Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

her er registernøkkelen i .reg format

 

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\DWM]
"Composition"=dword:00000001

 

for enkelhets skyld, last ned zip pakken, pakk ut og dobbelklikk på .reg filen

 

åpne ett cmd vindu (tast cmd i start-> kjør) og skriv "net stop uxsms" og "net start uxsms"

 

 

 

OT. hvorfor er .zip filer tillatt mens .rar filer ikke er tillatt som vedlegg??

 

typo..

Composition.zip

Endret av Prelude
Lenke til kommentar
Får bare acess denied når jeg skriver inn "net stop uxsms".

 

"system error 5 has occured. Access is denied"

7362394[/snapback]

 

 

du må være innlogget med en bruker som har administrative rettigheter for å kunne bruke net stop/start uxsms

alternativt så kan du ganske enkelt bare restarte maskinen ;)

 

 

ved crash av programmer og slikt så henger ikke hele maskinen når ett program tryner og når ett program krasjer så dukker det opp ett lite vindu som sier noe alá likn som det her. 'a program has crashed and Windows is now collecting crash information. do you want to send Microsoft the crash details?' om du har trykt ja på å sende så kan det senere (fra 5 minutt til dager/uker) plutselig dukke opp en beskjed i systrayen at ms har analysert feilen og har eller har ikke en løsning på problemet.

Endret av Prelude
Lenke til kommentar

Vil bare minne dere på at forumreglene faktisk gjelder her.

Legg spesielt merke til det følgende punktet:

Det er forbudt å gi spesifikk informasjon om hvor en kan laste ned musikk, film, programvare etc. fra P2P-nettverk / filesharing-hubber. Videre er det forbudt å komme med direkte reklame for hubber. Utsagn som "på hub xxx.xx finner du [spesifisert materiale]" er ikke tillatt og kan medføre utestengning eller advarsler. Det er også strengt forbudt å linke til nettsteder som inneholder .torrent-filer for Bit-Torrent-nettverket, dersom innholdet i noen av torrentene bryter mot retningslinjene. Utsagn som "Det spillet kan du laste ned på http://www.styggwarezside.no" er også forbudt dersom denne siden inneholder .torrent-filer som for eksempel bryter med åndverksloven. Merk at det er lov til å linke til sider som for eksempel spillprodusenten "Blizzard" eller andre sider på Internett som bruker Bit Torrent-nettverket for å spre demoer og lignende. Du kan også linke til sider lignende Animesuki.com da denne siden ikke inneholder annet enn ulisensiert materiale.

 

Vennligst ikke kommenter dette innlegget

Lenke til kommentar
Kommentere kommentere...

 

 

Noen som husker det som ble sagt angående at Vista IKKE skulle ha blåskjermer lengre? Noen som vet siste status på dette utsagnet? Vil definitivt si at Vista har blåskjermer enda.

7367702[/snapback]

Det er nærmest umulig å holde Vista fri for blåskjermer. Og hovedproblemet er ikke selve Vista, det er dårlige drivere og "dumme" forbrukere.

 

Uansett skal Vista være mer stabil og sikker denne gang, og det tviler jeg ikke på da jeg ikke har hatt en blåskjerm i Vista, selv ikke i beta-versjonene.

 

Nå kjører jeg RTM-versjonen, alt er i orden og går bra. Om jeg får blåskjerm før eller senere? Fullt mulig, man vet aldri.

Lenke til kommentar

Jeg har nVidia, og har ikke fått OpenGL til å fungere enda.

Bruker de driverne som kom med windowsen.

Er vel de samme som ligger på nvidia.com etter det jeg har sett på datoen?

 

Edit:

Hjalp vist å laste ned nye drivere.

Har aldri tenkt på det før.

Trodde det var de samme som var innlagt originalt. :blush:

Endret av Stealth-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...