Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Det er sikkert vært tatt opp før med tråden er så lang.....

 

Jeg skal nå fikse dualboot med Xp, men når jeg puttet i vista cden finner ikke programmet xp (merklig egentlig). Så jeg tentke nå at jeg skulle fikse det fra vista men jeg får ikke rediger på system restart.

 

Kan noen hjelpe meg her?

7619003[/snapback]

Vet ikke helt om jeg forstod problemet ditt, men prøv å laste ned VistaBootPro. Der kan du redigere på hvilke operativsystemer som vises på bootskjermen osv.

 

Hvis du installerte Vista etter XP, skal jo XP komme opp på bootskjermen automatisk... :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet ikke helt om jeg forstod problemet ditt, men prøv å laste ned VistaBootPro. Der kan du redigere på hvilke operativsystemer som vises på bootskjermen osv.

 

Hvis du installerte Vista etter XP, skal jo XP komme opp på bootskjermen automatisk... hmm.gif

 

Haddet vista og xp på dual boot men Xp var så ustabilt så jeg måtte instalere på nytt. Har brukt Xp fremm til i dag (er ikke vista driver til 8800gtx), satt i vista cden og regnet med at vista programmet skulle finne begge opprativsystemene. Det gjordet den altså ikke, Vista boot pro programmet finner den ikke og jeg får heller ikke til å sette det inn manuelt slik jeg gjordet det på XP.

 

VIsta ligger på C: og XP E:

 

edit

Ja Xp partisjon ligger urørt på e:

 

Edit har nå brukt fixboot via Xp cden og er nå tilbake til ren xp boot. Noen som har forslar hefra hvordan jeg skal få dualboot med Vista?

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Hvilket partisjonsprogram brukte dere for å installere Vista med?

 

Må bare få vite om mitt program står bak mine Vista-problemer. Hadde vært fint om dere kunne svart på dette her. :)

7619984[/snapback]

Jeg brukte Partition Magic..

7620013[/snapback]

Samme her.

 

noen som vet om et xp-skin som etterligner vista med "gjennomsiktige" vinduer hvis dere skjønner?

7620522[/snapback]

Det finnes ikke. Er ikke mulig å få gjennomsiktighet i XP.

 

;)

Lenke til kommentar
Jeg hadde før Windows Vista og XP innstalert på PCen. Etterhvert ble jeg lei windows Vista og formaterte partisjonen med Vista på. Men nå kommer det fortsatt opp boot menyen(der jeg velger hvilket operativsystem).

Hvordan kan jeg fjerne boot menyen??

7621439[/snapback]

Tror det skal gå an med programmet jeg nevnte øverst på denne siden (VistaBootPro). ;) Har ikke prøvd å gjøre det, så kan ikke fortelle deg akkurat hvordan...

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar

Tja, etter litt googling har jeg funnet ut at de vistnokk er et lite problem når du har det slik jeg har det nå (single boot Xp og vista instalert på annen partisjon). Når du booter fra vista cd og reparerer boot så blir bare vista booten fixet. Når jeg senenere skal bruke bootpro finner ikke dette programmet boot.ini filene (personene på dette forumet mente at de ble endret\slettet på en feil måte).

 

Det var en lang brød liste som vistnokk skulle fikse dette, men den for jeg prøve en annen dag. Ingen vista driver til 8800gtx enda uansett.

 

Men takk for hjelp!

Lenke til kommentar
På skrivebordet har jeg en rekke ikoner, men det er kun "vista ikonene" som blir "full størrelse". Se på eksempelet under, der har jeg et ikon som er 96x96 men vises bare som 48x48 elns. Åssen fikse dette?

 

http://www.fakey.no/lala.jpg

7622402[/snapback]

 

Det går ikke an å fikse, da ikonet rett og slett ikke er større! Regn med at det vil bli vanlig å legge ved større ikoner til Windows-programmer i fremtiden.

 

 

Vennligst ikkje siter bilete.-ttt

Lenke til kommentar
Det går ikke an å fikse, da ikonet rett og slett ikke er større! Regn med at det vil bli vanlig å legge ved større ikoner til Windows-programmer i fremtiden.
Som du kanskje ser, så er det et 96x96px ikon, og skal derfor kunne gå opp til ikonstørrelse 96. Det er mulig at det ikke er kompatibelt med Vista sin (nye?) måte å vise ikoner på
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...