Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mythos:

- Jeg ser at din bærbare har 768MB RAM. Hvordan er Vista RC2 på den? Og er din 80Gb HD på 5400/5600 RPM eller 7200 RPM? B. 5728 gikk nemmelig helt greit på min bærbare med ''kun'' 512MB RAM.

 

Min disk er forøvrig på 5600 RPM og 80Gb.

Endret av onyX
Lenke til kommentar
Mythos:

- Jeg ser at din bærbare har 768MB RAM. Hvordan er Vista RC2 på den? Og er din 80Gb HD på 5400/5600 RPM eller 7200RPM? B. 5728 gikk nemmelig helt greit på min bærbare med ''kun'' 512MB RAM.

7018062[/snapback]

RC2 går helt fint på Coop PC'en min. Disken er en Samsung 7200RPM. Jeg hadde tenkt å oppgradere til 1GB minne, men minne er så dyrt om dagen at jeg venter litt. De applikasjinene jeg kjører på Vista er ikke så tunge, så jeg har ikke merket noe til at minnet er noen begrensing. Det er ikke mye diskaktivitet. Det var adskillig verre i tidligere beta versjoner.

 

Det virker ikke som RC2 krever stort mer enn XP, bortsett fra at man bør ha DX9 skjermkort, og det har jeg.

Lenke til kommentar
Nope. Er nemlig usikker på om det blir PS3 eller X360. Kommer X360 med større harddisk og innebygd HD-DVD spiller i nærmeste framtid blir det nok den. Media Center har virkelig nesten solgt en X360 på grunn av det.

7017907[/snapback]

Kjøp deg en 360 så kan du hjelpe meg med å få Transcode 360 til å virke :(

 

Men uansett. Hadde det ikke vært Media Center på Xboxen, hadde den nok blitt nedprioritert. Media Centeret til Vista er jævlig digg :cool:

Lenke til kommentar

Flott! Gleder meg allerede til å prøve. Det som er fint er at man har flere muligheter til å konfigurere strømbruken i Vista, man kan til og med lage sin egen skjema over strømforbruk. På den måten slipper jeg å innstalere de medfølgte programmene til min bærbare (Acer sin egen ePower Management).

 

Vista fungerer rett og slett helt utmerket til bærbare PC'er og det ser helt lovende ut for hva de endelige versjonene har å by på. En bærbar PC skal i hovedsak brukes til kontorarbeid og annet småting, så jeg kommer til å satse på en lett versjon fra Vista. Sikter da til Vista Business-versjonen. :)

Endret av onyX
Lenke til kommentar
Til informasjon så fungerer også Vista Beta 2-key i RC1 og nyere builds etter det. :)

 

Edit:

forresten er det noen her som vet om steam fungerer i Vista ? gidder ikke legge inn Vista hvis ikke jeg får spilt HL2 & HL2MP..

 

og hvis noen har testet trackmania vil jeg gjerne høre om det og.

Jepp!

- Steam fungerer helt utmerket. Bare pass på å få med lyddrivere og skjermdrivere (som er et selvfølge), så går det helt fint! :)

7018001[/snapback]

 

 

høres lovende ut. eneste jeg er litt skeptisk til, er om Apple's Bootcamp drivere fungerer i Vista RC2. ( har en MBP)

 

og er denne RC2'en egentlig en Ultimate eller hva?

Lenke til kommentar
Det som er fint er at man har flere muligheter til å konfigurere strømbruken i Vista, man kan til og med lage sin egen skjema over strømforbruk.

7018169[/snapback]

 

Husker jeg ble ganske redd da de eksterne harddiskene mine skrudde seg av stadig vekk. Ganske kjekt at de skrur seg av når de ikke blir brukt synes jeg :)

Lenke til kommentar
Du mener volumlisens-versjonen? Business er vel kun for bedrifter eller? Jeg vet ikke om de vil la deg kjøpe business-versjonene.

Jeg var for kjapp der gitt, og du har helt rett! Jeg så på en rask liste her istad. Nå fikk jeg lest igjennom versjonene på hjemmesiden og det stemmer at Business kun er for små bedrifter/bedrifter.

 

Det som vil falle i smak er vel da Windows Vista Home Premium eller Home Basic. :)

Endret av onyX
Lenke til kommentar
Hei..

 

I går lastet jeg ned og installerte vista.. Alt ser ut til å fungere hittil.. men jeg klarer ikke å skru på wireless delen på maskina mi. Har en Notebook 1557. Der skal det være en knapp på siden til å aktivere det trådløse internkortet           Intel 2200BG.

 

Skulle gjerne likt å vist om der var noen som har vært borti dette å fått dette til!

7011412[/snapback]

Jeg har en Medion Coop PC med tilsvarende problem. Til den følger det med et program som kalles Launch Manager som kontrollerer noen knapper, bl.a. den for å skru på det trådløse kortet. Dette programmet funker ikke i Vista, noen av filene blir ikke lagt riktig inn.

 

Det jeg gjør er å installere Launch Manager i Vista, og deretter kopiere filene fra Programfiler\Launch Manager i XP til tilsvarende katalog i Vista. Da funker det hos meg.

 

Hvis det er tilsvarende på 1557 er dette muligens til hjelp...

7011503[/snapback]

 

Har dere sjekket Mobility Center i Control Panel? Her samles alle spesial-funksjoner for bærbare, bl.a. aktivering av det trådløse kortet.

 

Kan også nevne at på min brors Asus ble driver for slike spesialtaster lastet ned fra Windows Update når vi koblet til nettet!

7011568[/snapback]

Hmmm.. Går inn i Mobility center å finner det jeg skal akrivere den trådløse delen.. men det går ikke å trykke på noe.. Ideer??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...