Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Nå er jo dette kun en ikonfil da. Forhåndsvisningen av slike .ico-filer blir jo så små. Hvis du da derimot har et program som Adobe Acrobat 8, som er kodet rett for Vista, vil du kunne se ikonene helt opp til 256*256.

 

Det er ikke Vista som er feil kodet for programmene, det er programmene som er feil kodet for Vista. Altså ikke helt kompatibel ennå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sliter faktisk med å få ikonene mindre jeg altså. De er jo FOR schvære :p

 

 

Noen andre som har problemer med bootingen på Vista? Plutselig skjedde det noe rart, fant ikke system disk - press enter... så hver gang jeg skrur på dataen må jeg boote med Vista.

 

Kan jeg bare kopiere over en bootfil til c:\windows ??

Lenke til kommentar

Jeg har et aldri så lite problem med en USB-adapter for trådløst nett. Driveren for denne finnes når jeg bruker denne PCen, som er koblet til kabel, da kan jeg laste den ned.

Maskinen som skal bruke kortet, derimot, har såklart ikke mulighet til å laste ned driveren.

 

Er det noen mulighet for å 'hente ut' driveren, både .sys- og .inf-filer (inf-filen fant jeg ikke, den var ikke listet opp i Device Manager), slik at jeg slipper å bære PCen opp, koble den til istedet for denne maskinen, og laste ned?

Lenke til kommentar
Jeg har et aldri så lite problem med en USB-adapter for trådløst nett. Driveren for denne finnes når jeg bruker denne PCen, som er koblet til kabel, da kan jeg laste den ned.

Maskinen som skal bruke kortet, derimot, har såklart ikke mulighet til å laste ned driveren.

 

Er det noen mulighet for å 'hente ut' driveren, både .sys- og .inf-filer (inf-filen fant jeg ikke, den var ikke listet opp i Device Manager), slik at jeg slipper å bære PCen opp, koble den til istedet for denne maskinen, og laste ned?

7626327[/snapback]

Hva med å bruke en diskett/memorystick/CD?

Lenke til kommentar

Du kan laste ned alle betaversjoner av Vista fullstendig lovlig på diverse torrentsider. Aktiveringsnøkkelen du får av Microsoft kan brukes til Juni 2007. Ellers må du nok vente til 30. Januar, med mindre du er offisiell betatester, noe regner med du ikke er siden du spør :!:

Lenke til kommentar
Nå er jo dette kun en ikonfil da. Forhåndsvisningen av slike .ico-filer blir jo  så små. Hvis du da derimot har et program som Adobe Acrobat 8, som er kodet rett for Vista, vil du kunne se ikonene helt opp til 256*256.

 

Det er ikke Vista som er feil kodet for programmene, det er programmene som er feil kodet for Vista. Altså ikke helt kompatibel ennå.

7626057[/snapback]

Jeg har innstallert det nå, men ikonene er da fortsatt små..?

Lenke til kommentar
Da er programmet kodet feil i forhold til Vista sin behandling av filer. Mener å huske at de må inkludere .png-filer ved store størrelser.

7630451[/snapback]

Jeg tenker nå på at ikonene ikke vises i stor størrelse på skrivebordet jeg.. tenker du på i selve programmet nå?

Lenke til kommentar
er det noen som har lest denne

http://www.digi.no/php/art.php?id=362999

7630798[/snapback]

Nå så :) Noen kommentarer:

 

Longhorn rekker kanskje rtm i 2007, men jeg tviler sterkt på at vi ser det til salgs i 2007.

 

Centro: Interessant konsept for så store bedrifter, men er litt skeptisk til at det vil ta av siden det krever såpass mye maskinvare at den fort blir for dyr (til å kunne dra alt rundt på en server).

 

Titan: CRM 3.0 er jo ikke helt bra, men jeg er overrasket dersom de slipper Titan så tidlig. Jeg ville tippet tidligst 2008.

 

Quattro: Kan være interessant, avhengig av pris, men er redd for at det blir et wizard-helvete verre enn SBS.

 

Rosario/Orcas vs Hawaii/Orcas: Vil anta at TeamSystem utgavene kommer etter tilsvarende Visual Studio utgave.

 

 

Personlig gleder jeg meg til Katmai CTP som er ventet i Q1

Lenke til kommentar
er det noen som har lest denne

http://www.digi.no/php/art.php?id=362999

 

Som det står i mange av kommentarene på siden: Her var det mye vås! Jeg sitere:

 

Her er mange av viktigste lanseringene Microsoft skal gjøre i løpet av året (2007):

 

Longhorn:

Server-versjonen av Vista er den viktigste lanseringen til Microsoft i år. Longhorn er lovet lansert i løpet av 2007.

 

Fiji

Fiji er neste versjon av Windows, etterfølgeren til Windows Vista. Det er mulig at Fiji egentlig er første Service Pack, den første store feilrettelsen og utvidelsespakken til Vista. Kommer til høsten. Fiji skal få på plass alle bitene Microsoft tok ut for å få lansert Vista i tide. Blant annet vil Fiji gi det nye filsystemet WinFS og kanskje Next-Generation Secure Computing Base, et system der alle filer må klareres. Dette skal øke sikkerheten.

 

Vienna, tidligere kalt Blackcomb, er neste versjon etter Fiji igjen.

 

Fiji er definitivt IKKE etterfølgeren til Vista, noe som ble påpekt i en kommentar til artikkelen og rettet opp delvis som dere ser av nederste linje. Det er vel heller kodenavnet på R2-utgaven, eller SP1. Ifølge Paul Thurrott vil SP1 komme samtidig med Longhorn i siste kvartal. Det blir da første gang Microsoft oppdaterer kernelen til Windows. Vistas kernel vil oppdateres til NT6.1 for å være kompatibel med Longhorn. WINFS-prosjektet er jo lagt død i sin opprinnelige tenkte form, så her er de jo helt på jordet!

 

Q: When will Longhorn Server ship to customers?

 

A: The second half of 2007. At this time, Microsoft will also ship Windows Vista Service Pack 1 (SP1), which will update Windows Vista to the same kernel version found in Longhorn Server.

Lenke til kommentar

Max er også død. Det er ihvertfall det utviklerne sier. Om det vil bli noe program av det vet ingen ennå, men det var kun testing fra MS' side.

 

Fiji er som sagt SP1 til Vista og vil bringe ny funksjonalitet, men WinFS er lagt på is foreløpig. Jeg leste dog på aeroxp.org at WinFS kanskje kunne komme tilbake fortere enn ventet.

Lenke til kommentar

Så var jeg tilbake hit igjen, da.

Litt av et mas med herligheten, for tiden er det en av partisjonene mine som ikke er mulig å åpne.

 

Forsøker jeg å gå inn på den i Explorer, kommer det opp "F:\ is not accesible. Access is denied".

Jeg er administrator på maskinen, og eneste bruker.

Enda mer merkelig er det at man tydeligvis kan både defragmentere, vise ledig plass, bytte stasjonsbokstav og kjøre scandisk (sistnevnte fant ingen feil).

Den fungerte en liten stund i går, men jeg blir ikke mye klok på dette.

Noen forslag til hva som kan være galt?

Er noe halvviktig data som ligger på disken, men ikke noe kritisk, mest ting som er lette å få tak på igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...