Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker en "Power Toys" fuksjon i XP som gjør at jeg kan endre størrelse på bilder ved å høyreklikke på dem.

Sist jeg testet fikk jeg ikke innstallert dette i Vista (lovlydig som jeg er, bruker jeg 5744). Så lurer på om det finnes noe liknende for Vista, eller måter å få akkurat denne Powertoys funksjonen til å fungere?

Lenke til kommentar

Mye interresant lesestoff i denne tråden =)

 

Virker som om mange her har gode kunnskaper om Vista, og jeg har ett par spørsmål ang Flerskjerm oppsett med ulike skjermkort.

 

Kjører pr. i dag 3 skjermer, 2 på ett Nvidia 8800GTS og 1 på et Radeon x800xl på ett C2D oppsett med evga 680i, deette fungerer utmerket i XP, men har lyst å bytte til vista straks dette blir tilgjengelig.

 

men så leser jeg dette hos microsoft. Betyr dette da at det blir umulig for meg å kjøre Aero over tre skjermer med mindre jeg har 2 skjermkort fra samme produsent?

 

-edit- Ett annet problem, som jeg ser krever windows at jeg bruker samme driver for begge kort, det vil da si at jeg trenger 2 8800gts kort da disse går på helt egne drivere.

Endret av Lego
Lenke til kommentar
men så leser jeg dette hos microsoft. Betyr dette da at det blir umulig for meg å kjøre Aero over tre skjermer med mindre jeg har 2 skjermkort fra samme produsent?

7639889[/snapback]

Hvis de baserer seg på forskjellig chipset: ja. Hvis de har samme chipset kan du sannsynligvis bruke referansedriveren fra produsent av chipen. Det er en driver som er kravet, ikke en produsent.

Lenke til kommentar

Hvis de baserer seg på forskjellig chipset: ja. Hvis de har samme chipset kan du sannsynligvis bruke referansedriveren fra produsent av chipen. Det er en driver som er kravet, ikke en produsent.

 

Takker for svar =)

 

ok så da nytter det faktiskt ikke med ett billig 7100gs kort som kortnr: 2 da?

Siden det benytter seg av en annen generasjons chip i forhold til 8800 serien.

Hele G-force rekka utenom 8800 er jo i samme driverbundle.

Lenke til kommentar
Nå er ikke jeg heller helt med. Skulle ikke vista ultimate koste rundt 3000kr? Ser at netshop har den til 1700kr. Er det med en slags studentrabatt eller noe liknende?

7641751[/snapback]

OEM lisens. Den bindes til maskinen du installerer OSet på, og kan ikke i ettertid flyttes til en annen PC.

Lenke til kommentar
Nå er ikke jeg heller helt med. Skulle ikke vista ultimate koste rundt 3000kr? Ser at netshop har den til 1700kr. Er det med en slags studentrabatt eller noe liknende?

7641751[/snapback]

OEM lisens. Den bindes til maskinen du installerer OSet på, og kan ikke i ettertid flyttes til en annen PC.

7641834[/snapback]

 

Når jeg oppgraderer min da, eller kjøper en ny en?

Lenke til kommentar
Alle betatesterene fikk tilbud om en lisens på Windows Vista, men det er en begrensning på den: Den kan kun aktiveres en gang.

7601853[/snapback]

Synd. jeg synes det er litt dårlig gjort at jeg ikke skal kunne flytte den til en ny maskin når den jeg installerte på først ryker. Jeg hadde den bare et par-tre uker...

 

Jeg skal prøve å ringe dem igjen og godsnakke litt med dem.

7603214[/snapback]

Sånn går det når du kjøper PC på coop :tease:

 

Fra spøk til revolver: Håper det ordner seg, med litt forståelse burde det kunne gå, men man vet jo aldri.

7603461[/snapback]

Det gikk til slutt etter en mail til Wendy :)

Lenke til kommentar
Har nå kjøpt en ekstern harddisk med eSATA. Blir denne detektert som en harddisk eller som en flyttbar disk?

 

Hvis det er en flyttbar disk så kan den vel brukes sammen med ReadyBoost right?

 

Har aldri vært borti eksterne SATA-disker, men vil ANTA at den blir gjenkjent på lik linje med interne SATA-disker.

 

Tror uansett den ikke vil funke med ReadyBoost, da dette er utelukkende for minnekort som er raske på "random access".

Lenke til kommentar
Forsøker jeg å gå inn på en av partisjonene mine i Explorer, kommer det opp "F:\ is not accesible. Access is denied".

7632819[/snapback]

 

Jeg siterer meg selv på problemet mitt, som jeg nå lurer enda mer på:

Kjører jeg CMD som adminstrator, får jeg tilgang til F:\-disken min, men ikke ellers. Da kommer overnevnte feilmelding opp.

 

Noen som kan gi meg litt hjelp med hva i alle dager det kan være?

 

(For øyeblikket er jeg litt "noob", men jeg begynner å lure på hva slags lureri Vista driver med :p)

Endret av Dradd
Lenke til kommentar
Forsøker jeg å gå inn på en av partisjonene mine i Explorer, kommer det opp "F:\ is not accesible. Access is denied".

7632819[/snapback]

 

Jeg siterer meg selv på problemet mitt, som jeg nå lurer enda mer på:

Kjører jeg CMD som adminstrator, får jeg tilgang til F:\-disken min, men ikke ellers. Da kommer overnevnte feilmelding opp.

 

Noen som kan gi meg litt hjelp med hva i alle dager det kan være?

 

(For øyeblikket er jeg litt "noob", men jeg begynner å lure på hva slags lureri Vista driver med :p)

7645974[/snapback]

Harddisken har nok blitt formattert av Administrator, og så er det kun administrator som har rettigheter på den. Logg inn som administrator og sett rettigheter på harddisken slik at users får f eks Modify. Brukere bør av sikkerhetsmessige årsaker IKKE ha full control.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...