Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror det var noe linker til nettbutikker tidligere her i tråden. Etter det jeg har lest så skal retail av Ultimate koste 3000-4000 kr og OEM 1500 kr.

7549723[/snapback]

 

Var det ikke sånn at "Ultimate" kun skulle bli solgt i retail versjon da?

 

...eller tar jeg grovt feil der?

7554473[/snapback]

OEM og Ultimate er to forskjellige ting. OEM koster 1100kr tror jeg og ultimate koster over 3000kr

Lenke til kommentar
OEM og Ultimate er ikke to forskjellige ting. En OEM versjon er akkurat det samme som en vanlig, bare at en OEM ikke kan flyttes til en annen pc. Derfor de er billigere, og kan kun kjøpes vet at du kjøper noe annet. Hovedkort for eksempel.

7556732[/snapback]

tror ikke man trenger og kjøpe noen pc-deler lenger for å få kjøpt oem versjonen.

Lenke til kommentar

Noen som kan gi meg et tips om hvordan man kan fjerne Vista fra et dual-boot-oppsett med XP?

Såvidt jeg har forstått, bruker XP og Vista forskjellige bootloadere, men jeg skjønner ikke hvordan den kan vite hvilken den skal bruke, og jeg har ikke lyst til å begynne å klusse med dette, selv om det ikke er altfor ille å måtte reinstallere XP.

Lenke til kommentar
OEM og Ultimate er ikke to forskjellige ting. En OEM versjon er akkurat det samme som en vanlig, bare at en OEM ikke kan flyttes til en annen pc. Derfor de er billigere, og kan kun kjøpes vet at du kjøper noe annet. Hovedkort for eksempel.

7556732[/snapback]

tror ikke man trenger og kjøpe noen pc-deler lenger for å få kjøpt oem versjonen.

7556774[/snapback]

Takk som retter opp :) Der var ikke jeg helt oppdatert.
Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på, hva tror dere det blir satset på nå, 32- eller 64-bit versjonen av Vista?

 

De fleste prosessorer som selges i dag er vel 64-bits, så det er kanskje på tide å fase over for å få den lille ytelsesøkningen...

 

x64-versjonen av XP ble jo aldrig noen hit, og hadde litt begrensninger (:problemer) med drivere og programstøtte. Tviler på drivere blir det store problemet for 64-bits versjonen av Vista, men lurer på om programmer i større grad vil bli skrevet for 64-bit.

 

Spørsmålene mine er attså, tror dere 64-bit versjonen av Vista vil kunne kjøre på lik linja med 32-bit versjonen, uten problemene som var i XP x64. Og tror dere nye programmer faktisk vil bli skrevet i 64-bit, og ikke bare være kompaible? Eller vil det fortsatt være 32-bit som vil gjelde?

Lenke til kommentar
Jeg både tror og håper at 64-bits Vista kommer til å bli det store nå.

Produsentene lager drivere til det operativsystemet det er behov for, hvis ingen bruker 64-bits Vista blir det neppe laget drivere til maskinvaren. Stygg, ond sirkel men jeg håper at produsentene ikke går i den.

7560615[/snapback]

Ja, problemet er at den "onde sirkelen" vel går andre veien. Vi brukere kan ikke sitte med ubrukelig programvare for å vise produsentene hva vi trenger/vil ha. Denne trenden må starte hos produsentene, slik at tilbudet og mulighetene ligger der når vi skal velge.

Det virker for meg som interessen hos produsenter har vært kjølig når det gjelder 64 bits så langt, og grunnen er kanskje bare at det innebærer masse merarbeid, og de er også nødt til og fortsette 32 bits støtte i lang tid samtidig...

 

Men får håpe det nå blir nye tider innen dette, og at det blir like vanlig å finne 64 bits drivere til ting. Personlig kommer jeg ikke til å gå over til 64 bit før jeg ser at støtten er der for alt av programmer og hardware jeg bruker.

Lenke til kommentar
i går da jeg startet pc-en, sluttet alle programmer å fungere da jeg startet de... dumme vista :(

så nå er det tilbake igjen til win xp...

7561439[/snapback]

 

Har du hatt på automatiske oppdateringer og brukt "workaround" modden med RC1/RC2 filer for å kjør RTM eval ?

 

Microsoft has released an update to combat the recent activation hack referred to as Frankenbuild . The update, released the week of Dec. 12, will have the Windows Update client do a genuine validation check on systems that it detects as being tampered with.

 

Mer info :

http://www.mydigitallife.info/2006/12/16/w...29391-released/

Lenke til kommentar

Ble truffet av den oppdateringen selv. Har nå reinstallert Vista, og satt oppdateringene på manuelle, nå velger jeg selv hvilke oppdateringer som skal lastes ned og installeres og det funker som fy =)

 

Microsoft kan nemlig ikke finne ut om du har gyldig Vista eller ikke, med mindre du laster ned oppdateringen via Win Update, eller prøver å laste ned programmer som krever validering.

 

Oh happy day :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...