Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789
noen som har installert RC2 på en laptop?

har en Acer Aspire 5040, men får ikke wireless kortet til og fungere.. windows sier at jeg må aktivere det forran på en knapp.. men denne fungerer ikke..

7175017[/snapback]

Hadde samme problemet som deg, gå inn i biosen å aktivere Wireless network, da skal det fungere

7188219[/snapback]

prøvde det men ser ut som Acer har satt noen begrensninger i BIOS... fikk ikke endra på en dritt bortsett fra boot rekkefølge av HD, DVD osv

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettprat med MS dude som pågår på Aftenposten nå om Vista:

http://tux1.aftenposten.no/nettprat/vista/

Han kunne ikke svare på dette spm, kanskje noen

smartiser her kan svare på det:)

Spørsmål:

Når vil en norsk versjon av Vista komme i butikkene? Og vil det hvis jeg nå kjøper meg en engelsk utgave av Vista være mulig å legge til norsk språkpakke når den blir tilgjengelig? hvis, ja vil det koste noe ekstra eller kan det bare lastes ned som en patch fra nettet?

Svar fra MS:

Johan Fredrik Gørrissen Dette er et godt spørsmål. Jeg mener å huske at dette kan gjøres for Windows Vista Ultimate, men jeg finner ikke i farten frem til svaret. Beklager dette, sjekk nærmere når Windows Vista er i salg. Mvh. Fredrik

Lenke til kommentar
Et svar: Uten tvil!

7189947[/snapback]

Og hvis jeg har skjønt det rett så er altså RTM det ferdige Vista?

7190059[/snapback]

Ja: Med forbehold. Motion Desktop vil leveres gjennom Ultimate Extras og Microsoft vil nok bugfikse helt frem til release.

Spørsmål:

Hei, har lest litt nedover spørsmålene her, men finner ikke helt svar på dette. Kan jeg installere Vista på samme maskin så mange ganger jeg vil? Tenker etter eventuelle formatteringer o.l. (se bort fra hardware bytter)

Svar:

Ja, så lenge du ikke oppgraderer hovedkortet kan du installere Vista så mange ganger du vil. hilsen Fredrik

Lenke til kommentar

Jeg har en Acer bærbar som jeg kjøpte for 1 og et halvt år siden. Vil det være mulig for meg å oppgradere til Windows Vista? (Kan ikke oppgradere til Ultimate, Microsoft bekrefter at det ikke gjelder Ultimate)

Noen har sikkert sett et slikt ikon i Windows Vista, men Vista vil altså leveres (Retail) i en helt redesignet boks. Det samme vil Office 2007. Fargespekteret, hvor f.eks Ultimate er svart, er gjeldende i innpakkingen;

Windows Vista Ultimate

Ultimate er sexy...

Jeg skal kjøpe Windows Vista Ultimate Edition uten tvil. Venter til sommeren da jeg får penger. :)

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
Jeg har en Acer bærbar som jeg kjøpte for 1 og et halvt år siden. Vil det være mulig for meg å oppgradere til Windows Vista? (Kan ikke oppgradere til Ultimate, Microsoft bekrefter at det ikke gjelder Ultimate)

7190881[/snapback]

Jeg har en bærbar som jeg kjøpte omtrent på samme tidspunkt og. "Express Upgrade", som blir levert med PC'er nå og frem til lansering, er slik at man ikke kan oppgradere til Vista Ultimate med etter såvidt jeg har forstått. Vanlig oppgradering er nemlig litt dyrere.

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar

Okay, men siden jeg er fast bestemt på at Vista Ultimate skal i hus, kunne man ikke da ha samme kopi av Vista på to PC'er maks? Skal se om jeg finner den saken. Men vil bare opplyse om dette til orientering. :)

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...