Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Hvilken reklameblokker/fjerner anbefaler dere? Har prøvd ADmuncher men den var jo bare en 30 dagers greie =/

7371721[/snapback]

Opera :D

7371829[/snapback]

Njaa. Er jo den jeg bruker men ønsker et fiks ferdig filter...

7371997[/snapback]

 

 

En enkel men effektiv blokk er ferdig host file med redirect til 127.0.0.0 :

http://everythingisnt.com/hosts.html

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lagt inn nyeste beta driver til Vista fra Forceware (nvidia), men det er ikke noe control panel med. Noen som vet hvor man kan få lastet ned dette? Trenger det til dual skjerm oppsettet mitt.

7371363[/snapback]

funker fint her, får dog kun dualview eller clone...funker fint å sette opp i screen settings under personalize i høyreklikkmenyen

Lenke til kommentar
Hvilken reklameblokker/fjerner anbefaler dere? Har prøvd ADmuncher men den var jo bare en 30 dagers greie =/

7371721[/snapback]

Opera :D

7371829[/snapback]

Njaa. Er jo den jeg bruker men ønsker et fiks ferdig filter...

7371997[/snapback]

 

 

En enkel men effektiv blokk er ferdig host file med redirect til 127.0.0.0 :

http://everythingisnt.com/hosts.html

7372314[/snapback]

Skjønte det ikke helt. Fungerer den i vista? Eller må jeg gjøre noe etter å ha innstalert det?

Lenke til kommentar

Bare å legge fila hosts.txt (døp om til kun hosts) under C:\Windows\system32\Drivers\etc

 

Samme om det er Windows 2K / XP /Vista .

 

Høyreklikk på denne og velg "Lagre som"

http://everythingisnt.com/hosts

 

 

Finner også ad block host filer her (mulig mere ad servers lagt inn):

http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.htm

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

En artikkel dere så absolutt ikke bør bruke 10 minutter av livet dere på, er denne;

 

http://digi.no/php/art.php?id=358802

 

Det dere ihvertfall ikke må gjøre deretter er å lese kommentarene til 96 velforvridde nullvitere som maser om hvor mye "Vista er XP med nytt utseende". Jeg ber alle som mener dette lese post 2 og 3 på første siden her.

 

Hvordan får jeg refundert halvtimen min?

Lenke til kommentar
Installering: Installering går omtrent som på XP, men Microsoft fjernet en viktig mulighet: Du kan ikke installerer Vista parallelt med XP for å kunne gå tilbake hvis det er noe som ikke fungerer: Du må oppgradere XP eller installere Vista på en separat harddisk eller partisjon.
Så den menyen jeg får opp når jeg starter maskinen er bare voodoo da? Virker i hvert fall som om digi tror det.
Vista krever godkjente drivere og det har ikke alle leverandørene rukket å lage.
Kun i 64-bit, og Vista er ikke en måned gammelt engang. Nå må du ikke være så utålmoding da digi.
Vista har enn bedre brannvegg som i motsetning til den i Windows XP også holder øye med utgående trafikk.
Inntroduserte ikke SP2 til XP dette, eller er jeg helt på bærtur?
Med Vista-DVDen kan du selv utløse "Reparer" hvis ikke Vista selv merker noe.
HÆ?

 

Syns ikke digi hadde gjort en så bra jobb jeg.

Lenke til kommentar
Hvilken reklameblokker/fjerner anbefaler dere? Har prøvd ADmuncher men den var jo bare en 30 dagers greie =/

7371721[/snapback]

Opera :D

7371829[/snapback]

Njaa. Er jo den jeg bruker men ønsker et fiks ferdig filter...

7371997[/snapback]

 

Firefox med adblock og adblock filter g etteller annet fjerner all reklame helt yppelig og helt automatisk.

Lenke til kommentar

Jeg får ikke innstallert Vista. Første gang jeg prøvde var direkte fra XP. Da hengte det seg ett eller annet sted slik at expanding files låste seg på 27% mens den innstallerte feuteres osv. Nå henger den seg bare på det punktet. Andra gang prøvde jeg å boote fra CD men får opp en beskjed etter partisjonering at at hardisken ikke møter kravene til windows. Can not find a system volume that meets the requirements to windows eller noe i den duren. 3. gang var ett forsøk der jeg slettet XP for å få hele hardisken fri for å teste. Samme feilmelding. Nå sitter jeg her uten xp og uten vista. prøvde å legge inn xp igjen, men innstallasjonen henger seg når den begynner å undersøke HW til PC'en. Har testet med flere CD'er.

 

AMD 3200+

Geforce 6800GT 256mb

1gig minne

Asrock dual hovedkort.

mer enn nok harddisk (200gig + 600gig)

 

Er det noen annen måte å løse dette på? Hva kan eventuelt være problemet?

Lenke til kommentar
Har du prøvd denne?

 

http://no.europe.creative.com/support/down...ype=0&x=43&y=14

 

Har et lite problem, det ligger ikkje vista driver for kortet mitt på ATI siden, finnes bare for xp. Er det noe å gjøre med det?

7371693[/snapback]

Nei. Kortet ditt vil være støttet Vista hvis du ikke har installert ennå. Du vil bare ikke få like god ytelse i spill som du ville hatt med en optimal driver. Dessuten, ingen drivere er 100% ferdig ennå, så du kan ta det helt med ro. Hvilket kort har du?

7371704[/snapback]

 

Har et eldgammelt Radeon 9200 SE... Det er elendig, men eg kjører no Vista(fikk det fra min fars jobb)uten noe særlig med hakking, men skulle gjerne hatt driver slik at eg kunne fått litt bedre ytelse. Hovedkort fins det heller ikkje driver til, skulle hatt ny pc...

7371762[/snapback]

 

Fins det noen løsning?

Lenke til kommentar

Installerte xp igjen jeg.

 

Men min erfaring med vista var VELDIG positiv. Eneste negative jeg har å si om vista selv er Defragmentasjon, som nå er blitt totalt verdiløs for min del. ( går ikke an å velge disker, se progress )

 

Grunnen til at jeg gikk tilbake var for det meste Creative sine drivere, som kun ga stereo lyd. Pluss Norton ghost som ikke funka. Heller ikke min k800i kunne kobles til, men alt dette blir fiksa innen noen månder tipper jeg. Maks 1/2 år.

 

Vista fant nesten alle drivere på egen hånd, og "search for drivers online" funksjonen ser faktisk ut til å fungere denne gangen!

 

edi: For å ikke nevne det LEKRE utseede :D

Endret av asad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...