Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HALLO?kan noen oppdatere meg pliss, hva skjer, er det enda ny beta ute??

Har ikke funnet ut noe på MSDN :hmm: jeg burde jo fått vite det, når jeg er med i MSDN

Edit: hva er forskjellen på RC1 32bit, jeg har prøvd 64 men da er det så mange program som ikke virker.

er 32bit vista dårligere, Fortell meg.

takk

Endret av NadaX7
Lenke til kommentar
HALLO?kan noen oppdatere meg pliss, hva skjer, er det enda ny beta ute??

Har ikke funnet ut noe på MSDN :hmm: jeg burde jo fått vite det, når jeg er med i MSDN

Edit: hva er forskjellen på RC1 32bit, jeg har prøvd 64 men da er det så mange program som ikke virker.

er 32bit vista dårligere, Fortell meg.

takk

7179883[/snapback]

Nei. Ingen ny beta. Den nyeste er RC2.

 

Hvis du husker, så ble det sagt at produktnøkler ble forandret etter RC2 (5744) og Microsoft gikk i gang med RTM-builder. 5840 er en slik build som ikke er beregnet for andre enn TAP-testere (firmaer som har dyre abonnenter hos Microsoft). Jeg tviler på at du er en slik tester.

Lenke til kommentar

Nå har jeg lest litt på forumet til JCXP.net og funnet ut følgende:

 

Build 5840 er en Pre-RTM build sluppet til TAP-testere og lekket til nettet av noen i kina. Den inneholder ikke noe nytt (verken lyder, ikoner eller bakgrunner). Kun bug-fiksing, program-kompatibilitet og nye/oppdaterte drivere... Noen sier de merker mindre ressursbruk og raskere repsons.

 

CPP-nøkler vil ikke virke! Som nevnt tidligere er disse blitt endret ved RTM-versjonene. Men man kan installere uten og da får man 30 dager på seg til å aktivere.

 

Siste interne build er 5920. Når Vista blir RTM, vil Microsoft sette denne til build 6000, da Vista = NT 6.0. Haha... Veldig morsomt :p

 

Det viser seg at versjonen av build 5840 som er lekket til nettet (Windows.Vista.5840.16384.061018-1900.x86fre.EN.iso) finnes i en nyere versjon (5840.16389) og at denne visstnok skal ha mere nytt...

 

En god idé er kanskje å ha en liste/tabell i første post med build# og versjonsnavn. F.eks.:

Build 5600 = RC1

Build 5744 = RC2

Build 5840 = Pre-RTM

Lenke til kommentar

Angående aktivering, med et tenkt scenario:

 

1. Jeg har PCn min med nåværende komponenter som jeg installerer og aktiverer Vista på.

 

2. Jeg reinstallerer Vista etter en måneds tid av forskjellige årsaker - Vista må aktiveres på nytt - men vil den samme aktiveringsnøkkelen virke siden jeg ikke har byttet ut komponenter?

 

3. Jeg reinstallerer Vista etter å ha byttet ut en hel del komponenter - Vista må aktiveres på nytt - men nå vil jeg måtte be om en ny aktiveringsnøkkel?

Lenke til kommentar

Da er det bare å bytte en og en del når man installerer vista. :p

Så vi kan bytte ut enkle kompontenter som skjermkort, lydkort og LAN-kort uten å måtte registrere Windows Vista på nytt?

 

Jeg synes at vi privatpersoner kan egentlig gjøre hva vil med våres PC og komponentene som er innblandet. I stedet så må vi på en måte ''si i fra'' til Microsoft at vi bytter komponenter.

 

According to a spokesperson in Microsoft's Licensing Department, simply swapping out a component such as a CPU or graphics card will not require you to re-activate Vista; only replacing a hard drive plus another piece of your rig at the same time will necessitate a re-activation. And instead of the single license transfer stipulation that we'd heard before, Redmond has now gone on record saying that you can re-install Vista up to 10 times without penalty -- and possibly more, though that will apparently be decided on a case-by-case basis.

Har vi plutselig en begrensing på hvor mange ganger vi kan bruke våres kopi av Vista på samme PC før vi får en ''straff''?

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Er det mulig å få fjernet/unngå alle disse boblene som popper opp ,finner ihvertfall ikke noe mulighet for det i windows xp eks: trykker på start så dukker det gjerne opp at nye programmer er innstallert (plagsomt når jeg skal trykke på logg av knappen som ligger under boblen, og bobler som tråløst nettverk er koblet til etc ,holder på å tørne gal av alle disse boblene som stadig popper opp.

Lenke til kommentar
Er det mulig å få fjernet/unngå alle disse boblene som popper opp ,finner ihvertfall ikke noe mulighet for det i windows xp eks: trykker på start så dukker det gjerne opp at nye programmer er innstallert (plagsomt når jeg skal trykke på logg av knappen som ligger under boblen, og bobler som tråløst nettverk er koblet til etc ,holder på å tørne gal av alle disse boblene som stadig popper opp.

7184412[/snapback]

I XP gjør du det i hvert fall ved å:

Høyreklikke på startmenyen > Egenskaper > Start-meny > Tilpass > Avansert. Fjern halen ved "Merk nylig installerte programmer". ;)

Lenke til kommentar
Fersk versjon altså. Ble gitt ut for 15 minutter siden!

7185546[/snapback]

Ikke værst!

Den står og installerer nå...

 

For å være ærlig, trodde jeg den hadde vært gitt ut i noen dager... :ermm: Var det enda en betaversjon eller noe, da? Eller har det ikke vært gitt ut noe siden betaen som kom for noen måneder siden...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...