Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei..

 

I går lastet jeg ned og installerte vista.. Alt ser ut til å fungere hittil.. men jeg klarer ikke å skru på wireless delen på maskina mi. Har en Notebook 1557. Der skal det være en knapp på siden til å aktivere det trådløse internkortet Intel 2200BG.

 

Skulle gjerne likt å vist om der var noen som har vært borti dette å fått dette til!

Lenke til kommentar
Hei..

 

I går lastet jeg ned og installerte vista.. Alt ser ut til å fungere hittil.. men jeg klarer ikke å skru på wireless delen på maskina mi. Har en Notebook 1557. Der skal det være en knapp på siden til å aktivere det trådløse internkortet          Intel 2200BG.

 

Skulle gjerne likt å vist om der var noen som har vært borti dette å fått dette til!

7011412[/snapback]

Jeg har en Medion Coop PC med tilsvarende problem. Til den følger det med et program som kalles Launch Manager som kontrollerer noen knapper, bl.a. den for å skru på det trådløse kortet. Dette programmet funker ikke i Vista, noen av filene blir ikke lagt riktig inn.

 

Det jeg gjør er å installere Launch Manager i Vista, og deretter kopiere filene fra Programfiler\Launch Manager i XP til tilsvarende katalog i Vista. Da funker det hos meg.

 

Hvis det er tilsvarende på 1557 er dette muligens til hjelp...

Lenke til kommentar
Hei..

 

I går lastet jeg ned og installerte vista.. Alt ser ut til å fungere hittil.. men jeg klarer ikke å skru på wireless delen på maskina mi. Har en Notebook 1557. Der skal det være en knapp på siden til å aktivere det trådløse internkortet           Intel 2200BG.

 

Skulle gjerne likt å vist om der var noen som har vært borti dette å fått dette til!

7011412[/snapback]

Jeg har en Medion Coop PC med tilsvarende problem. Til den følger det med et program som kalles Launch Manager som kontrollerer noen knapper, bl.a. den for å skru på det trådløse kortet. Dette programmet funker ikke i Vista, noen av filene blir ikke lagt riktig inn.

 

Det jeg gjør er å installere Launch Manager i Vista, og deretter kopiere filene fra Programfiler\Launch Manager i XP til tilsvarende katalog i Vista. Da funker det hos meg.

 

Hvis det er tilsvarende på 1557 er dette muligens til hjelp...

7011503[/snapback]

 

Takk for det .. skal teste i kveld når jeg kommer hjem fra jobb.. Såg forresten på intel sin side at der var Vista Beta drivere til Intel 2200 BG kortet.. Må kansje legge inn desse også

Lenke til kommentar
Takk for det .. skal teste i kveld når jeg kommer hjem fra jobb.. Såg forresten på intel sin side at der var Vista Beta drivere til Intel 2200 BG kortet.. Må kansje legge inn desse også

7011515[/snapback]

Jeg bruker driverne som Vista legger inn til Intel 2200 kortet, så det skulle ikke være nødvendig å legge inn andre drivere.

Lenke til kommentar
Hei..

 

I går lastet jeg ned og installerte vista.. Alt ser ut til å fungere hittil.. men jeg klarer ikke å skru på wireless delen på maskina mi. Har en Notebook 1557. Der skal det være en knapp på siden til å aktivere det trådløse internkortet           Intel 2200BG.

 

Skulle gjerne likt å vist om der var noen som har vært borti dette å fått dette til!

7011412[/snapback]

Jeg har en Medion Coop PC med tilsvarende problem. Til den følger det med et program som kalles Launch Manager som kontrollerer noen knapper, bl.a. den for å skru på det trådløse kortet. Dette programmet funker ikke i Vista, noen av filene blir ikke lagt riktig inn.

 

Det jeg gjør er å installere Launch Manager i Vista, og deretter kopiere filene fra Programfiler\Launch Manager i XP til tilsvarende katalog i Vista. Da funker det hos meg.

 

Hvis det er tilsvarende på 1557 er dette muligens til hjelp...

7011503[/snapback]

 

Har dere sjekket Mobility Center i Control Panel? Her samles alle spesial-funksjoner for bærbare, bl.a. aktivering av det trådløse kortet.

 

Kan også nevne at på min brors Asus ble driver for slike spesialtaster lastet ned fra Windows Update når vi koblet til nettet!

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått til lydkortet også, måtte ta bort console fra add remove programs, instalere på nytt fra driver mappen (viktig) så forsvant krysset gitt :thumbup:

 

 

Xp 64 driveren funker til x-fi xtreme music fra creative.

 

Vista er helt stabilt og gir rask respons på alt jeg har knotet med til nå :thumbup:

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Men har noen en download link til RC1 Build 5728 x64 som funker?

7007618[/snapback]

Jeg fant ut (selv om noen her skriver noe annet) at siste build av x64 er 5600. Jeg har installert begge, altså build 5728 32 bits og x64 build 5600. Etter hva jeg kan se (les min erfaring) så er x64 build 5600 betydelig raskere enn 5728 32 bits. Fikk beskjed fra Microsoft i dag at Vista RC2, build 5743 er klar og slippes til noen utvalgte på fredag 6. oktober. Det var ikke nevnt, men jeg går ut fra at dette var 32 bits versjonen.

7009735[/snapback]

Tror nok builden blir 5744. Siden lå ute på onsdag men ble tatt ned igjen.

Lenke til kommentar
The new build number for RC2 is: 5744.16384.061003-1945.

 

Release is expected later today.

7014943[/snapback]

Dato og klokkeslett står uthevet. 3. oktober 2006 kl 19.45

 

Men jeg får ikke til å laste den ned. Regner med den slapp ut til en liten gruppe testere den datoen og først gjøres tilgjengelig for alle f.eks i dag.

 

Linkene blir trolig noe slik:

http://download.windowsvista.com/dl/previe...cfre_en_dvd.iso

http://download.windowsvista.com/dl/previe...xfre_en_dvd.iso

 

htp://download.windowsvista.com/dl/preview/rc2/en/x86/iso/vista_5744.16384.061003-1945_x86fre_client-lr1cfre_en_dvd.iso

htp://download.windowsvista.com/dl/preview/rc2/en/x64/iso/vista_5744.16384.061003-1945_x64fre_client-lr1cxfre_en_dvd.iso

 

 

De uthevede tegnene er trolig feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...