Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Javell, min første post angående Vista. Egentlig lurer jeg på noe så basic som om det virkelig er vits/lurt å skifte til Vista nå. Jeg kjører jo selvfølgelig XP nå. Egentlig spiller jeg ikke noe særlig mer en Battlefield 2 (som vistnok skal funke), og hvordan fungerer dette i Vista? Bedre/dårligere ytelse?

 

Hvordan er det med stabiliteten til Vista? Er det lovlig stabilt, eller burde jeg holde meg til XP en stund til?

 

Dette står sikkert nevnt et par ganger før i tråden, men jeg gidder ikke bla gjennom 216 sider for et så enkelt spørsmål :)

 

Mener dere det er noe å utsette på å skifte til Vista?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis jeg ikke hadde fått en Ultimate lisens av Microsoft tror jeg ikke jeg hadde kommet til å brukt penger på å oppgradere. Vista fuker greit på min bærbare, men jeg bruker den stort sett til det samme som jeg fikk gjort like bra med XP.

7333963[/snapback]

Hvorfor fikk du det?

7333970[/snapback]

Fordi jeg er betatester i likhet med mange andre i denne tråden.

Lenke til kommentar
Skulle ikke Vista kunne bruke USB-minne for å avhjelpe harddisk-swapping?

Hvis dette, er det noen som har prøvd dette og har det hjulpet på ytelsen?

7323476[/snapback]

 

Prøvde det med min hyperraske OCZ USB penn (kanskje den raskeste på markedet), dog sa den at den var for treg :!:

7324115[/snapback]

 

Viste ikke Jim Allchin denne funksjonen med noe som liknet en Apacer Handy Steno i videoen det er linket til noen sider lenger fremme?

7324359[/snapback]

 

Jeg har kjøpt akkurat den minnepennen til kun det formålet (Apacer Handysteno 1GB). Funker som en drøm å bruke til ReadyBoost! Merker at det er mye mindre HD-swapping (mindre skriving til disken). Når Vista booter, "popper" skrivebordet fram, med Sidebar og Gadgets ferdiglastet. (Mulig det gjør det på raske maskiner uten ReadyBoost også, da :blush: )

 

Det kreves noen parametre for at minnepennen skal funke. Det hjelper ikke at den skriver/leser filer raskt (kjapp på kopiering). Den må også være rask på "random 4k reads" (elns ;)Se punkt 5 på denne siden)

 

 

Now, there are prerequisites, of course. The USB memory device must meet certain performance and storage characteristics (2.5MB/sec throughput for 4K random reads and 1.75MB/sec throughput for 512K random writes; 64 MB to 8 GB of free space; 256 MB of overall storage or more) which virtually no human being understands or knows how to discover. Don't worry about that stuff too much unless you're literally shopping for a new memory key: Just plug one of your exiting keys into a Vista machine and see if it works.

 

 

Uansett, kjempefornøyd!

 

PS: Skal nevnes at jeg har 1GB internminne. Jo mer minne man har, jo mindre legger man merke til økt ytelse ved bruk av ReadyBoost. En med 512MB vil merke større forskjell enn en som har 2GB internminne...

Endret av HappyRay
Lenke til kommentar
Mr.SS  20/11-2006 : 18:39 

Prøvde det med min hyperraske OCZ USB penn (kanskje den raskeste på markedet), dog sa den at den var for treg 

Da må du vel ha hatt uflaks med de spesifikasjonene Happy Ray nevner eller noe, for jeg bruker faktisk min gamle 256MB billigste utgave TwinMos uten problemer.

Bruker det jo egentlig mest bare for testingens skyld jeg da, på 1,7Ghz PM/ 1GB minne. Syns vel ærlig talt ikke jeg merker noe særlig til eller fra med den plugget i så langt, men bruker heller ikke maskinen til annet enn kontor oppgaver, så 1GB minne er nok. I tillegg er grafikk kortet Intel 915GM for dårlig til Aero, så "sparer" vel muligens noe minnebehov av det også.

 

Ellers må jeg si at etter å ha brukt 5744 som hoved OS på laptop en god stund nå, har jeg lite problemer, aldri fått noe blåskjerm eller denslags. Så virker stabilt, og relativt raskt. Men syns det virker som Vista er tregere enn XP hvis jeg kjører på med masse oppgaver på en gang... Kanskje Vista er mer "dualcore- hungrig" ved multitasking enn XP?

 

Et lite spørsmål, har fått innstallert Sony Ericsson pc-suite så jeg får synchet mobilen med outlook osv, men klarer ikke å endre navn på skrivebord-snarvei. Høyreklikker og endrer navn, men det lagres ikke.

Er dette en kjent bug med 5744?

 

Til slutt, det som ble snakket om litt tidligere vedrørende administrator kontoen; denne er jo altså deaktivert som standard, men jeg ser ikke helt hva som er forskjellen på den (hvis jeg aktivere den) kontra min egen konto. Så vidt jeg kan se er vi da begge medlem av samme gruppe (admin) og har akkurat samme rettigheter.

Så hva er det egentlig den kontoen kan som ikke jeg kan, og siden den er deaktivert som standard; hvilken konto er det som brukes ved høyreklikk -"kjør som admin"?

Lenke til kommentar

Brukte Imgburn som funket fint.

 

Ellers mine erfaringer. "Completing installation" tok som vanlig ørten timer. Dvs at jeg avbrøt første gang etter 2 timer da jeg ikke gadd mer. Tok ut alt av hardware og usb jeg ikke trengte og satte i gang ny installasjon (ikke at det hjalp).

 

Satte den i gang rundt 22:00 i går og når jeg stod opp i dag var det svart skjerm med mus. Rebootet manuelt og kom tilbake til bruker oppsettet og fikk fullført installasjonen

 

Så nå er jeg oppe og går. Hadde samme prob med RC1 og RC2. Har ikke fjerneste ide hva som er årsaken. Tror det har noe med driverinstallasjon å gjøre. Ihvertfall ut fra hva taskmanager sa da jeg trykket Shift+F10 for cmd og "taskmgr". Var 2 stykk drvinst.exe som kjørte. Den ene kunne jeg terminere, mens den andre var uterminerbar, så antar det var denne som hang.

 

Systemet mitt er:

AMD X2 3800

2x1Gb Corsair minne

Abit AV8-3rd eye (med innebygget lydkort og nettverkskort)

Radeon X800 XT (sapphire)

2x250Gb SATA disker

2x200Gb IDE disker

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Noen som får minnepinner til å virke?

Prøver å koble til en 1gb sandisk cruzer brikke, men får bare opp "ingen driver til ditt og datt", og den "søk hos ms" dritten finner ingenting.

 

Vista finner jo navnet på enheten :(

7337439[/snapback]

 

Alle mine minnepinner virker helt glatt under RC 2 build 5744 :yes:

Lenke til kommentar

Hos meg fungerer alt mulig helt som det skal...

 

Nero fungerer og brenner perfekte kopier, alle minnepinnene mine bare popper opp med en gang jeg setter de inn..

Jeg kjører også RTM.

Grafikkdriverne til ATi ser ut til å være gode de også.

 

Har heller ikke hatt noen stabilitetsproblemer.. Ingen blåskjermer, restarter eller henginger.. Bare 100% stabilt! :D Kjempefornøyd. Og jeg bruker maskina mi i jobb-sammenheng også.

Lenke til kommentar

Alle mine minnepinner virker helt glatt under RC 2 build 5744  :yes:

7337490[/snapback]

 

Merkelige greier, kjører 6000 (rtm) :s

Ting som var i når jeg installerte vista ser ut til å fungere fint, men det som jeg prøver å putte i etterpå er det bob bob med.

 

Får f.eks ikke usb minnekortleseren min til å fungere :(

7337798[/snapback]

 

Allt sånt funker på min. Kjører 5600 ultimate

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...