Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Hvordan får man alle "vinduene" til å legge seg innover i dybden, istedet for at de ligger over hverandre som i XP. Har sett mange som kjører det sånn, men min gjør det ikke av en eller annen grunn. Rart egentlig, da min PC er mer en hefig nok til å gjøre det.

7369936[/snapback]

Det er egentlig bare en fancy måte å bytte aktivt vindu på. Akteres med "Windows-Tab" eller "Switch between windows" ikonet på Quick Launch feltet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merkelig bug!

 

da jeg stod opp i dagtidlig så sjekket jeg maskinen som har stått på over natten og da la jeg merke til at flere ikon på desktopen hadde 'forsvunnet', dvs, linkene ligger der men der er ikke bilder på dem. :eek:

 

om jeg går til mappene linkene peker til så finner jeg programfiler uten ikon også. om jeg så kopierer programfilene ut av mappen så dukker selve ikon-bildet opp på dem, men om jeg kopierer tilbake programfilene og overskriver orginalen så forsvinner icon bildet igjen. dette gjelder også om jeg bytter navn på filene, icon dukker opp, bytter navn tilbake til orginalnavnet og ikon forsvinner.

Når jeg velger alternativer på både linker og selve programfiler så vises ikonet i alternativ-vinduet :hmm:

 

noen andre som har vært borti noe lignende??

 

 

Edit: Jeg mangler også ikon-bilder til linker som ligger i startmenyer :(

post-5017-1164644299_thumb.jpg

Endret av Prelude
Lenke til kommentar
med meg er det en hel bøtte med programmer som mangler ikon, bare for å nevne noen, ZoomPlayer, µTorrent, Steam, Tag&Rename mf..

 

hva gjorde du for å rette på feilen?  slettet og reinstallerte du programmene eller?

Prøv med ''System Restore'' fra ''My Computer'' -> ''Properties''.

 

Edit: ''Restore'', ikke ''Recovery''. :)

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
med meg er det en hel bøtte med programmer som mangler ikon, bare for å nevne noen, ZoomPlayer, µTorrent, Steam, Tag&Rename mf..

 

hva gjorde du for å rette på feilen?  slettet og reinstallerte du programmene eller?

7370377[/snapback]

OT: kult nick, bruker det på cs og andre diverse.... :p har den ulempe at jeg blir kalt honda ^^

 

OnT, skjer det samme med snarveiene i start menyen?

Lenke til kommentar

OK. INstallasjonen gikk overraskende glatt, alt var gjort på 30 minutter.

 

Alt virker glimredene UTENOM Creative sine Audigy 4 drivere. Får rett og slett ikke 5.1 lyd, kun stero. Hvis jeg prøver å bytte forvinner lyden, og jeg må restarte.

 

Har noen en løsning på dette? Hadde satt innmari pris på det, ettersom vista ser så forbanna lekkert ut :)

 

takk på forhånd!

Endret av asad
Lenke til kommentar
Prøv med ''System Restore'' fra ''My Computer'' -> ''Properties''.

 

Edit: ''Restore'', ikke ''Recovery''. :)

7370479[/snapback]

 

Å slette og reinstallere programmene virket ikke så jeg prøvde meg på system restore, og jeg måtte gå gjennom hver eneste snapshots for en hel uke bakover før jeg fikk tilbake ikonene, men nå ser det ut som alt stemmer sånn noenlunde. ;)

 

OT: kult nick, bruker det på cs og andre diverse.... :p har den ulempe at jeg blir kalt honda ^^

 

OnT, skjer det samme med snarveiene i start menyen?

7370861[/snapback]

 

som jeg skrev litt lengre oppe i tråden, ja, startmenyen var påvirket av denne merkelige buggen. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Ok. Da er det to ting jeg trenger:

 

Tips for å få Creative driveren til å gi 5.1 lyd OG tips om hvor i svarte refresh knappen i IE er :D

7371545[/snapback]

 

Rett til høyre for adresselinjen, en litt mindre utgave enn i IE 6. Brukte noen stunder på å finne den jeg og :!:

7371565[/snapback]

 

haha. Herregud, brukte 10 min eller noe jeg.

 

PLease folkens, er det ikke noe man kan gjøre for å få 5.1 lyd med et Auidigy 4 lydkort?

Lenke til kommentar

Har du prøvd denne?

 

http://no.europe.creative.com/support/down...ype=0&x=43&y=14

 

Har et lite problem, det ligger ikkje vista driver for kortet mitt på ATI siden, finnes bare for xp. Er det noe å gjøre med det?

7371693[/snapback]

Nei. Kortet ditt vil være støttet Vista hvis du ikke har installert ennå. Du vil bare ikke få like god ytelse i spill som du ville hatt med en optimal driver. Dessuten, ingen drivere er 100% ferdig ennå, så du kan ta det helt med ro. Hvilket kort har du?

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
Har du prøvd denne?

 

http://no.europe.creative.com/support/down...ype=0&x=43&y=14

 

Har et lite problem, det ligger ikkje vista driver for kortet mitt på ATI siden, finnes bare for xp. Er det noe å gjøre med det?

7371693[/snapback]

Nei. Kortet ditt vil være støttet Vista hvis du ikke har installert ennå. Du vil bare ikke få like god ytelse i spill som du ville hatt med en optimal driver. Dessuten, ingen drivere er 100% ferdig ennå, så du kan ta det helt med ro. Hvilket kort har du?

7371704[/snapback]

 

Har et eldgammelt Radeon 9200 SE... Det er elendig, men eg kjører no Vista(fikk det fra min fars jobb)uten noe særlig med hakking, men skulle gjerne hatt driver slik at eg kunne fått litt bedre ytelse. Hovedkort fins det heller ikkje driver til, skulle hatt ny pc...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...