Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå har jeg registrert meg på den siden for å få gratis Vista. Skal se videoene så får vi se om det går bra.

7397801[/snapback]

Hvor kan man få gratis Vista? :dribble:

7398898[/snapback]

Jeg prøvde å registrere meg på siden som Morten snakket om. Bor ikke i USA da, men prøvde den tjenesten som Torro snakket om. Tviler egentlig på at jeg kommer til å få Vista, men jeg har jo ikke noe å tape på å prøve.

 

:cry: Står at de ikke deler ut flere gratis Vista.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar
Lag din egen vista lite ISO ved å plukke bort unødvendige ting :

 

Windows Vista from Microsoft takes a lot of resources, we all know that. So here is the tool for easy removal of the unwanted components in order to make Vista run faster and to your liking. vLite can also create the bootable ISO and apply the tweaks directly.

 

 

 

http://www.vlite.net/download.html

Naaajs

Er det noe lignende nLite, eller er det ganske så spartanske greier?

EDIT: Anbefaler ingen å bruke dette. Jeg får ikke fjernet de midlertidige filene. Mappa vil ikke bort i hverken vanlig eller sikkermodus. Ikke funket Unlocker eller Gipo move@boot heller.

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
Mulig det er sagt før... men jeg har fått min første BSOD på Vista Ultimate edt.  :w00t: og ja... den var blå.

 

Lydriveren til nForce2 hovedkortet presterte dette. Ved andre forsøk gikk det greit.

:)

7387205[/snapback]

 

Hva er BSOD? Eller, nærmere sagt, hva står det for? Vet det er bluescreen...

Endret av asad
Lenke til kommentar

Nå er jeg en glad Microsoft-bruker. :)

 

Siden kjøp av min Acer TravelMate, så kan jeg nå oppgradere til Windows Vista siden min bærbare hadde XP preinstallert og at dette var et OEM-produktinnkjøp.

 

Så Acer Norge tilbyr faktisk en oppgradering til Vista! :)

 

Oppdaget dette i dag, da jeg fikk en e-post av Microsoft der en av punktene inneholdt følgende opplysning:

 

''Be sure to ask your retailer about an Express Upgrade to Windows Vista.''

 

Så videre trykker jeg på express upgrade, valgte Acer og kan nå egentlig bare vente på svar fra Acer Norge om jeg får Vista eller ikke!

 

Edit: Det ser ikke sånn ut alikevel. :(

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Noken som veit korleis eg kan skru på den trådlause antenna i Vista?

 

Har en 1557gls som har hurtigknapp for antenna, men "launch manager" fungerer ikkje i Vista. Problemet er at når eg lukker sammen laptopen og den går i standby så blir antenna slått av og kjem ikkje på igjen før eg har restarta maskina heilt. Det er veeldig irriterande..

Lenke til kommentar
Noken som veit korleis eg kan skru på den trådlause antenna i Vista?

 

Har en 1557gls som har hurtigknapp for antenna, men "launch manager" fungerer ikkje i Vista. Problemet er at når eg lukker sammen laptopen og den går i standby så blir antenna slått av og kjem ikkje på igjen før eg har restarta maskina heilt. Det er veeldig irriterande..

7403711[/snapback]

Jeg vet ikke om Launch Manager er det samme på din maskin som på min Medion Coop PC, men jeg installerte den på Vista og la over 3 filer fra XP programfiler katalogen til Launch manager katalogan i Vista. Da funker den her, og jeg får skrudd på antenna. Jeg husket heldigvis å kopiere ut den katalogen før jeg fjernet XP på den bærbare.

 

Nå fikk jeg nøkkel fra MS også gitt, så nå er Vista aktivert :)

 

Edit: skrivefeil

Endret av Mythos
Lenke til kommentar
Noken som veit korleis eg kan skru på den trådlause antenna i Vista?

 

Har en 1557gls som har hurtigknapp for antenna, men "launch manager" fungerer ikkje i Vista. Problemet er at når eg lukker sammen laptopen og den går i standby så blir antenna slått av og kjem ikkje på igjen før eg har restarta maskina heilt. Det er veeldig irriterande..

7403711[/snapback]

Jeg vet ikke om Launch Manager er det samme på din maskin som på min Medion Coop PC, men jeg installerte den på Vista og la over 3 filer fra XP programfiler katalogen til Launch manager katalogan i Vista. Da funker den her, og jeg får skrudd på antenna. Jeg husket heldigvis å kopiere ut den katalogen før jeg fjernet XP på den bærbare.

 

Nå fikk jeg nøkkel fra MS også gitt, så nå er Vista aktivert :)

 

Edit: skrivefeil

7404716[/snapback]

RC2? gratis det?... hvor fikk du den?

Lenke til kommentar

Hvilken widows versjon bør man velge?, kunne god tenke meg 64bit versjonen ,men xp 64 ble jo en flopp, så jeg er usikker på om jeg tør å ta sjangsen, selv om svært mange prosessorer som er solgt de siste årene støtter denne teknologien.

Jeg er er skuffet over de store pc "komponent" produsentenes evne til å gi ut drivere til vista, og håper ikke dette blir noe problem når vista kommer i salg , det er tydligvis svært få web cameraer som fungerer med vista versjonen som i dag som er tilgjengelig , samt multifunksjonskrivere og programmvarer til disse, og jeg finner heller ikke noe drivere programmer fra mobliprodusenten nokia som er laget for vista , så dette gjelder vel kansje de øvrige produsenter også, ipod nevnes også.

Jeg hadde i det minste ventet at de hadde sluppet ut beta drivere, så de fikk sjangsen til å rette på feil til den ferdige vista versjonen er klar for salg.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvorfor denne kommer opp innimellom?

7395192[/snapback]

det er Divx codecen som ikke funker helt med mp11 :)

divx er klar over problemet, men har ikke funent en løsning ennp (tror jeg)

 

syar2003: funka ikke det heller :hrm:

7395297[/snapback]

 

 

Jo det virker - se screenshot .

Ingen desktop icons shortcuts har pil hos meg .

7395595[/snapback]

 

Hvordan får du nyheter fra Dagbladet i sidebaren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...