Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen spørsmål:

1. Dette dere snakket om for litt siden ang at man kan bytte hk/harddisk 2 ganger, var det da snakk om OEM versjoner?

2. Bare litt nyskjerrig, er det noen som har noen ide om hvorfor 64 bits versjonen er så fryktelig mye større.

7196794[/snapback]

2. 64bit kompilert kode er ca 15-20% større enn 32bit kode fordi en del kommandoer og minneadresser blir representert med flere antall byte enn før. La oss si at f.eks 1GB av Vista 32bit er kompilert kode mens resten er komprimerte data som lyder, bilder, videoer, menyer, språk, hjelpetekster, osv. så vil det si at 64bit versjonen burde vært ca 150-200MB større enn 32bit versjonen. Med andre ord så lurer jeg også på hvorfor 64bit versjonen er så mye som ca 1000MB større.

Lenke til kommentar

Det er ganske interesant at den er såpass mye større. 32bits versjonen innholder nok også litt gammel kode (selv om MS påstår at den ikke gjør det), men det gjør ikke 64bits verjonen, dette gjør at 64bits versjonen er forholdsvis enda større...

En grunn kan nok være at det ligger enkelte ting dobbelt... -Er det ikke både 32 bits og 64bits Internett explorer og utforsker f.eks?

Lenke til kommentar

Ok Simen, da skjønner jeg hvorfor akkurat de samme tingene for 64 gjerne blir større enn x86 når det gjelder kode, og i tillegg er det jo som Kongbasse er inne på også dobbelt opp av en del ting som IE, som kanskje kan forklare.

Det jeg ville litt frem til var om det ikke burde la seg gjøre å gi ut både 64 bits og 32 bits på samme plate uten at det blir like stort som dagens 32 bits + 64 bits...

Sitter å titter på en 64 bits versjon av XP pro, og der er iso'n 558MB. Det er vel ikke så veldig mye mer enn 32 bit versjonen?

Lenke til kommentar

Jeg sliter med nettet hjemme og på skolen, fordi jeg må bruke 802.1x authentication med brukernavn og passord. Det funker strålende i xp, men i vista fungerer det ikke. Vet jeg taster inn riktig brukernavn og passord, men det bare popper opp på nytt...

Jeg mistenker at det har noe med disse innstillingene:

Under authentication taben LAN Properties, er det 3 ting jeg kan velge i xp. Det er Enable ieee 802.1x (naturligvis krysset av), Authenticate as computer when computer information is available og authenticate as guest (...).

802.1x fungerer ikke med noen av de to siste nevnte krysset av, men problemet i vista er at jeg ikke har disse mulighetene... Noen som har finni ut hva det heter i vista og hvordan jeg skrur det av? Bruker RC2.

Lenke til kommentar

Har et raskt lite spørsmål her nå..

Må re-installere PC-en min snart nå uansett..

Ville det vært bedre å installere Vista RTM (ikke pre-rtm) isteden for XP?

Bruker PC-en til surfing, lekser, chatting, musikk og spilling..

Eller er XP bedre kanskje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...