Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når kommer den endelige versjonen av Office 2007.

Vet jeg kan ha søkt rundt i denne tråden, men orker ikke det nå :p

7589980[/snapback]

Er knapt vits i å søke. Det funker så dårlig.

Etter det jeg har hørt så kommer det norske Office 2007 ut samtidig som Vista, altså 30. Januar.

Den engelske versjonen er allerede ute, og er på vei til meg as I speak :whistle:

Lenke til kommentar
Når kommer den endelige versjonen av Office 2007.

Vet jeg kan ha søkt rundt i denne tråden, men orker ikke det nå :p

7589980[/snapback]

Er knapt vits i å søke. Det funker så dårlig.

Etter det jeg har hørt så kommer det norske Office 2007 ut samtidig som Vista, altså 30. Januar.

Den engelske versjonen er allerede ute, og er på vei til meg as I speak :whistle:

7590026[/snapback]

Okei. Får vell bare vente i spenning fortsatt da.

Selv om jeg har brukt beta versjonen siden den har kommet ut, gleder jeg meg til å få den endelige versjonen :thumbup:

Lenke til kommentar

Finnes det noen muligheter for å få Vista til og bruke litt mindre av rammen? Pc en har stått på i over ett døgn og rammen ligger på 70% (721/1022MB).

Jeg kjører konstant med den nyttige usb funksjonen på konstant. Flere måter? Uten å fjerne det pene utseendet

Lenke til kommentar
Jeg har postet en  xls matrise tidligere i tråden .

Bedrifts brukere har ikke bruk for  bla vista mce og dvd authoring tools , movie maker og annet typisk 'hjemmebruker opplegg' da den er beregnet brukt for bedrifts brukere.

Derfor utsagnet :

Topp modell for bedrfits brukere = Enterprise

Topp modell for privat brukere = Ultimate

Man kan selvfølgelig bruke ultimate i et AD domene for det .

Matrise oversikt (igjen)

7589891[/snapback]

Hvis du hadde sett på det regnearket selv så vil du se at Home Premium har alt en privatbruker trenger, det eneste som kommer i tillegg i Ultimate er funksjonalitet rettet mot bedriftsmarkedet.

Og jo, bedrifter har faktisk tidvis behov for multimediafunksjonalitet, og det er faktisk et savn at Windows XP MCE ikke kan meldes inn i et domene (såvidt jeg vet i hvert fall). Så jeg står fast ved min konklusjon, men gidder ikke krangle om det. Hvis hjemmebrukere vil kjøpe Ultimate og støtte Microsoft med en del ekstra penger, uten å få noe ekstra verdi igjen for det, så værsågod. Jeg kommer uansett ikke til å anbefale Ultimate til privatpersoner.

Endret av roac
Lenke til kommentar
Det heter Home Premium .

Dessuten vil en Vista32bits Ultimate OEM ikke koste mer enn ca. 1500,-

7591132[/snapback]

NetShop priser Ultimate OEM til 1695, Home Premium OEM til 995. For hjemmebrukere er det snakk om å hive 700 kroner ut vinduet, det rene idioti spør du meg. Å argumentere med at det er lite penger er bare for dumt, sorry.

Lenke til kommentar
Ja da er vel jeg og alle andre dumme da ... :D

1572,- ink mva hos amiento = ca.1500 for meg , og - 'jo' det er lite penger .

7591403[/snapback]

Slik jeg ser det så har dere i hvert fall sløst bort penger. Dersom dere er hjemmebrukere altså. Hvis du/dere har behov for noe av bedrifts-funksjonaliteten stiller det seg selvfølgelig annerledes.

Lenke til kommentar

Vel med flere enn en PC hjemme og delte ressurser går jeg for det sikre.

Alle vet vel om nettverks begrensningene i XP Home edition hvor det meste blir klønete . Mulig Vista home er bedre men alikevel ...

Også vil jeg ha volume shadow copying og backup/image mulighetene som ligger i business og ultimate versjonene .

Lenke til kommentar
syar2003 Postet i dag, 12:32

Vel med flere enn en PC hjemme og delte ressurser går jeg for det sikre.

Alle vet vel om nettverks begrensningene i XP Home edition hvor det meste blir klønete . Mulig Vista home er bedre men alikevel ...

Også vil jeg ha volume shadow copying og backup/image mulighetene som ligger i business og ultimate versjonene .

Akkurat dette syns jeg også er av interesse, og etter hva jeg tidligere har sett ifht oppdeling i de forskjellige versjonene passer de ikke meg så veldig bra.

I min verden er MCE helt uinteressant på alt annet enn stue-pc'n min, men vil gjerne ha bla backup mulighetene. Vil det være mulig for private å kjøpe Enterprice versjonen, eller blir det bare volumlisens eller lign.? (jeg tar da utgangspunkt i at Ultimate er den dyreste av alle) Og skal jeg kjøpe Windows blir det neppe OEM versjon.

Har vi nå fått klarhet i dette med 32 vs 64 bit, blir det et valg man må ta før man kjøper?

Lenke til kommentar

Enterprise vil iflg microsoft kun leveres til volumlisens kunder/bedrifter.

Det ligger bla. allerede priser ute i norske nettbutikker på 32bits og 64bits med ulike SKU nummer og dvd media .Så man må nok gjøre et valg om 32 vs 64 ja.

Skal vel ikke være noe værre å kjøpe OEM versjon av vista enn det var med XP mht til reaktivering nå som de har lempet på reglene .

Lenke til kommentar
Finnes det noen muligheter for å få Vista til og bruke litt mindre av rammen? Pc en har stått på i over ett døgn og rammen ligger på 70% (721/1022MB).

Jeg kjører konstant med den nyttige usb funksjonen på konstant. Flere måter? Uten å fjerne det pene utseendet

7590741[/snapback]

Ikke at jeg har testet, men jeg har hørt at vista tar mye av rammen når ikke noe annet program/spill eller lignende trenger eller bruker rammen, men "gir" tilbake rammen når et program/spill eller lignende trenger det.

Husker ikke hvor jeg leste det men, så det kan godt hende jeg tuller fælt nå :p

Lenke til kommentar

7590741[/snapback]

Ikke at jeg har testet, men jeg har hørt at vista tar mye av rammen når ikke noe annet program/spill eller lignende trenger eller bruker rammen, men "gir" tilbake rammen når et program/spill eller lignende trenger det.

Husker ikke hvor jeg leste det men, så det kan godt hende jeg tuller fælt nå :p

7592203[/snapback]

Du har helt rett. :thumbup:

@Simen: Vet ikke, men jeg lurer selv på det. Det går jo an å bruke Vista i 30 dager uten å registrere det så...

Lenke til kommentar

Du kan jo alltids skru av Aero Gloss og avslutte Windows SideBar totalt - både i oppstart av Windows og generelt når du er i Windows. Jeg gjorde dette på min bærbare, og jeg merket faktisk forskjell. Gå også inn på ''Properties'' i ''My Computer''. Bla deg frem til ''Advance'' og velg ''Performance''. Her kan du ta vekk noe du ikke trenger. Personlig har jeg tatt vekk skygger under menyer og musepeker, fungerer topp det. Ta også vekk animering av vinduene, da vil ikke menyer/vinduer animere når du lukker eller minimerer de. Ergo vil det kjennes raskere egentlig.

Ved å fjerne lyder skal visst også ha en effekt. Hvis du vil ha en en raskere avsluttning av PC'n din: Klikk her, og bla deg nedover til punkt I(i). Litt tweaking i reg., så avslutter maskinen seg fortere.

Lenke til kommentar
Gjelder loven om 14 dagers angrefrist ved kjøp av Windows Vista i Norge?

Evt. kun for den fysiske DVD-en og boksen eller både det og lisensen?

7592249[/snapback]

Angrerettsloven skal gjelde på alle kjøp på internett. Butikken har ikke lov til å selge noe hvor den ikke gjelder. Siden det er slik, regner jeg med at det gjelder for både boksen og lisensen.

Lenke til kommentar
Gjelder loven om 14 dagers angrefrist ved kjøp av Windows Vista i Norge?

Evt. kun for den fysiske DVD-en og boksen eller både det og lisensen?

7592249[/snapback]

Angrerettsloven skal gjelde på alle kjøp på internett. Butikken har ikke lov til å selge noe hvor den ikke gjelder. Siden det er slik, regner jeg med at det gjelder for både boksen og lisensen.

7594840[/snapback]

Og når det er snakk om lisensiert programvare så vil jeg tro at du neppe får returnert noe med brutt forpakning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...