Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

remmm Postet i dag, 22:26

  Noen som vet hvordan man deaktivere at pcn går i ventemodus når jeg lukker skjermen på den bærbare? Finner ikke ut det..

Da kan du enten via kontrollpanel, eller høyreklikke strømikon power options, change powerplan, og change advanced powersettings. som på bildet kan du da velge hva som skal skje.

 

edit, quotet feil innlegg, + Syar har svart :D

post-56388-1164058708_thumb.jpg

Endret av pcp160
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noken her som har fått Rivatuner til å fungere? Eg får programmet til å starte, men eg finn ikkje menyen der eg kan stille hastigheten på skjermkortvifta.

 

Fann en rivatunerguide på nettet som viste korleis det skullegjerast, men den var tydligvis for XP.

 

Er viftekontrollen låst i vista nvidiadriverane?  Expertool manglar også funksjon for å styre vifte..

 

Har et 6600gt kort og vista RC2

7076840[/snapback]

 

prøver igjen.. :whistle:

 

noken som i det heile tatt har klart å styre vifta på et nvidia skjermkort via et program?

Lenke til kommentar
Angående EAX: så vidt jeg vet er det dønn umulig å få det til å virke i Vista siden Vista ikke støter EAX gjennom directX. Det vil vel kommen en løsning på dette, men da må Creative få ut fingeren.

 

http://forums.creative.com/creativelabs/bo...message.id=2786

Hva skal vi gjøre da? Jeg har ikke fylt mitt første jubileum med kortet enda, så vil ikke DX støtte EAX i Vista.

 

Hvis ikke det skjer noe, så betyr det at EAX generelt ikke får støtte via DX i Vista i det hele tatt. Dette er skuffende. Og det hjelper ikke med nytt hardware heller.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Har prøvd RTM-versjonen en stund nå, og er ikke spesielt imponert over ytelsen. Prøvde den på en PC med en X2 5200 med 2GB RAM, og ei heller der var ytelsen noe å slå hæla i taket for :S Riktignok er mange drivere fremdeles i betastadiet, så noe bedre burde det bli. Kompatibiliteten for spill så heller ikke ut til å være den beste.

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk forbauset over hvor bra Vista RC2 kjører på min litt gamle maskin. Var (nesten) ikke noe problem å installere, ingen driverproblemer med det jeg bruker til vanlig (har ikke prøvd alt ennå), og til vanlig bruk går det omtrent like fort som XP. Opera gled også rett inn.

 

Har bare 512 MB ram, 1,6 GHz P4 prosessor og GeForce 6600 GPU. Aero funker ikke, men dog...

 

EDIT: Skriveleif...

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle forsøke å installere RC1, og av en eller annen latterlig grunn får jeg beskjed som høres ca slik ut: "This computers hardware may not support booting from this drive. Make sure controller is enabled blablabla", når det skal velges partisjon. (la bare til et illustrerende bilde jeg fant for å vise hvor jeg får problemet). Noe som selvfølgelig er helt feil, siden alle andre OS jeg har prøvd booter fint. Dette har kanskje vært oppe i tråden før, men jeg orker rett og slett ikke å pløye igjennom for å se. Uansett, noen som har noen tips? Disken er helt tom, en vanlig Western Digital 80 GB PATA-disk på et MSI socket 478-hovedkort (P4 2.4 GHz, 1.5 GB RAM, Radeon 9600). Står som master alene på første IDE-porten.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Vil forresten heller ikke loade saven min fra XP
Du har brukt samme key på begge?

7326132[/snapback]

 

 

Åjada :innocent:

 

Har nok ikke det.... men hvorfor må man det... kan jo ikke laste 100% gamesave heller da =(

 

jj... men noen som har svar på resten av spørsmålet med at det stopper opp i loadinga?

7326707[/snapback]

 

Du har kopiert saven fra mappa du brukte i XP til den nye mappa i Documents e.l.?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...