Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Kjører nå egen bruker med admin rettigheter... er litt lei av å trykke alow på være exe fil og sår jeg skap kopiere over ting. kan dette fjernes?

7306621[/snapback]

BUMP

7308622[/snapback]

Bumpettibump.

 

Gå via Control Panel og deaktiver UAC da.

 

Ville ikke gjort det da men...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ehm.. Aner ikke helt hva som har skjedd.. Men i natt kjørte jeg en Ad-Aware SE Pro og en NOD32 full system scan.. Ingen virus, også et par småting som alltid Ad-Aware finner..

 

Men så merker jeg plutselig at nesten alle snarveiene i Start Menyen min har sluttet å virker, først merket jeg at ikonene var borte, no big deal, men de virker ikke heller..

Alle Office, Windows Live snarveiene er ødelagte.. Scaner med jv16 PowerTools med "Star Menu Fixer", men den finner ingen feil.. Men funker gjør dem hvert fall ikke, jeg re startet.. Men til ingen nytte.. Nå må jeg gå inn i C:\Programfiler\Microsoft Office osv.. For å åpne Word og sånt.. Ikke si at jeg må fikse snarveiene manuelt?

Lenke til kommentar
Start opp med Vista-DVD'en og velg Repair nederst til venstre.

Ahh, det var flott, da fikk jeg svar på den funksjonen. Eneste jeg har laget DVD av er 64 bits, og gidder ikke den mer. Blir for mye tull.

Men har lurt litt på om den glimrende "reparer" funksjonen fortsatt var med. Den kommer ikke frem hvis man starter fra Daemon mount, men da gjør den altså det fra DVD boot. :)

Lenke til kommentar

 

 

quote=RamGuy,18/11-2006 : 12:45

Ehm.. Aner ikke helt hva som har skjedd.. Men i natt kjørte jeg en Ad-Aware SE Pro og en NOD32 full system scan.. Ingen virus, også et par småting som alltid Ad-Aware finner..

 

Men så merker jeg plutselig at nesten alle snarveiene i Start Menyen min har sluttet å virker, først merket jeg at ikonene var borte, no big deal, men de virker ikke heller..

Alle Office, Windows Live snarveiene er ødelagte.. Scaner med jv16 PowerTools med "Star Menu Fixer", men den finner ingen feil.. Men funker gjør dem hvert fall ikke, jeg re startet.. Men til ingen nytte.. Nå må jeg gå inn i C:\Programfiler\Microsoft Office osv.. For å åpne Word og sånt.. Ikke si at jeg må fikse snarveiene manuelt?

 

 

 

Du må huske på at slike programmer som antivirus og antispion ikke er laget for/fungerer 100% med Vista ennå. Ville ikke ha brukt Ad-Aware til å søke etter spioner/reklame på Vista, men heller den innebygde Defender. Det grunnleggende fundamentet til Windows er forandret i Vista og programmer har ikke lenger ubegrenset tilgang til viktige plasser som systemfiler og registeret. Hvis et program forsøker å skrive til slike begrensede områder, blir de "usynlig" omskrevet til brukerens mappe (C:\Users\brukernavn\AppData).

 

I ditt tilfelle kan du alltids prøve med en System Restore.

 

Håper noen ble klokere :idea:

Endret av HappyRay
Lenke til kommentar

Et lite tips, dere burde installere alle drivere før dere aktiverer Windows Vista. Idag når jeg installerte noen nye drivere for harddiskkontrollern min så registrerte windows dette som hardware bytte, og jeg måtte aktivere pånytt... :ermm:

Dette går nok litt utover den poengbytte tabellen, men forhåpentligvis lite.

 

Som antivirus og brannmur er det kanskje smartest og bruke microsoft sin egen OneCare 1,5 beta. Eller er det noen andre som er laget for vista? :hmm:

Endret av ziwiz
Lenke til kommentar

Da vil jeg tro at Vista først ville ha USB-drivere. Men det er litt rart, 2 eller flere USB-porter pleier som regel alltid å bli installert under instalasjon av OS.

 

Jeg bruker selv Logitech trådløst tastatur tilkoblet USB, og jeg kan bruke det med en gang etter at PC'n har startet - da mener jeg også når jeg skal inn i Bios.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Vel, jeg er ekstremt imponert over spill-ytelsen i Vista på Neverwinter Nights 2.

 

I windows XP er det ok spillbart på 1920x1200 med shadows off, medium textures og diverse annet skrudd av. Riktignok virker ikke SLI'en min helt på NWN2 - det ene skjermkortet ligger så vidt over idle-temp etter endt spilling. Bruker 91.47-drivere nå, gikk litt bedre med 93.71 - men disse driverne har noe bugg med clockfrequenzy, slik at halvparten av gangene jeg bootet windows så bare resatte maskinen seg... :/

 

I windows Vista går det smooth som bare f... og kan til og med skru på shadows, high textures og en del andre tweaks... Nesten som at SLI'en virka 100%, bare at den så vidt jeg vet ikke virker i Vista i det hele tatt... Bruker native windows-drivere (som er 0.01 versjon høyere enn på nvidia's hjemmesider - 96.86 vs 96.85 :p). Har ikke noe kontrollpanel for å tweake ytelse eller lignende, så igjen, jeg er imponert.

 

Dessverre er ikke lyden like bra... Får ikke utnyttet mitt SB X-Fi med EAX og greier... :/ Merker tydelig forskjell på lyden.

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...