Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har den siste tiden fått et merkelig problem med lyden min, noen som aner hva dette kan skyldes? lyden blir veldig merkelig og høre på, det ødelegger totalt filmstemingen, og det samme gjelder musikken...

 

Det skjedde en stund etter jeg la inn klmcodec - "k-lite mega codec pack" ved itunes at lyden ble helt merkelig.. Kan muligens ha noe med en oppdatering jeg gjorde i windows fra live update..

 

REDIGERT: Det kan virke som lyden blir "skurrete" den blir lys og forvrengt, utrolig irriterende.. Det gir seg når jeg lukker vinduet (les. avspillingsprogrammet) og starter det opp igjen..

Lenke til kommentar
Noen som får minnepinner til å virke?

Prøver å koble til en 1gb sandisk cruzer brikke, men får bare opp "ingen driver til ditt og datt", og den "søk hos ms" dritten finner ingenting.

 

Vista finner jo navnet på enheten :(

7337439[/snapback]

Jeg kjøpte en 1GB Sandisk Cruzer micro i dag, og den funker bra. Har også en annen minnepenn som virker. Skal teste ut om ReadyBoost gir noe bedre ytelse på maskinen.

 

Det eneste plunderet var at det fulgte med noe forhånsinstallert U3 greier på minnepennen som ikke funker på Vista. Fant omsider en utility som fjernet det så den funker som en vanlig minnepenn. U3_uninstall kjørte jeg når pennen satt i Vista maskinen. Det skulle jeg ikke ha gjort. Den endte opp med 512kb kapasitet, men jeg fikk heldigvis rettet alt opp ved å reinstallere U3 med et program jeg fant hos Sandisk og deretter U3_uninstall. Det ble gjort på XP maskinen, og nå har jeg 1GB uten U3 :)

 

http://www.geekyjock.com/pages/blog/2006/0...-usb-flash.html

Lenke til kommentar
Noen som får minnepinner til å virke?

Prøver å koble til en 1gb sandisk cruzer brikke, men får bare opp "ingen driver til ditt og datt", og den "søk hos ms" dritten finner ingenting.

 

Vista finner jo navnet på enheten :(

7337439[/snapback]

Jeg kjøpte en 1GB Sandisk Cruzer micro i dag, og den funker bra. Har også en annen minnepenn som virker. Skal teste ut om ReadyBoost gir noe bedre ytelse på maskinen.

 

Det eneste plunderet var at det fulgte med noe forhånsinstallert U3 greier på minnepennen som ikke funker på Vista. Fant omsider en utility som fjernet det så den funker som en vanlig minnepenn. U3_uninstall kjørte jeg når pennen satt i Vista maskinen. Det skulle jeg ikke ha gjort. Den endte opp med 512kb kapasitet, men jeg fikk heldigvis rettet alt opp ved å reinstallere U3 med et program jeg fant hos Sandisk og deretter U3_uninstall. Det ble gjort på XP maskinen, og nå har jeg 1GB uten U3 :)

 

http://www.geekyjock.com/pages/blog/2006/0...-usb-flash.html

7357231[/snapback]

 

Kommer ikke inn på pennen engang, da det står bare at jeg ikke finner driveren :(

Lenke til kommentar
http://channel9.msdn.com/Showpost.aspx?postid=114694

 

Satt å så denne filmen, og da viste han at rammene i vista er gjennomsiktige.

Noen måte å aktivere dette på? eller blir det automatisk aktivert ut i fra hvilket grafikkort du har? Jeg har et ati x1400 på en bærbar pc...

7360756[/snapback]

 

Til meg ble dette automatisk aktivert. Tror jeg leste et sted at man måtte ha 1GB minne. :hmm:

Lenke til kommentar

Har en dell inspiron 6400 med 1 gb minne, dual core t2050 og x1400 kort

 

Ser nå på filmen, og der viser han at hele startlinjen også er gjennomsiktig. Hadde vært fint om noen hadde peiling på om det går an å aktivere det, eller om maskinvaren min rett og slett er for dårlig :!:

Endret av remmm
Lenke til kommentar
http://channel9.msdn.com/Showpost.aspx?postid=114694

 

Satt å så denne filmen, og da viste han at rammene i vista er gjennomsiktige.

Noen måte å aktivere dette på? eller blir det automatisk aktivert ut i fra hvilket grafikkort du har? Jeg har et ati x1400 på en bærbar pc...

7360756[/snapback]

Du må ha 1gb minne for å få Aero effekten.

 

Det blir automatisk aktivert, men det skal være mulig å tvinge Vista til å kjøre i Aero, men det vet jeg ikke hvordan man gjør.

 

_____

 

Noen som har prøvd beta RTM driverene til nVidia?

Funker de bra?

Lenke til kommentar
http://channel9.msdn.com/Showpost.aspx?postid=114694

 

Satt å så denne filmen, og da viste han at rammene i vista er gjennomsiktige.

Noen måte å aktivere dette på? eller blir det automatisk aktivert ut i fra hvilket grafikkort du har? Jeg har et ati x1400 på en bærbar pc...

7360756[/snapback]

Du må ha 1gb minne for å få Aero effekten.

 

Det blir automatisk aktivert, men det skal være mulig å tvinge Vista til å kjøre i Aero, men det vet jeg ikke hvordan man gjør.

 

_____

 

Noen som har prøvd beta RTM driverene til nVidia?

Funker de bra?

7361347[/snapback]

 

Jeg har prøvd den, men den fungerer ikke helt...

Lenke til kommentar
http://channel9.msdn.com/Showpost.aspx?postid=114694

 

Satt å så denne filmen, og da viste han at rammene i vista er gjennomsiktige.

Noen måte å aktivere dette på? eller blir det automatisk aktivert ut i fra hvilket grafikkort du har? Jeg har et ati x1400 på en bærbar pc...

7360756[/snapback]

 

ett raskt søk ga meg dette. mulig det virker, muligens ikke viss du kjører RTM men på RC2 så virker det, har selv brukt den fixen på en laptop med 512mb ram og ett ATI grafikkort.

 

en rask dobbelsjekk med meg som da har RTM og aero glass så sier Composition 1 og CompositionPolicy 0.

It's seems that it is a known issue happening when you have only 512mo of RAM and will be fix in RTM. During this time here's a workaround :

 

1/ Ensure that you have the following registry value set to :

 

HKCU\Software\Microsoft\Windows\DWM\Composition set to 1 (32-bit DWORD)

 

HKCU\Software\Microsoft\Windows\DWM\CompositionPolicy set to 2 (32-bit DWORD)

 

2/ Restart DWM by opening a command prompt with administrative privileges :

 

- Type 'net stop uxsms'

- Then 'net start uxsms'

 

Jeg har faktisk ikke lagt merke til at taskbaren var gjennomsiktig før jeg så den videoen. den er gjennomsiktig by default i RTM :cool:

Lenke til kommentar

jeg kjører RTM og jeg har Aero og med meg er taskbar gjennomsiktig.

 

 

Edit. du kan jo prøve det regedit fixen jeg postet litt lengre oppe for å se om du får slått på Aero

 

Edit2.

Prøvde nå nettop med meg, jeg redigerte nøkkelen "Composition" og satte den til 0 og så hentet jeg fram ett cmd vindu hvor jeg da skrev "net stop uxsms" og så "net start uxsms" og Vista's Aero var slått av.

 

når jeg da redigerte nøkkelen "Composition" igjen og satte den til 1 og tok nok en runde med net stop/start uxsms så ble Aero slått på igjen.

 

Jeg Annbefaler det at du prøver den register endringen :thumbup:

post-5017-1164551088_thumb.jpg

Endret av Prelude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...