Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg støttet borti et problem når jeg skulle installere Adobe Acrobat 8.0..

Temp mappen, egentlig hele Windows og alle under mappene til den sperret for redigering.. De er bare read only.. Så Adobe Acrobat 8.0 kan ikke installeres..

 

Hvordan endrer jeg dette?.. Prøvde å høyre klikke på temp mappen, og huke av read only.. klikker apply, men det endrer seg tilbake automatisk.. Hva må jeg gjøre?

7284895[/snapback]

 

Ingen som har en rask og enkel løsning?

7285703[/snapback]

Prøv å høyreklikke på installasjonsfilen og velg "run as administrator".

Nope.. Hjelper ikke..

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Virker som at alt er som det skal forløbigt, men sliter med grafikken i spill.

Er det for tidlig å begynne å spør etter skikkelige grafikkdrivere til vista?

7287338[/snapback]

Er nok det ja :)

7287348[/snapback]

Det var det jeg tenkte.. Får klare meg uten spillinga for ei stund da. :hmm:

7287364[/snapback]

 

Ryktes om at Forceware X driverne er like rundt hjørnet (fredag...). Da med DX10 støtte og bedre Vista optimalisering. For spilling på Vista no er håpløst.

 

Gjenstår å se når de faktisk kommer....

Lenke til kommentar
anki91  i går, 20:18 

Når jeg prøver og ta en rating test så får jeg denne feilmeldingen opp:

 

Mangler jeg noen driver elnes? Eller hva er det som er galt?

Det er vel sansyneligvis som feilmeldingen antyder et driver problem av noe slag, uten at jeg kan si noe sikkert.

Men hadde det samme problemet her på noen av de tidligere versjonene av Vista. Brukte ikke så mye energi på å finne ut av det, men problemet forsvant med ny versjon på samme maskin her i alle fall.

Så hvis det er RC1 du har, er det nok noe som rammer noen i den versjonen.

Lenke til kommentar
Jeg får ikke Need for speed carbon til å funke ihvertfall.. Prøvd med kompatibilitetsmodus også, uten noe hell.. Noen tips?

Hva var det snakket om DX over her?

7288704[/snapback]

 

Carbon funker fint hos meg.. Jeg har x32/x86 RTM build *.6000

Og siste Vista ForceWare driver, moddet til å virke med GeForce4

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Jeg får ikke lagt inn noen form for drivere jeg. Har 32bit Vista Ultimate RTM.

Prøver å legge inn driverne fra nvidia, og drivere fra hovedkort-cden, men uten hell. typisk melding er: "unknown OS". Noen som kan hjelpe? har Shuttle SN25 nforce 4 forresten.

Hjelper det å legge inn x64 versionen og legge inn 64 bit drivere kanskje?

 

edit: fant en driver på nvidia hvor det står: "These drivers are only compatible with Windows Vista RC2 build 5744 and higher, and should not be used with other versions of Windows Vista" kan jeg da legge det inn på RTM?

Endret av astradoz
Lenke til kommentar
Jeg får ikke lagt inn noen form for drivere jeg. Har 32bit Vista Ultimate RTM.

Prøver å legge inn driverne fra nvidia, og drivere fra hovedkort-cden, men uten hell. typisk melding er: "unknown OS". Noen som kan hjelpe? har Shuttle SN25 nforce 4 forresten.

Hjelper det å legge inn x64 versionen og legge inn 64 bit drivere kanskje?

 

edit: fant en driver på nvidia hvor det står: "These drivers are only compatible with Windows Vista RC2 build 5744 and higher, and should not be used with other versions of Windows Vista" kan jeg da legge det inn på RTM?

7288978[/snapback]

 

Jeg bruker driverne som fulgte med Vista RTM og som blei installert under setup (96.86). Tror nemlig disse er nyere enn de som er tilgjengelig hos nVidia.com (96.85). Jeg har et nForce4 Ultra HK og det eneste jeg måtte installere av driver, var det integrerte lydkortet. Da måtte jeg bruke driver for RC1+. Denne har funket knirkefritt på alle builder hittil!

Lenke til kommentar
Litt skuffet over vista releasen på dette tidspunktet. Sliter med lav fps i spill. Får håpe at ATi releaser bedre drivere etterhvert. Hvis ikke blir jeg sittende med XP en stund framover.

 

Loading osv virker kjappere dog.

7289263[/snapback]

Vel, Vista er fremdeles i RTM, det er ikke meningen at man skal bruke det 100% enda, i allefall ikke til tyngre oppgaver som spilling o.l.

 

Jeg sitter og venter på RTM nå, og kommer nok til å kjøre dual-boot med XP siden jeg spiller litt. Får se hvor smooth det går i Vista ;)

Lenke til kommentar
Las på nettet at Vista brukte DX 10 til nye spill (samt Aero), og DX9.0c til eldre spillene.

7289667[/snapback]

Til Aero-grensesnittet brukes DirectX9, selv om du har DX10-kompatibelt kort. DirectX 9.0c brukes ikke i Vista, men DirectX 9.L gjør det. Ved bruk av eldre spill/maskinvare brukes DirectX9, men når du både skjermkortet og spillet støtter DX10 brukes selvfølgelig det.

Lenke til kommentar
Litt skuffet over vista releasen på dette tidspunktet. Sliter med lav fps i spill. Får håpe at ATi releaser bedre drivere etterhvert. Hvis ikke blir jeg sittende med XP en stund framover.

 

Loading osv virker kjappere dog.

7289263[/snapback]

Vel, Vista er fremdeles i RTM, det er ikke meningen at man skal bruke det 100% enda, i allefall ikke til tyngre oppgaver som spilling o.l.

 

Jeg sitter og venter på RTM nå, og kommer nok til å kjøre dual-boot med XP siden jeg spiller litt. Får se hvor smooth det går i Vista ;)

7289556[/snapback]

Fremdels i RTM? Det kommer da ikke noe mer enn RTM. Nå vet ikke jeg hvorvidt snapback kjører RTM dog.

Lenke til kommentar
Las på nettet at Vista brukte DX 10 til nye spill (samt Aero), og DX9.0c til eldre spillene.

7289667[/snapback]

Til Aero-grensesnittet brukes DirectX9, selv om du har DX10-kompatibelt kort. DirectX 9.0c brukes ikke i Vista, men DirectX 9.L gjør det. Ved bruk av eldre spill/maskinvare brukes DirectX9, men når du både skjermkortet og spillet støtter DX10 brukes selvfølgelig det.

7289757[/snapback]

aha, takk.. :) Det var nok det jeg egentlig leste, men bare misforstod bittelitt..

 

Det fungerer ihvertfall!

Lenke til kommentar

Gleder meg mer og mer til å gå over til vista nå! Men det er en ting som stopper meg.

 

Jeg har pc'n min satt opp med 1 Sata-Raid0 og 1 IDE(pata)-Raid0, men har aldri fått IDE-raidet til å fungere i vista. Siden jeg har nærmere 300gb med data på det raidet, så vil jeg nødig slenge ut en kopi av alt.

I vista så finner den bare 2 separate disker, ikke NFORCE Raid array (eller hva det heter).

 

Noen som vet om Nvidia har fungerende drivere for IDE-raid nå?

 

Et spm til, hva vil lønne seg å legge inn, X64 eller X86.. Jeg spiller en del!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...