Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fant ut av det..takker for tips og ideen

 

By default, Telnet is not installed with Windows, but you can install it by following the steps below.

 

To install Telnet Client

Click the Start button , click Control Panel, click Programs, and then click Turn Windows features on or off. If you are prompted for an administrator password or confirmation, type the password or provide confirmation.

 

In the Windows Features dialog box, select the Telnet Client check box.

 

Click OK. The installation might take several minutes.

 

Kan noen anbefale en troværdig og stabil codec pack til meg?

Endret av Vista_Bruker
Lenke til kommentar
Jeg prøvde vista for første gang nå, men klarer dette OS'et virkelig ingenting?

 

Får ikke innstallert driverne mine, tonnevis med programvare osv. som ikke kan innstalleres..?

7607593[/snapback]

Kjører du final versjon eller beta? Hvis det er beta kan du jo ikke forvente at alt skal fungere med en gang.

 

Uansett er det jo ikke alt av programmer og drivere som fungerer med Vista enda.

 

Hvis du beskriver problemet litt bedre, kan det hende at noen her kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Er vel en 30 dagers prøveversjon, så tipper det er final. Men her er feilmeldingene.

 

1. Jeg prøver å innstallere lyd drivern min SIGMATEL STAC elns og fyrer opp innstallasjonsfila. Midt under innstallasjonen får jeg feilmeldingen "Enhetsobjektet ikke til stede, start både systemet og innstallasjonen på nytt" noe jeg har gjort men får samme feilmelding.

 

2. Prøver å innstallere video drivern men får denne feilmeldingen under innstallasjon; "Setup was unable to complete the innstallation. Try to set up your display adapter with a standard VGA driver before running the setup."

Endret av banansplitt
Lenke til kommentar
Er vel en 30 dagers prøveversjon, så tipper det er final. Men her er feilmeldingene.

 

1. Jeg prøver å innstallere lyd drivern min SIGMATEL STAC elns og fyrer opp innstallasjonsfila. Midt under innstallasjonen får jeg feilmeldingen "Enhetsobjektet ikke til stede, start både systemet og innstallasjonen på nytt" noe jeg har gjort men får samme feilmelding.

 

2. Prøver å innstallere video drivern men får denne feilmeldingen under innstallasjon; "Setup was unable to complete the innstallation. Try to set up your display adapter with a standard VGA driver before running the setup."

7607816[/snapback]

 

Det er en mere raffinert metode i vista for program/driver håndtering og aksess.

Dette må produsenten av i ditt tilfelle SIGMATEL tilpasse og lage vista kapable drivere til .

Microsoft har utlevert specs for drivere og program impementasjon (programmering/skriving av kode) til enhets produsenter for lenge siden.

Lenke til kommentar

Og deretter over til det andre problemet som har slått meg med Vista i dag.

Jeg kjører den endelige versjonen på en betanøkkel, og har følgende problem:

Mitt Netgear WG311 v3-kort lager en kode 10 når jeg har installert det. Første gangen det var installert, fungerte det fint, og det kom på nett. Jeg måtte slå av maskinen med reset-knappen, fordi et program hadde hengt seg skikkelig, og Windows ville ikke avslutte (tror neppe dette er årsaken, se nedenfor).

 

Selve kortet er helt i orden, det var ikke snakk om noen feilmelding på Pentium 3-maskinen som er i nærheten, der fungerte det som normalt. Har også forsøkt å reinstallere Vista.

Jeg kom deretter over en driver som er laget spesifikt for kortet, fra produsent. Forsøkte å legge inn denne driveren, men Vista mente at det satt på den nyeste driveren.

Prøvde å erstatte driverfilen Windows bruker, og legge inn min egen, med samme navn, uten særlig godt resultat.

 

Spørsmålet er kort og godt:

Hvordan skal jeg klare å tvinge Vista til å bruke en bestemt driver?

Endret av Dradd
Lenke til kommentar
Og deretter over til det andre problemet som har slått meg med Vista i dag.

Jeg kjører den endelige versjonen på en betanøkkel, og har følgende problem:

Mitt Netgear WG311 v3-kort lager en kode 10 når jeg har installert det. Første gangen det var installert, fungerte det fint, og det kom på nett. Jeg måtte slå av maskinen med reset-knappen, fordi et program hadde hengt seg skikkelig, og Windows ville ikke avslutte (tror neppe dette er årsaken, se nedenfor).

 

Selve kortet er helt i orden, det var ikke snakk om noen feilmelding på Pentium 3-maskinen som er i nærheten, der fungerte det som normalt. Har også forsøkt å reinstallere Vista.

Jeg kom deretter over en driver som er laget spesifikt for kortet, fra produsent. Forsøkte å legge inn denne driveren, men Vista mente at det satt på den nyeste driveren.

Prøvde å erstatte driverfilen Windows bruker, og legge inn min egen, med samme navn, uten særlig godt resultat.

 

Spørsmålet er kort og godt:

Hvordan skal jeg klare å tvinge Vista til å bruke en bestemt driver?

7608409[/snapback]

Hvis det er sånn jeg skjønner det, så kan du gjøre sånn her:

 

Start>Høyreklikk My Computer>Properties>Device Manager til venstre.

Så når du er der, så finner du kortet og høyreklikker på det, så trykker du på Update driver software..

Nå trykker du på "Browse my Computer...", så på: "Let me pick from a list of..."

Så trykker du på "Have Disk" knappen.. Så blar du deg frem til den mappa som du har driveren i, og klikker ok.

 

Da skal den installere den driveren du vil ha.. Skjønner?

Var det det du mente? :p

Lenke til kommentar
(...)

Jeg kjører den endelige versjonen på en betanøkkel, (...)

7608409[/snapback]

Går det an? :dontgetit: Hvordan?

 

(Har dessverre ikke noe fornuftig svar på spørsmålet ditt...)

7608872[/snapback]

 

Det går ikke

 

Det går søren ikke an å se xvid video i vista, når jeg prøver så flimrer hele skjermen som om det var noe gale med skjermen eller skjermkortet mitt:-(

Endret av Vista_Bruker
Lenke til kommentar
Jeg har et pussig problem med X-Fi XtremeGamer kortet mitt, jeg får nemlig ikke aktivert den digitale utgangen. Det fungerer fint i XP, men i Vista får jeg rett og slett ikke tilgang til menyen jeg trenger for å aktivere den. Noen andre som har vært borte i samme problem? Slik ser konsollen ut:

Gode nyheter for alle X-Fi-brukere:

- Nye drivere har blitt sluppet ut, mer spesifikt fra 29 desember.

 

Jeg skal selv teste de nå snart. Micro, da kan du prøve de.

 

- Klikk her for direkte link.

 

Bruk DriverCleaner om du har de forrige driverne (oktober-drivere) installert. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...