Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

It's seems that it is a known issue happening when you have only 512mo of RAM and will be fix in RTM. During this time here's a workaround :

 

1/ Ensure that you have the following registry value set to :

 

HKCU\Software\Microsoft\Windows\DWM\Composition set to 1 (32-bit DWORD)

 

HKCU\Software\Microsoft\Windows\DWM\CompositionPolicy set to 2 (32-bit DWORD)

 

2/ Restart DWM by opening a command prompt with administrative privileges :

 

- Type 'net stop uxsms'

- Then 'net start uxsms'

 

Kan noen være snill og forklare hvordan man gjør dette? Er litt blank på slike ting.. :innocent:

7030290[/snapback]

 

CTRL+ALT+DELETE -> Task manager -> Run -> regedit.exe -> bla deg fram til HKCU (forkortelse)\Software\Microsoft\Windows\DWM\Composition dobbelklikk på Composition og skriv inn 1 i stedetfor 0. Velg CompositionPolicy og skriv inn 1. Restart pc'en og du skal ha Aero :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
CTRL+ALT+DELETE -> Task manager -> Run -> regedit.exe -> bla deg fram til HKCU (forkortelse)\Software\Microsoft\Windows\DWM\Composition  dobbelklikk på Composition og skriv inn 1 i stedetfor 0. Velg CompositionPolicy og skriv inn 1. Restart pc'en og du skal ha Aero :)

7030360[/snapback]

 

Takk for hjelpa! :!: Det gikk overaskende glatt med Aero selv om jeg bare har 512 ram! Goodie! ^^

 

EDIT: Og der forsvant plutselig Aero-themet.. Haha! :D Det står at Aero-themet er aktivert, men ser ut som den har skiftet til Vista Basic Theme! o_O

Lenke til kommentar
Takk for hjelpa!  :!:  Det gikk overaskende glatt med Aero selv om jeg bare har 512 ram! Goodie! ^^

 

EDIT: Og der forsvant plutselig Aero-themet.. Haha! :D Det står at Aero-themet er aktivert, men ser ut som den har skiftet til Vista Basic Theme! o_O

7030416[/snapback]

 

Om du har noen programmer kjørende så kan det hende at de ikke takler Aero og da skifter Windows til Basic Fks. azuerus takler ikke Aero og da går Windows til Basic men om du lukker programmet så skal aero gjenopprette seg.

Lenke til kommentar
Jeg har oppdaget et lite problem i en ellers plettfri Vista for min del. Min bærbare pc våkner opp av sleep modusen helt av seg selv. Noen andre som har vært borti det og funnet en løsning?

7031598[/snapback]

mulig problemet ligger i wake on lan i bios i så fal så er det en smal sak og endre dette der

Lenke til kommentar

La plutselig merke til at når jeg flytter på vinduer så blir ikke innholdet med, bare et omriss av vinduet. Hvor får jeg forandret på det?

 

Edit: Var regnskapsprogrammet mitt (Winvask) som gjorde det, så fort jeg avsluttet det, så var alt i orden igjen.

Endret av Lucifer24
Lenke til kommentar
Hva fikser de i Vista rc2 i forhold til 578***?

 

Kan jeg oppdatere forige versjon til denne?

7031829[/snapback]

 

Jeg har i hvertfall ikke merka noen andre forandringer enn at RC2 er raskere og at noen nye ikoner er lagt til. De har vel fiksa mange bugs og lagt til endel drivere også.

 

Og, ja du kan oppgradere fra RC1 til RC2 :yes:

Lenke til kommentar

Kan nevne at RC2 er en del stabil i forhold til RC1. Siden jeg kjører VISTA på lapotopen min fungerte ikke sleep mode som den skulle i RC1, det gjør den f.eks i RC2.

 

Men nå burde ATI få ut fingeren og lansere nye skjermkort drivere. Hvorfor har de nedprioritert oss brukere med ATI Mobility™ Radeon® 9500 Series til og med ATI Mobility™ Radeon® 9800 Series? Link

Lenke til kommentar
Kan noen forklare meg hvorfor vista ber om 8GB (!) ytterligere når jeg vil upgrade fra rc1 til rc2?  :ermm:

 

Victurus

7033214[/snapback]

Antakelig fordi det er endel temporær lagring under installasjonen som blir frigjort når alt er ferdig. Enda en grunn til at folket bør ta i litt når man skal sette av partisjon til Vista.

Lenke til kommentar
Noen som har MD5 for nyeste versjon vista .iso fil?

 

Jeg syntes oppstarten i Vista build 5728 er spesielt treig på min bærbare. Sidebar tar lang tid å laste selv med bare 2 gadets. Det trådløse nettverket tar også lang tid før det "lastes" inn og ikonet komme nede ved klokka.

 

Er dette bedre på nyeste bulid??

Hvordan lyder dine systemspesifikasjoner ut? Hva er hastigheten (RPM) på din harddisk?

7020258[/snapback]

 

Laptop 259ien fra netshop. Pentium M 1,7, 1 gb ram. Om jeg ikke husker helt feil, har jeg en 7200rpm hd..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...