Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk, fant ut feilen. Det er ikke skjermkortet, men antall RAM som er på plass. Jeg har kun 512MB RAM, så da har Vista tydeligvis (b. 5744) fjernet Aero.

Fikset de nøklene (registry) som han ene poster fremgangsmåte på, og det funket etter det! :)

Lenke til kommentar

Da var Vista RC2 instalert på min maskin . Det meste fungerer greit . Fikk en rating på 4,7 uten at det sier meg noe . RC1 lot seg ikke instalere men denne gikk greit . Må leite litt rundt etter drivere til mitt Soundblasterkort og litt småtteri . Denne virker mere polert enn Beta 2 men det skulle bare mangle . Mistenker at det var skjermkortet mitt RC1 ikke takla (7950X2)

Lenke til kommentar
Jeg får ikke lagt inn Vista på min stuepc før ut i uken, så kan noen være så grei å starte mediacenter delen, så se om online media virker, om nrk, tv2 osv er tilgjengelig der?

7028668[/snapback]

Niks, det var tilgjengelig i RC1. Mulig det fortsatt funker hvis du bruker RC1 i steden.

Lenke til kommentar
Da var Vista RC2 instalert på min maskin . Det meste fungerer greit . Fikk en rating på 4,7 uten at det sier meg noe . RC1 lot seg ikke instalere men denne gikk greit . Må leite litt rundt etter drivere til mitt Soundblasterkort og litt småtteri . Denne virker mere polert enn Beta 2 men det skulle bare mangle . Mistenker at det var skjermkortet mitt RC1 ikke takla (7950X2)

7028647[/snapback]

Det er mulig at det var skjermkortet ja - før RC2 støttet ikke vista SLI, dvs man fikk bare en svart skjerm... RC2 virker i allefall om man har SLI aktivert. 7950X2-kortet funker vel på en måte som SLI om jeg ikke tar helt feil.

Lenke til kommentar

Det er bare å prøve. De fleste drivere (grafikkort, nettverkskort etc.) skal bli automatisk installert. Du trenger dog sikkert å laste ned lyddrivere fra Windows Update. Hvilken PC har du?

Her er en interessant nyhet om Vista: Motion Desktop, interaktive og bevegelige bakgrunner!

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar

Da var 5744 på plass i begge varianter. 32 bits fungerer helt fint, fant all hardware og var på nett med en gang installasjonen var ferdig. Da er det verre med 64 bits utgaven. Den finner ikke WD 320 Gb SATA II disken min, ei heller det trådløse nettverkskortet. Har samme disk på 32 bits versjonen som ble funnet uten noe tull. Samme HK på begge, se nedenfor. Gode tips mottas med takk!

Lenke til kommentar

Har problemer med å slå av pcen med RC2, får bare svart skjerm.

Dette skjedde også flere ganger under installasjonen, måtte trykke på reset knappen for å fortsette.

Hadde ikke dette problemet med RC1

Eneste forskjellen er at jeg installerte RC2 på en egen partisjon på harddisken, e:

RC1 satte jeg inn som hoved OS, altså c:

Noen som har samme problem?

Lenke til kommentar
It's seems that it is a known issue happening when you have only 512mo of RAM and will be fix in RTM. During this time here's a workaround :

1/ Ensure that you have the following registry value set to :

HKCU\Software\Microsoft\Windows\DWM\Composition set to 1 (32-bit DWORD)

HKCU\Software\Microsoft\Windows\DWM\CompositionPolicy set to 2 (32-bit DWORD)

2/ Restart DWM by opening a command prompt with administrative privileges :

- Type 'net stop uxsms'

- Then 'net start uxsms'

Kan noen være snill og forklare hvordan man gjør dette? Er litt blank på slike ting.. :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...