lenke til kommentar

Siden jeg alltid har installert Vista de gangene jeg har prøvd med Damon Tools, så lurer jeg på en viktig ting:

 

- Hvis jeg brenner ISO-filen på en DVD-plate, har man da muligheten for å lage og ordne partisjoner på harddisken før installasjonen av Vista akkurat som i XP?

 

Takk på forhånd og god helg. :)

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Halvkvalifisert gjetning: Studentlisensen blir ca 300 kroner billigere enn OEM. Litt dårligere enn XP i så fall, XP Pro OEM koster ca 1400, XP Pro Student koster ca 1000. (Ja jeg vet, det er sikkert mulig å få det både billigere å dyrere :) )

7649465[/snapback]

Hvilke rettigheter har man egentlig med studentlisensen? Er det samme som full lisens? Kan man installere den flere ganger, og bytte hardware så ofte man vil?

I så fall er det jo ganske billig!

Lenke til kommentar
Hvis jeg får tippe tror jeg det er kun en OEM lisens du får rabbat på fordi du er student.

7650002[/snapback]

Æsj! :(

 

Som mao er ubrukelig, hvertfall for meg. Kjøper ikke ny lisens bare fordi jeg oppgraderer pc. Synes det er helt latterlig.  :no:

7650316[/snapback]

Nemlig. :hrm:

7650396[/snapback]

 

Hvis dere f.eks kikker på komplett data's XP student versjoner er alle

oppgraderings lisenser (altså ikke en OEM lisens ) .

En oppgradering lisens av XP er samme som retail med unntak av at den kun kvalifiseres å legge over en allerede W2K/w98/Me install , eller man må ha gyldig cd-medie for forrige win versjon å "vise" frem under en eventuell nyinstall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...