Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
BigFatty Postet i dag, 12:59

Takk, godt å vite hvorfor E:\ plutselig ble F:\ 

Skal sette igang med å fjerne vista og installere XP på nytt nå. Takk for all hjelpen jeg har fått her

Ja, det var veldig fint forklart av HappyRay :thumbup: . Det er veldig lurt å følge hans råd om å bruke navn på stasjonene når man har fler enn en Windows. Da er du sikker på at feks disken "lager" alltid er den du tror, samme hvor du ser den fra.

 

Men ville også bare nevne at "Reparere Windows" kanskje kan være en mulig løsning for deg, hvis du helst ikke vil formatere. For å gjøre dette fortsetter du bare litt videre i innstallasjonen fra der du har vært så langt, helt på slutten der man vanligvis velger hvor Windows skal innstalleres, velger du Reparere. Da beholdes filer og innstillinger. Ville slettet alt på Vista delen først, og som HappyRay nevnte er det litt lurt å koble fra disker du ikke skal ha XP på under innstallasjonen.

Lenke til kommentar

Da har (nesten) alt ordnet seg :D

Jeg slettet bootloaderen med vistabootpro

startet installasjonen av XP

Formaterte partisjon til vista og XP

Installerte XP på E:\ (samme som før)

 

*ntldr is missing* (men det gikk ann å starte med XP cd'n)

Overførte NTLDR og NTDETECT.com fra i386 mappen fra XP cd'n til E:\

 

Når jeg starter får jeg beskjed om at noe er galt med boot.ini, men at den bruker boot.ini fra C:\ istedet, da booter XP

Siden XP booter fint vil jeg ikke prøve å ordne boot.ini problemet

 

 

Tusen takk for hjelpen alle sammen!

Spessielt takk til Onyx og HappyRay som forklarte det med partisjoner og vista :thumbs:

Lenke til kommentar
Da har (nesten) alt ordnet seg :D

Jeg slettet bootloaderen med vistabootpro

startet installasjonen av XP

Formaterte partisjon til vista og XP

Installerte XP på E:\ (samme som før)

 

*ntldr is missing* (men det gikk ann å starte med XP cd'n)

Overførte NTLDR og NTDETECT.com fra i386 mappen fra XP cd'n til E:\

 

Når jeg starter får jeg beskjed om at noe er galt med boot.ini, men at den bruker boot.ini fra C:\ istedet, da booter XP

Siden XP booter fint vil jeg ikke prøve å ordne boot.ini problemet

 

 

Tusen takk for hjelpen alle sammen!

Spessielt takk til Onyx og HappyRay som forklarte det med partisjoner og vista :thumbs:

Fint! :thumbup:

 

Har du problemer med ''boot.ini'', så kan du lese her. Det er HW.no som skriver om saken der. :) Se på boot.ini-eksemplene, og kopier gjerne den riktige, og lim den inn i XP. (Fremgangsmåte: Start -> Høyreklikk på Min Datamaskin -> Advance/Avansert -> Startup and Recovey/Oppstart -> Trykk så på Edit og se hva som står der).

 

Det du kan gjøre da er å sette av riktig verdi for partsjonen (i parantesen) og hvilken partisjon XP ligger på.

 

Eksempel:

''[boot loader]

timeout=30

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

 

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS=

"Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect''

 

Dette står hos meg. Ergo så har jeg Windows XP på partisjon 1, derav partition(1). Altså, tallet i parentesen forteller hvor systemfilene ligger. Er dette tallet feil, vil Windows ikke kunne starte.

 

Hvor mange partisjoner har du tilsammen nå?

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
Hmm, fikk mail av ms angående msn live messenger 8.1, la denne inn og den kræsjer med en gang jeg åpner den i vista :S Flere enn meg som har dette problemet?

7216547[/snapback]

 

Ja, hos meg også. Står på Messenger-bloggen at man må avinstallere Flash 9 for deretter å installere en beta-versjon av denne. Har enda ikke fått surra meg til å prøve dette selv :p

 

*Anything else I should know? Yes. Vista users please follow the work around below to avoid the "DEP flash crash".

 

1. Uninstall Flash Player (Click Start->Control Panel->Uninstall a Program, then select Flash Player)

 

2. Close Windows Live Messenger and any other programs that use Flash

 

3. Open Adobe public Flash Player beta site

 

4. Click "Download Installer for Windows Active X" to install

Lenke til kommentar
Kor finn eg innstillinga for å ta vekk det at windows blir låst når eg er borte frå pc-en ei viss tid?

 

Er berre irriterande å måtte trykke lås opp kver gang.. Har leita rundt i kontrollpanelet uten å finne det.

7223772[/snapback]

Gjøres ikke det likt som i XP?

Gå på alternativer for skjermsparer og fjern haken fra vis velkomstskjerm ved gjennopptaking eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Transcode 360 virker i v.5840!

 

http://www.runtime360.com/forums/read.php?3,2798

Great news..!! Transcode appears to be working again....

 

There was just one hickup during installation with a BLUESCREEN though.

 

1, installed VISTA, Setup office etc... with no problems.

2, Installed .net 1.1 and SP1, Rebooted, no problems.

3, Installed Transcode 360, Rebooted, BLUESCREEN.!!

4, Rebooted and everything seems to run fine now.!

 

No messing about with admin settings etc.. Although i turn UAC off as standard.

 

I'll post more extensive findings tomorrow. so far i have only watched a few minutes of video but the time counter appears to be acting the same now as it did under XP..

 

Mort..

:D

Lenke til kommentar
Kor finn eg innstillinga for å ta vekk det at windows blir låst når eg er borte frå pc-en ei viss tid?

 

Er berre irriterande å måtte trykke lås opp kver gang.. Har leita rundt i kontrollpanelet uten å finne det.

7223772[/snapback]

 

i power options kan eg sette når han skal slå av skjermen og når maskina skal gå i dvale.. Men eg finn fortsatt ikkje ut korleis eg kan deaktivere den "windows has been locked" funksjonen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...