Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil bare komme med litt brukererfaring av vista rc2. Kjørt dette som standard OS i lengre tid på maskinen min. Brukes mindre og mindre til spilling, kun WoW(siden settlers 2 10th ikke fungerte) og stort sett til surfing, forumhoring, mail, media etc.

Alt dette fungerer veldig bra, selv om enkelte programmer ikke henger helt med. NXclient fra nomachine får jeg ikke til å fungere.

Stabilt er OS'et iallefall, uptime på over 7 dager nå, og det kan ikke merkes i det hele tatt. Media Centeret blir også brukt mye, har tvkort med 2 tunere og har tatt en del opptak og ser også ofte på ting, ingen ting å klage på her også.

Så sier bare en ting, kom ut som final til meeeeg også :p

Lenke til kommentar

replikk til Dr3as:

Har også brukt Vista RC2 i siden den kom ut nå er veldig fornøyd med stabiliteten, uten at jeg har vært plaget av ustabilitet med XP mer enn et par ganger på halvannet år.

På den negative siden er manglende støtte for:

Logitech Webcam (quickcam pro5000)

Lexmark Z600-skriver.

Bluetooth-dongle.

Siden pcen i stor grad brukes til å chatte med webcam, synkronisere med mobilen (har ikke datakabel) og dama er avhengig av skriver så har jeg nå tilnærmet gitt opp bruken av Vista til den er til salgs.

Men når den kommer til salgs er jeg (nesten) i køen foran pc-butikken på hjørnet!

Det ser jo så sinnsykt vakkert ut!

Lenke til kommentar

På den negative siden er manglende støtte for:

Logitech Webcam (quickcam pro5000)

7204645[/snapback]

Dette er bullshit :p det er bare litt vanskelig å få det til. Kjør opp devicemanager, finn frem til usb sound device eller no lignende.. og be den oppdatere driver. Etter jeg gjorde dette kom også webcammet frem ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
For noe overemballert tull. Hvorfor kan vi ikke få kjøpt den i et enkelt og plassbesparende omslag?

7203549[/snapback]

Plast omslag er det værste jeg vet. OEM versjonen av XP som jeg har nå er kun i et plast beslag. Den ser veldig ripete ut på baksiden, til tross for at jeg er veldig forsiktig med alle cd'ene mine. Har brukt den 5-6 ganger til sammen kanskje. Byttet den enkelt å greit ut med et cover..

Lenke til kommentar
http://www.nettavisen.no/it/article791459.ece

Da det ble klart er det bare å vente på at det kommer, jeg skal ha ultimate ;)

Yes da, dette er bare helt toppers.

Da blir det Ultimate Edition, og jeg skal ha den på begge av mine PC'er. Helt toppers! :)

Edit:

- Vi har lyttet til tilbakemeldinger fra kundene våre og besluttet å endre lisensbetingelsene på et punkt. Endringen innebærer at du kan flytte fullversjoner av Windows Vista til en ny maskin så mange ganger du vil. Lisensen kan fortsatt bare brukes på en PC av gangen, sier Espen Pettersen, Direktør Windows client i Microsoft Norge.

Hmm, leste akkurat nå at lisensen kan kun brukes på en PC av gangen.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
Lisensen kan fortsatt bare brukes på en PC av gangen, sier Espen Pettersen,

Ganske tett å bruke ordet fortsatt

Fullversjonen av XP kan brukes på to pcer

Ikke sikt til meg, sikt til artikkelen -> journalisten.

Uansett. Den dagen jeg måtte kjøpe Ultimate Edition, så skader det ikke å prøve den først på min stasjonære og så på min bærbare.

Lenke til kommentar

Fikk ikke installert engang. Installasjonsprogrammet finner ikke drivern til hdd'ene mine, så den finner ikke noe sted å legge det :/ Noen som vet problemet? Har allerede prøvd å lasta ned driver, lokalisere mappen under installasjon, men det fungerer ikke.

Lenke til kommentar
For noe overemballert tull. Hvorfor kan vi ikke få kjøpt den i et enkelt og plassbesparende omslag?

7203549[/snapback]

Plast omslag er det værste jeg vet. OEM versjonen av XP som jeg har nå er kun i et plast beslag. Den ser veldig ripete ut på baksiden, til tross for at jeg er veldig forsiktig med alle cd'ene mine. Har brukt den 5-6 ganger til sammen kanskje. Byttet den enkelt å greit ut med et cover..

7206758[/snapback]

Jeg savner muligheten for å kunne kjøpe en ISO fra microsoft over nettet slik at man slipper å vente på tilgjengelighet av de emballerte pakkene i butikkene. ISO er en rask og effektiv måte å selge OSet på, helt uten bruk av emballasje. At Microsoft har en løsning for til å kunne tilby ISOer over nettet vet vi jo fra betaene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...