Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
B. 6000. Det er den endelige, også kalt RTM.

7304787[/snapback]

 

Finner likevel ikke ut hvor den kan lastes ned. :hmm:

7304960[/snapback]

Den kan ikke lastes ned (lovlig), den er kun for softwareprodusenter o.l. Eneste du kan laste ned fra Microsoft, er RC1. Går an å laste ned RC2 fra torrent e.l. og bruke RC1-key, det er lovlig.

Lenke til kommentar
B. 6000. Det er den endelige, også kalt RTM.

7304787[/snapback]

 

Finner likevel ikke ut hvor den kan lastes ned. :hmm:

7304960[/snapback]

Den kan ikke lastes ned (lovlig), den er kun for softwareprodusenter o.l. Eneste du kan laste ned fra Microsoft, er RC1. Går an å laste ned RC2 fra torrent e.l. og bruke RC1-key, det er lovlig.

7305071[/snapback]

 

 

ok. Kjører RC2 nå. Lovlig lastet ned fra M$ :p

Lenke til kommentar

Hvordan får man kjøpt key/nedlasting via msdn?

 

 

Ehm... Noen som vet hvor mye plass Vista kommer til å bruke på harddisken? Jeg og en kompis har en liten diskusjon, og han mener Vista tar 16GB. Jeg mener at det kan umulig være, og også ifølge denne artikkelen (litt inn i teksten) står det at den vil bruke litt over 2GB.

 

Hvem har rett??

7306607[/snapback]

 

 

Min Vista-installasjon (clean 64-bits install) har tatt 12.6 windowsgigabytes - eller ca 13.5GB.

Endret av KriFos
Lenke til kommentar
Ehm... Noen som vet hvor mye plass Vista kommer til å bruke på harddisken? Jeg og en kompis har en liten diskusjon, og han mener Vista tar 16GB. Jeg mener at det kan umulig være, og også ifølge denne artikkelen (litt inn i teksten) står det at den vil bruke litt over 2GB.

 

Hvem har rett??

7306607[/snapback]

Min erfaring er at sannheten ligger omtrent midt imellom de to. Når jeg får lastet ned den ferdige versjonen i løpet av helga vil jeg sette av minst 20GB til Windows partisjonen.

Lenke til kommentar
Ehm... Noen som vet hvor mye plass Vista kommer til å bruke på harddisken? Jeg og en kompis har en liten diskusjon, og han mener Vista tar 16GB. Jeg mener at det kan umulig være, og også ifølge denne artikkelen (litt inn i teksten) står det at den vil bruke litt over 2GB.

 

Hvem har rett??

7306607[/snapback]

Min erfaring er at sannheten ligger omtrent midt imellom de to. Når jeg får lastet ned den ferdige versjonen i løpet av helga vil jeg sette av minst 20GB til Windows partisjonen.

7306677[/snapback]

 

Da vet jeg det. :thumbup:

Tror nok det er smart å sette av såpass mye plass ja, siden MS kommer til å pumpe ut opdateringer den første tiden :p

Lenke til kommentar
Ehm... Noen som vet hvor mye plass Vista kommer til å bruke på harddisken? Jeg og en kompis har en liten diskusjon, og han mener Vista tar 16GB. Jeg mener at det kan umulig være, og også ifølge denne artikkelen (litt inn i teksten) står det at den vil bruke litt over 2GB.

 

Hvem har rett??

7306607[/snapback]

I mitt tilfelle tok 32bit-utgaven (ren innstallasjon) ca 8 windowsGB eller i underkant av 9 ekte GB. Men dette var med RC1. På den ene siden hører jeg at RTM skal ta mindre plass enn de uferdige utgavene, men på den andre siden skal 64bit-utgaven ta mer plass. Jeg tviler på at det artikkelen skriver er riktig. Det må i så fall være en sterkt nedtrimmet innstallasjon. Men 16GB høres litt for mye ut.

 

Jeg tror sannheten ligger et sted i mellom. Antageligvis rundt 6-10GB avhengig av hvilken versjon det er snakk om og diverse valg. Uansett så blir det nok til å slå den rekorden XP hadde den tvilsomme æren av å inneha: Det mest plasskrevende desktop-OS på markedet. Ikke at det betyr så mye med dagens priser på harddisker, men det har sine ulemper også. F.eks at det kan ta leng tid å innstallere og starte opp, og at ramdrive og flashdisker blir uaktuellt som OS-disk i ennå noen år fremover. Med mindre man velger et annet OS selvfølgelig ;)

Lenke til kommentar

 

 

quote=nerf,17/11-2006 : 22:30

Ehm... Noen som vet hvor mye plass Vista kommer til å bruke på harddisken? Jeg og en kompis har en liten diskusjon, og han mener Vista tar 16GB. Jeg mener at det kan umulig være, og også ifølge denne artikkelen (litt inn i teksten) står det at den vil bruke litt over 2GB.

Hvem har rett??

 

 

Min Vista Ultimate RTM tok rundt 8GB ved ren installasjon.

 

 

 

quote=Tordenflesk,18/11-2006 : 01:39

Har noen en lur metode for å lagt inn Vista sin Bootloader på nytt? Jeg har måttet installere XP på nytt, derfor ble den borte. VistBootPro er ikke mye behjelpelig når jeg prøve å legge til bootlaoderen og legge til OS i listen :(

Finnes det noe tilsvarende fixboot og fixmbr for Vista?

 

 

Start opp med Vista-DVD'en og velg Repair nederst til venstre.

 

 

vista_recovery_06.jpg

 

 

Ang. spørsmålet om stasjonsbokstaver i Vista, se mitt svar tidligere i tråden ;)

Endret av HappyRay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...