Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
CMD run as administrator funker hos meg:

du kan også trykke Win+R og så skrive CMD. Litt raskere.

7074992[/snapback]

Man blir vel ikke admin i CMD vinduet da... eller ?

Med UAC aktiv må man kjøre run as admin .

Uten vil ikke bcdedit få aksess til data store.

The boot configuration data store could not be opened.

Access is denied.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Veit ikke om jeg skal putte det her, eller hva jeg skal.. Men var snakk om RC2 build'en, så tar sjangsen ;P

Jeg testa RC1 builden. Og der er det jo Media Center.. Rått tenkte jeg. Nå kan jeg streame filmer til Xbox'en og se de på tv'en=)

Men neida. Transcode360 ville ikke fungere med den build'en..

Noen som har testa i RC2 build'en? Om Transcode360 fungerer?

Håper jeg ikke pisser off noen nå.. :)

Mvh,

Janse..

7073826[/snapback]

Transcode 360 virker ikke i RC2. :thumbdown:

Det skal visst ordnes i RTM utgaven.

Endret av Zappza
Lenke til kommentar
Man blir vel ikke admin i CMD vinduet da... eller ?
Alt som blir startet fra 'kjør' skal bli kjørt som full admin. Mulig det er en begrensning på CMD, men sånn jeg husker det fjerna jeg en korrupt oppføring i bootloaderen på den måten.

7076052[/snapback]

Beklager men du tar feil .

Med UAC påskrudd blir run + cmd begrenset slik det er tenkt , dette er noe av hele vitsen med den nye security user kontrollen til Vista. Ingenting kjøres som administrator lenger som default , ikke engang services .

Prøv selv å skriv bcedit.exe i ett cmd vindu åpnet fra win + r cmd .

Admin CMD ser slik ut:

Lenke til kommentar

Noken her som har fått Rivatuner til å fungere? Eg får programmet til å starte, men eg finn ikkje menyen der eg kan stille hastigheten på skjermkortvifta.

Fann en rivatunerguide på nettet som viste korleis det skullegjerast, men den var tydligvis for XP.

Er viftekontrollen låst i vista nvidiadriverane? Expertool manglar også funksjon for å styre vifte..

Har et 6600gt kort og vista RC2

Lenke til kommentar

Vista vil ikke boote uten at cd`n står i, står cd`n i så kommer jeg ikke til boot menyen hvor jeg kan velge xp, men starter direkte opp i vista. Uten cd`n så kommer jeg til boot menyen og kan starte xp, men hvis jeg velger vista så kommer jeg bare til setup og vista vil instalere seg på nytt, noen som vet hva det kan komme seg av ?? Det er litt irriterende !! :dontgetit:

Lenke til kommentar
Vista vil ikke boote uten at cd`n står i, står cd`n i så kommer jeg ikke til boot menyen hvor jeg kan velge xp, men starter direkte opp i vista. Uten cd`n så kommer jeg til boot menyen og kan starte xp, men hvis jeg velger vista så kommer jeg bare til setup og vista vil instalere seg på nytt, noen som vet hva det kan komme seg av ?? Det er litt irriterende !! :dontgetit:
Det virker for meg som om MBR har havnet på feil sted. NÅr du er i Vista, fyr opp VistaBootPro, og legg til XP i dual-booten derfra.
Lenke til kommentar

Hei.

Har lett litt i tråden, men ikke funnet svar på følgende:

Har XP Norsk professional 32 bit. Når jeg starter DVDen med Vista 64 bit får jeg beskjed om "Setup can not run on this version of the oprerating System. To install Windows please try booting from the install media".

Vil jeg få mulighet ved en slik insallasjon å velge "dual boot" med XP?

Har prøvd å boote fra plata, men får bare "install" som valg, og er redd for å gå videre. Ønsker ikke å fjerne XP... :hmm:

Har foresten 64 bit CPU.

:)

Lenke til kommentar
Funker de grafikk drivere som ligger på nVidia sidene med RC2? der står det at de skal funke kun med RC1, betyr det at de er "no go" med RC2?

7078263[/snapback]

Spørst ka du meiner med "funker". Alle dei fancy effektane i windows fungerer, men har ikkje prøvd i spill.

Står at dei fungerer "for RC1 and higher" trur eg. Installerte dei i gårkveld for å sjå om eg fekk fiksa problemet med rivatuner, men det hjelpte ikkje.. Har som sagt ikkje prøvd å spele med dei.

Lenke til kommentar
Funker de grafikk drivere som ligger på nVidia sidene med RC2? der står det at de skal funke kun med RC1, betyr det at de er "no go" med RC2?

7078263[/snapback]

Skrev det samme i en tidligere post:

nVidia-driverene som følger med RC2 er nyere (96.77) enn RC1-driverne du kan laste ned fra nVidia.com (96.33).

På min brors bærbare ble drivere til GoForce 6200 lastet ned fra Windows Update, sammen med bl.a. lydkortet.

Lenke til kommentar
Hei.

Har XP Norsk professional 32 bit. Når jeg starter DVDen med Vista 64 bit får jeg beskjed om "Setup can not run on this version of the oprerating System. To install Windows please try booting from the install media".

Har prøvd å boote fra plata, men får bare "install" som valg, og er redd for å gå videre. Ønsker ikke å fjerne XP...  :hmm:

Har foresten 64 bit CPU.

:)

7078575[/snapback]

64-bits versjonen kan kun installeres fra ett 64-bits OS (f.eks. XP Pro x64). Når du starter installasjonen av Vista fra DVD, vil du kunne velge hvilken partisjon du vil installere på. Det blir også automatisk opprettet en oppstartsmeny, hvor man kan velge mellom XP og Vista. Installer for all del ikke på samme partisjon som XP! Hvis du kun har én partisjon, se første post for hvordan du kan opprette en ny ved hjelp av gratis verktøy.

Edit: At du har 64-bits CPU betyr ikke at du MÅ installere 64-bits versjonen. Slike prosessorer støtter også 32-bits versjoner. Og den vil du kunne installere fra Windows XP.

Endret av HappyRay
Lenke til kommentar

Har prøvd å boote fra plata, men får bare "install" som valg, og er redd for å gå videre. Ønsker ikke å fjerne XP...  :hmm:

Har foresten 64 bit CPU. :)

7078575[/snapback]

Det skal gå fint ja. Hver gang du starter maskina vil du få et valg om du vil starte XP 32bit eller Vista 64bit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...