Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei folks, Tenkte jeg skulle Installere Vista RC2 etterpå/I kveld. har lasta ned alle drivere Utenom driver til Hovedkortet.. (Abit AV8)..

Finnes det en driver til VIA chipsete til Vista? Kan noen gi link viss det finnes? har ikke tid til å finne det nå uheldigvis.

Lenke til kommentar

Freak627:

Innstalèr Vista RC2 først. Vista vil automatisk innstalere drivere til de komponentene den støtter. Sannsynligvis så vil den innstalere alt, utenom to komponenter:

- Skjermkortet og lydkortet.

Dette er to ting du selv må finne drivere til. Hovedkort, USB, ja alt det andre, det tar Vista av seg. :)

Ditt eneste oppdrag nå er å finne drivere til de komponentene jeg nevnte ovenfor, så er alt i boks. :)

PS: Om det er andre komponenter som ikke blir innstalert, så vil Vista si i fra (akkurat som i XP) og da finner du drivere til de også. ;)

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
den vistaen man får kjøpt kan man endre språk på den så man kan gå fra engelsk og over til norsk?

7066177[/snapback]

Etter hva jeg har forstått velger du språk på brukernivå, dvs det kan være flere brukerkontoer, og alle kan ha hver sitt språk.

-Men det er mulig jeg tar feil.

Lenke til kommentar
den vistaen man får kjøpt kan man endre språk på den så man kan gå fra engelsk og over til norsk?

7066177[/snapback]

Etter hva jeg har forstått velger du språk på brukernivå, dvs det kan være flere brukerkontoer, og alle kan ha hver sitt språk.

-Men det er mulig jeg tar feil.

7068811[/snapback]

Du har helt rett ;)

Lenke til kommentar

Noen som har fått nView til å funke?

Får bare inn drivere (nyeste fra windows updatr) og ikkje program til mitt gForce 6600 skejrmkort

Vis eg henter drivere fra nVidia sine sider så får eg ikkje inn programmet. ingen endring etter restart

Det er litt tungvindt å ikkje kunne veksle mellom LCD-TV og Prosjektor....

Lenke til kommentar

I Vista er det, etter hva jeg har erfart, ingen ini (som boot.ini) fil som styrer oppstarten. Så hvordan sletter man linjer som ikke lenger er i bruk? Jeg har nå fire kliss like linjer i oppstarten, hvorav en ikke funker, en ikke er i bruk og en er x64. -Så hvordan kan man forandre disse linjene?

Lenke til kommentar

Veit ikke om jeg skal putte det her, eller hva jeg skal.. Men var snakk om RC2 build'en, så tar sjangsen ;P

Jeg testa RC1 builden. Og der er det jo Media Center.. Rått tenkte jeg. Nå kan jeg streame filmer til Xbox'en og se de på tv'en=)

Men neida. Transcode360 ville ikke fungere med den build'en..

Noen som har testa i RC2 build'en? Om Transcode360 fungerer?

Håper jeg ikke pisser off noen nå.. :)

Mvh,

Janse..

Lenke til kommentar
Ikke noen 'normal' tekst fil i Vista .

Du må bruke bcdedit.exe fra cmd prompt eller kan f.eks bruke 3'part VistaBootPro som er enklere .

7073037[/snapback]

Får Access denied når jeg prøver...

*...grrrr -hvem er det egentlig som eier maskinen min grrrr*

Lenke til kommentar

Du eier maskinen ....

Du må åpne en CMD prompt som administrator hvis du kjøer med UAC og non prililedged user. ( start-All Programs -Accessories -CMD - høyreklikk + run as)

Samme må du gjøre med en linux installasjon (sudo+passord eller login som root) for system aksesser, man eier maskinen der også - men ingen klager selvfølgelig da .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Du eier maskinen ....

Du må åpne en CMD prompt som administrator hvis du kjøer med UAC og non prililedged user. ( start-All Programs -Accessories -CMD - høyreklikk + run as)

Samme må du gjøre med en linux installasjon (sudo+passord eller login som root) for system aksesser, man eier maskinen der også - men ingen klager selvfølgelig da .

7074446[/snapback]

Ikke mulig å kjøre "run" som administrator slik du forklarer... -Hvordan logger dere på windows slik at dere er "ekte" administrator?

Lenke til kommentar

Administrator er default disablet som konto i Vista.

Hele vista er redesignet mht til hva en non-priv user kan gjøre (i motsetning til XP)

slik a man ikke nødvendigvis MÅ være admin hele tiden som innlogget.

Men du kan enable Admin konoen i user i kontroll panel hvis du vil , da dukker den opp på velkomstskjermen .

CMD run as administrator funker hos meg:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...