Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Um, vil 64bit versjonen funke på min P4 prosessor?

Er 5744-builden den som kommer i butikkene?

7266640[/snapback]

Det kommer an på om du har en variant av Pentium 4 som støtter 64bit. 64bit støtten kom først for ca 2 år siden til Intels prosessorer. Du kan bruke CPU-Z til å se om din Pentium 4 støtter 64bit. Slik skal det se ut om den støtter 64bit. (I feltet Instructions skal det stå EM64T. De som har AMD-prosessor skal se etter x86-64 eller AMD64 for å få bekreftet at den har 64bit.)

 

Det er ikke 5744-bygget som kommer i butikkene. Den som kommer i butikkene (helt i starten) er 6000-bygget. Dette er RTM (Release To Manufacturing).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva kommer i Vista som vi ikke har sett før?

 

Motion Desktop:

- Man vet svært lite om hva ordet "Motion Desktop" (bevegelig skrivebord) egentlig innebefatter. Det som man vet sikkert er at det kort sagt er en bakgrunn, mest sannsynlig animert vektor, som beveger seg svært subtilt. De bevegelige bakgrunnene er sagt å være et Ultimate-ekstra, det vil si at ingen andre enn dem som kjøper Windows Vista Ultimate kan i teorien laste, installere og kjøre dette ekstratilegget. Rykter sier også at bakgrunnen ikke bare vil være bevegelig, men også til en viss grad interaktiv. En bakgrunn som forespeiler et datanimert landskap kan f.eks skifte fra det mørkt til lyst, alt etter hva klokken er på PCen.

5309491[/snapback]

 

Dette er da allerede mulig? Har det på laptopen. Ikke bare i bevegelse, men interaktiv og.

Lenke til kommentar
Um, vil 64bit versjonen funke på min P4 prosessor?

Er 5744-builden den som kommer i butikkene?

7266640[/snapback]

Det kommer an på om du har en variant av Pentium 4 som støtter 64bit. 64bit støtten kom først for ca 2 år siden til Intels prosessorer. Du kan bruke CPU-Z til å se om din Pentium 4 støtter 64bit. Slik skal det se ut om den støtter 64bit. (I feltet Instructions skal det stå EM64T. De som har AMD-prosessor skal se etter x86-64 eller AMD64 for å få bekreftet at den har 64bit.)

 

Det er ikke 5744-bygget som kommer i butikkene. Den som kommer i butikkene (helt i starten) er 6000-bygget. Dette er RTM (Release To Manufacturing).

7266674[/snapback]

 

Tusen takk for enda et utfyllende svar, kjære Simen. :thumbup:

Lenke til kommentar

Til dere som lurer på saker og ting.

 

Windows Vista ble lekket på nettet 2006-11-11 00:52:34. Uansett, dette er ulovlig på alle måter. Ikke lov å komme med noe som kan føre/lede til piratkopiering om jeg ikke tar feil. Greit om dere ikke pm'er meg for å få link til Vista, det har jeg IKKE. Å kjøpe ting i butikk er alltid best <3

 

Off-topic, Office 2k7 er ute :p

Lenke til kommentar
når jeg får vista, og får installert det, vil det være drivere til mitt gforce 7900gt? og vil alle spill virke? Snakker da om den endelige versjonen.

7266939[/snapback]

 

Ja det vil det. innebygde drivere faktisk.

7266972[/snapback]

vil det faktisk være innebygde og oppdaterte drivere til alle maskinvarene mine`?

7267031[/snapback]

Vel, det kommer annpå hvor gammal pc du har. Så lenge det er 32-bit tipper jeg alle vil fungere om komponentene dine ikke er for gamle.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Til dere som lurer på saker og ting.

 

Windows Vista ble lekket på nettet 2006-11-11 00:52:34. Uansett, dette er ulovlig på alle måter. Ikke lov å komme med noe som kan føre/lede til piratkopiering om jeg ikke tar feil. Greit om dere ikke pm'er meg for å få link til Vista, det har jeg IKKE. Å kjøpe ting i butikk er alltid best <3

 

Off-topic, Office 2k7 er ute :p

7267030[/snapback]

 

 

joda.. men kanskje ikke når ultimate edition koster 4000kr.?

Lenke til kommentar
Til dere som lurer på saker og ting.

 

Windows Vista ble lekket på nettet 2006-11-11 00:52:34. Uansett, dette er ulovlig på alle måter. Ikke lov å komme med noe som kan føre/lede til piratkopiering om jeg ikke tar feil. Greit om dere ikke pm'er meg for å få link til Vista, det har jeg IKKE. Å kjøpe ting i butikk er alltid best <3

 

Off-topic, Office 2k7 er ute :p

7267030[/snapback]

 

 

joda.. men kanskje ikke når ultimate edition koster 4000kr.?

7267270[/snapback]

Da er det bare å spare! :!:

Lenke til kommentar
joda.. men kanskje ikke når ultimate edition koster 4000kr.?
Trenger du Ultimate da?

7267292[/snapback]

 

e-penis anyone? :p

7267296[/snapback]

Hehe. Det begynner nesten å lukte litt slik ja. Men men, jeg har ingen planer om å gå for noe annet. Hvertfall ikke når jeg får tilgang til alle versjonene.. lovlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...