Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

NB! Hawlett-Packard har faktiskt gått forbi Dell :p

7211225[/snapback]

Er du sikker på det?

 

Det morsomme er faktisk at HP-maskiner jeg har installert Vista på har elendig oppdatert støtte. Det er faktisk utrolig når de, ihvertfall har vært, de største produsentene av komplett-løsninger for forbrkermarkedet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dell_9200 Postet i dag, 16:46

Det er jo littt utrolig, men jeg har ALDRI hatt noen store problemer med å installere Vista. Selv ikke Beta 1 hadde jeg problemer med å installere. Buildene har jo selvsagt blitt mye bedre etterhvert, men det har aldri vært f.eks enheter som ikke har blitt funnet og installert drivere for. Det er vel fordelen med å velge verdens største datamaskinleverandør (Dell).

Dell bruker jo av det jeg har sett veldig kurante deler. Men jeg må si jeg syns det er litt overaskende at ting som Realtek onboard lyd, og Creative Audigi ikke virker med en gang i RC2. Det må da være veldig ordinært ville jeg tro...

Hva slags lydkort har du da Dell_9200?

Lenke til kommentar
Dell bruker jo av det jeg har sett veldig kurante deler. Men jeg må si jeg syns det er litt overaskende at ting som Realtek onboard lyd, og Creative Audigi ikke virker med en gang i RC2. Det må da være veldig ordinært ville jeg tro...

Hva slags lydkort har du da Dell_9200?

7211404[/snapback]

Realtek AC97 tror jeg det heter. Lyddrivere er jo nettopp slike som må bli forandret i Vista. De er jo tatt ut av kjernemodus.

 

Fint med litt snik reklame mot slutten av arbeidsdagen.

 

Haddet selv problemer med lydkortet. Creative x-fi  extreme sound (eller noe)

7211621[/snapback]

Hvis du siktet til meg burde du jo vite at jeg arbeider i Dell-avdelingen til Microsoft :whistle:

 

Akkurat det med drivere mener jeg. Fikk nesten alt til å fungere i OSX da jeg installerte det for noen måneder siden.

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
Har et lite problem her. Jeg kjørte dualboot med XP og vista RC1. Men måtte installere XP på nytt. Når jeg starter opp får jeg beskjed om at NTLDR mangler. Jeg har prøvd FIXMBR på XP partisjonen uten hell. Men hvis cd'n som fulgte med HK sitter i får jeg bootet. Men så til det store spørsmålet: Hvordan får jeg tilbake bootloaderen til vista?

7210587[/snapback]

Fyr opp VistaBootPro

7210808[/snapback]

 

ok. Hva nå?

Ps. jeg kjører winxp nå i tilfelle du lurte

 

edit: Det står at boot drive for XP er c:. Men det er egentlig E. Men bootloaderen har funket fint før, så er det noe jeg burde endre på?

 

Edit2: Jeg reinstallerte bootloader og endret XP til E:. Når jeg prøvde å starte fikk jeg meldingen: BOOTMGR ikke funnet. Så jeg prøvde å starte med WINXP cd'n. Da kom jeg inn i bootloaderen. Winxp funket ikke(fordi den prøvde å boote i \ntldr\ på E), men kom inn i Vista.

7210894[/snapback]

 

Kan noen være så snill å hjelpe meg?

Nå må jeg boote med winxp cd, også velge vista i bootloaderen.

 

Samme om jeg må slette vista, bare jeg får bootet XP på vanlig måte.

Lenke til kommentar

Hei

 

Har nå fått liv i lyden på min Asus S5A

 

Det som gjenstår nå er å få kjøre Aero.

 

Jeg vet at Intel GM900 er for svakt for å vere godkjent men det hadde vert greit å prøve.

 

Har sett litt rundt at det skal finnes en måte å tvinge inn Aero men får det ikkje til å fungere.

 

Så har dere kloke hoder noen tips??

 

Kjører RC2

 

På forhånd takk

Meanbean

Lenke til kommentar
Kan noen være så snill å hjelpe meg?

Nå må jeg boote med winxp cd, også velge vista i bootloaderen.

 

Samme om jeg må slette vista, bare jeg får bootet XP på vanlig måte.

Klart vi skal hjelpe deg! :)

 

Last ned Vista BootPro. Installer, åpne programmet og vips så kan du fikse på konfigurasjoner for oppstart av din PC.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
Hei

 

Har nå fått liv i lyden på min Asus S5A

 

Det som gjenstår nå er å få kjøre Aero.

 

Jeg vet at Intel GM900 er for svakt for å vere godkjent men det hadde vert greit å prøve.

 

Har sett litt rundt at det skal finnes en måte å tvinge inn Aero men får det ikkje til å fungere.

 

Så har dere kloke hoder noen tips??

 

Kjører RC2

 

På forhånd takk

Meanbean

Hei!

 

Ser at du har 2*256MiB RAM som utgjør 512MiB RAM, og det som skjer er at Vista RC2 automatisk slår av Aero under første oppstart av Vista hvis man har 512MiB RAM.

 

Følg instruksene her, og alt vil ordne seg. :)

Lenke til kommentar
Kan noen være så snill å hjelpe meg?

Nå må jeg boote med winxp cd, også velge vista i bootloaderen.

 

Samme om jeg må slette vista, bare jeg får bootet XP på vanlig måte.

Klart vi skal hjelpe deg! :)

 

Last ned Vista BootPro. Installer, åpne programmet og vips så kan du fikse på konfigurasjoner for oppstart av din PC.

7213152[/snapback]

 

Jeg har installert det. Men det hjalp ikke mye. Jeg reinstallerte bootloaderen. Men likevel måtte jeg bruke winxp cd'n selv for å komme til bootloaderen. Og da kunne jeg bare starte Vista.

Vista er ikke så viktig for meg, så jeg kunne godt tenke meg å fjerne bootloaderen helt, slik at jeg kan boote rett i XP(selvfølgelig uten å måtte bruke en cd hver gang)

Men jeg er litt redd for å gjøre noe galt, slik at jeg ikke kan starte hverken vista eller XP :(

Lenke til kommentar
Jeg har installert det. Men det hjalp ikke mye. Jeg reinstallerte bootloaderen. Men likevel måtte jeg bruke winxp cd'n selv for å komme til bootloaderen. Og da kunne jeg bare starte Vista.

Vista er ikke så viktig for meg, så jeg kunne godt tenke meg å fjerne bootloaderen helt, slik at jeg kan boote rett i XP(selvfølgelig uten å måtte bruke en cd hver gang)

Men jeg er litt redd for å gjøre noe galt, slik at jeg ikke kan starte hverken vista eller XP :(

Da tror jeg dette vil hjelpe:

- Mange som skal ''redde'' boot for XP med XP-CD'n glemmer oftest en ting, og det er ''fixboot'' og/eller ''fixmbr''-kommandoene under ''Repair Console'' fra XP-CD'n. Kort fortalt:

 

- Boot XP-CD'n, la XP lade alle drivere den skal lade.

- Gå inn i ''Repair Console''.

- Etter at du er inne, velg hvilken Windows (regner med at du har XP på C:).

- Skriv inn ''fixmbr'', vent, deretter skriver du ''fixboot''.

 

Prøv dette.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
Jeg har installert det. Men det hjalp ikke mye. Jeg reinstallerte bootloaderen. Men likevel måtte jeg bruke winxp cd'n selv for å komme til bootloaderen. Og da kunne jeg bare starte Vista.

Vista er ikke så viktig for meg, så jeg kunne godt tenke meg å fjerne bootloaderen helt, slik at jeg kan boote rett i XP(selvfølgelig uten å måtte bruke en cd hver gang)

Men jeg er litt redd for å gjøre noe galt, slik at jeg ikke kan starte hverken vista eller XP :(

Da tror jeg dette vil hjelpe:

- Mange som skal ''redde'' boot for XP med XP-CD'n glemmer oftest en ting, og det er ''fixboot'' og/eller ''fixmbr''-kommandoene under ''Repair Console'' fra XP-CD'n. Kort fortalt:

 

- Boot XP-CD'n, la XP lade alle drivere den skal lade.

- Gå inn i ''Repair Console''.

- Etter at du er inne, velg hvilken Windows (regner med at du har XP på C:).

- Skriv inn ''fixmbr'', vent, deretter skriver du ''fixboot''.

 

Prøv dette.

7213288[/snapback]

 

Har alt prøvd med fixmbr. Ble ikke noe bedre. Kan jo prøve fixboot også :) (Jeg prøvde fixmbr på winxp-partisjonen E:\. Vista ligger på F:\)

Men bør jeg fjerne vista bootloaderen først?

Lenke til kommentar
Har alt prøvd med fixmbr. Ble ikke noe bedre. Kan jo prøve fixboot også :) (Jeg prøvde fixmbr på winxp-partisjonen E:\. Vista ligger på F:\)

Men bør jeg fjerne vista bootloaderen først?

Det er derfor jeg tok opp begge. ''fixmbr'' og ''fixboot'' bør skrives inn sammen. Det har alltid fungert for meg.

 

Når det gjelder hvilken Windows, så vil du ha XP tilbake, ikke sant? Da konsentrerer du deg om kun det. Jeg gjentar: Jeg tar det som et selvfølge at Windows XP hos deg ligger på C:, så start C: fra ''Repair Console'' og skriv inn kommandoene. Helst begge såklart. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...