Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
MSDNAA har fått Vista ja. Det abonnementet koster 700$ i året.

 

@Dr3as: Du må være offisiell betatester for Vista (via Connect) og ha sendt inn minimum enn bugrapport til Microsoft.

7303017[/snapback]

700$ :dontgetit: microsoft vet å ta seg betalt :thumbdown:

7303035[/snapback]

Tror faktisk det er 600$, men dette er jo ment for utviklere som forsynes med den ene lisensen etter den andre. De får blant annet ti Vista-lisenser og mange andre produkter fra Microsoft.

Lenke til kommentar
MSDNAA har fått Vista ja. Det abonnementet koster 700$ i året.

 

@Dr3as: Du må være offisiell betatester for Vista (via Connect) og ha sendt inn minimum enn bugrapport til Microsoft.

7303017[/snapback]

700$ :dontgetit: microsoft vet å ta seg betalt :thumbdown:

7303035[/snapback]

Tror faktisk det er 600$, men dette er jo ment for utviklere som forsynes med den ene lisensen etter den andre. De får blant annet ti Vista-lisenser og mange andre produkter fra Microsoft.

7303098[/snapback]

Er vel kanksje ikke verdt å betale dette :)

 

Jeg kan nevne at vår kjære admin - kilogram var med på å utvikle vista i sommer, og fikk dermed et kolosalt avslag på denne lisensen, 100$ var summen han fikk medlemskapet for, og han har ogsp fått en gratis vista i dag, så vi kan fovente oss en gjennomgang av vista på hardware snart tenker jeg :)

Lenke til kommentar

Bra. Jeg håper vi får en skikkelig gjennomgang av skikkelige funksjoner i Vista, ikke bare en gjennomgang av det mest åpenlyste som alle ser. Men hva mener du med utvikle Aalton? Skrev han kode selv til Vista?

 

Er vel kanksje ikke verdt å betale dette :) 

Det spør hvem du er. ;)

 

@NadaX7: Sjekk første post. Finn siden der RC1 kan lastes ned, logg deg inn med en alternativ Passport-konto hvis du har det og få din serial ved å late som du laster ned RC1.

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
Bra. Jeg håper vi får en skikkelig gjennomgang av skikkelige funksjoner i Vista, ikke bare en gjennomgang av det mest åpenlyste som alle ser. Men hva mener du med utvikle Aalton? Skrev han kode selv til Vista?

 

Er vel kanksje ikke verdt å betale dette :) 

Det spør hvem du er. ;)

 

@NadaX7: Sjekk første post. Finn siden der RC1 kan lastes ned, logg deg inn med en alternativ Passport-konto hvis du har det og få din serial ved å late som du laster ned RC1.

7303211[/snapback]

ok.takk :!:

Lenke til kommentar
Dette er ikke et problem, men heller hvordan Vista behandler partisjonene. Kort sagt har ikke bokstavene så veldig mye å si for hvor Vista er installert, men det har heller partisjons/harddisk-nummeret. Ta det helt med ro, det er ikke noe alvorlig gale med installasjonen.

7302421[/snapback]

 

Takk for svar Dell. Fikk nesten hjerte i halsen når jeg så dette, tenkte jeg hadde klart å fjerne xp.... Det er uansett merkelig, da jeg på alle andre versjoner av Vista har fått riktig bokstav på partisjonene.

Lenke til kommentar
Takk for svar Morten. Fikk nesten hjerte i halsen når jeg så dette, tenkte jeg hadde klart å fjerne xp.... Det er uansett merkelig, da jeg på alle andre versjoner av Vista har fått riktig bokstav på partisjonene.

7303234[/snapback]

Det har jeg også fått, så det er noe ganske nytt.

Lenke til kommentar
Det er vel ikke nytt at en andre windows-installasjon automatisk kaller sin system-partisjon for C: selv om den heter noe annet i en annen windows? Det er rett og slett sånn windows er laget.

7303353[/snapback]

Ja. Hos meg har Vista lagt seg selv (og ser seg selv) som F:

Syns det er litt rart egentlig, og må passe på når jeg innstallerer ting at det faktisk havner på rett sted, og ikke på C: "stasjon" som er XP.

partisjonervistavp3.th.jpg

 

Forøvrig er disk 1 og 2 2x74GB raptor over NF4 raid0 kontroller, men det ser ikke Vista. Den ser de som 2 løse disker, og jeg får ved oppstart av computer managment beskjed om at disk 1 må initialiseres før den kan vises.

 

Noen som vet hvordan jeg får i gang raid i Vista, de eneste driverne jeg vet om er de for F6 rutinen i XP, men vet ikke helt hvordan jeg får det til med Vista.

Lenke til kommentar
Det har jeg også fått, så det er noe ganske nytt.

7303247[/snapback]

 

Morten: Mente du hjerte i halsen eller mikset bokstav på partisjoner?

 

Tordenflesk: Jeg har aldrig opplevd dette problemet før, så det hadde jo vært fint om du kunne forklart litt mer om dette. Når du kjører dualboot har vel ikke Microsoft ordnet det slik at systempartisjonene skal få tildelt samme bokstav (C:/). Det virker i så måte meget ulogisk. For det andre vil det være en usannhet det du sier ettersom det ved tidligere versjoner av Vista i dualboot får den partisjonen jeg tildeler den.

Lenke til kommentar
Tordenflesk: Jeg har aldrig opplevd dette problemet før, så det hadde jo vært fint om du kunne forklart litt mer om dette. Når du kjører dualboot har vel ikke Microsoft ordnet det slik at systempartisjonene skal få tildelt samme bokstav (C:/). Det virker i så måte meget ulogisk. For det andre vil det være en usannhet det du sier ettersom det ved tidligere versjoner av Vista i dualboot får den partisjonen jeg tildeler den.

Joda, den havner på den partisjonen du vil den skal havne på. Greia er at installasjonene ikke "samarbeider" om hvem som har hvilken bokstav, og de har derfor hver sin oversikt hvilken partisjon som får hvilken bokstav.

Lenke til kommentar
Hei, installerte vista i går, men så er det en partisjon på pc'en som inneholder XP, hvordan fjerner jeg denne partisjonen, den ligger på en annen hd en vista :)

7303707[/snapback]

Kan du ikke bare boote opp med enten Vista cd-en din, eller XP cd-en din også slette partisjonen på den måten? eller du kan bruke vista til å formatere også antar jeg? :hmm: Letteste er jo å bruke XP eller Vista cd-en ;)

Lenke til kommentar
Tordenflesk: Jeg har aldrig opplevd dette problemet før, så det hadde jo vært fint om du kunne forklart litt mer om dette. Når du kjører dualboot har vel ikke Microsoft ordnet det slik at systempartisjonene skal få tildelt samme bokstav (C:/). Det virker i så måte meget ulogisk. For det andre vil det være en usannhet det du sier ettersom det ved tidligere versjoner av Vista i dualboot får den partisjonen jeg tildeler den.

Joda, den havner på den partisjonen du vil den skal havne på. Greia er at installasjonene ikke "samarbeider" om hvem som har hvilken bokstav, og de har derfor hver sin oversikt hvilken partisjon som får hvilken bokstav.

7304000[/snapback]

 

Det var jo merkelig, ettersom det var kun under RTM de ikke samarbeidet.... Er dette noe jeg kan endre på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...