Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet jeg skal lete fram ting og søke etter noe hvis jeg lurer på noe uten å belaste andre forum-brukere med hjelp, men:

 

- Hvordan kan jeg endre boot-screen i Vista, altså få vekk den lille lade-streken? Altså den som er standard. Husker at noen kom med fremgangsmåten på hvordan man kunne bytte boot-screen. Ser så kjedelig ut når hele skjermen er svart og det vises en stusselig lade-strek (kall det hva du vil) nederst på skjermen. :)

Endret av onyX
Lenke til kommentar

Noen som har vært borti codecfeil i Vista? Jeg har lagt inn RC1, men får ikke mediaplayer eller Mediacenter til å spille av feks divx eller avi.. Noen som har en løsning på dette?

 

I Mediacenter får jeg bare at codec mangler, i mediaplayer får jeg beskjeden om at mediaplayer har sluttet å fungere og etter en stund skrur den seg av..

 

Noen som har en link hvor jeg kan legge inn mediaplayer på nytt uten å legge inn hele vista på nytt?

Endret av AnDtHo
Lenke til kommentar

Jeg har problemer med å "merge/redistribute free space" i Vista. Har 3 partisjoner på min bærbare pc, og jeg skal kutte ned til 2 og heller ha mer plass på partisjonen hvor jeg har installert vista. Har ikke XP på maskinen, så er ikke noe alternativ å gjøre det gjennom XP. Partition Magic funker heller ikke i Vista, og det er det samme med de andre partisjonsprogrammene jeg har brukt. Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Jeg har problemer med å "merge/redistribute free space" i Vista. Har 3 partisjoner på min bærbare pc, og jeg skal kutte ned til 2 og heller ha mer plass på partisjonen hvor jeg har installert vista. Har ikke XP på maskinen, så  er ikke noe alternativ å gjøre det gjennom XP. Partition Magic funker heller ikke i Vista, og det er det samme med de andre partisjonsprogrammene jeg har brukt. Noen som har noen tips?

6996515[/snapback]

Så vidt jeg har erfart så kan du ikke fjerne en partisjon fra en disc som det ligger noe på.. da vil alt på partisjonen blir borte.. Jeg gjorde den feilen på TG i fjor og satt plutselig igjen med et Vista som ikke fungerte og XP som plutselig ble borte.. Morro.. :no:

Lenke til kommentar
QUOTE(eivindhg @ 04/10-2006 : 09:45)

Jeg har problemer med å "merge/redistribute free space" i Vista. Har 3 partisjoner på min bærbare pc, og jeg skal kutte ned til 2 og heller ha mer plass på partisjonen hvor jeg har installert vista. Har ikke XP på maskinen, så  er ikke noe alternativ å gjøre det gjennom XP. Partition Magic funker heller ikke i Vista, og det er det samme med de andre partisjonsprogrammene jeg har brukt. Noen som har noen tips?

 

 

 

 

 

Så vidt jeg har erfart så kan du ikke fjerne en partisjon fra en disc som det ligger noe på.. da vil alt på partisjonen blir borte.. Jeg gjorde den feilen på TG i fjor og satt plutselig igjen med et Vista som ikke fungerte og XP som plutselig ble borte.. Morro.. 

 

Funka fint med Partition Magic det, men skulle hatt enn erstatter for det som funket til Vista,...

Lenke til kommentar

Jeg har to problemer..

 

1: Når jeg følger alle build 5728 linker, så kommer jeg bare inn på hjemme siden til Vista.. Jeg trykker meg videre for å komme til nedlastingen.. Jeg skriver inn Live.com bruker navn og passord.. Velger om jeg skal bruke det download programmet eller nettleseren.. Men så skjer det noe rart, når jeg skal lagre så er det build 5600 jeg får, ikke 5728.. Jeg valgte x64, English og alt.. Men jeg får den gammle builden av en eller annen merklig grunn.. Har prøvde opptil flere ganger nå, over en et par dager..

Men får bare build 5600..

 

Hva er detta fornoe? Hvorfor får jeg ikke lastet ned den nyeste builden?

 

2. Jeg har ikke noen DVD plate å brenne ISO-filen inn på, og får ikke installert noe Daemon Tools eller sånne programmer på den PC-en jeg ønsker å installere Vista..

Dessuten ønsker jeg og kjøre Vista parallellt med XP på den andre PC-en..

Men kan ikke installere noe partisjonerings program på den, fordi jeg må da resize disken på den, fordi hele er satt til en stor partisjon..

Finnes det et program eller noe jeg kan boote fra CD/Diskett som kan hjelpe meg må resize harddisken?

Lenke til kommentar

Hvordan ligger der an med chipset-støtte?? Tenkte jeg skulle installerer Vista i ettermiddag, ,men fant ingen Vista driver på Intel sine sider (i945).

 

 

I tillegg sliter jeg med install-key'n. Guiden først i denne posten sier at du må registrere deg hos m$, mens install-note'n sier key følger med? Hva er rett??

Lenke til kommentar
Hva er detta fornoe? Hvorfor får jeg ikke lastet ned den nyeste builden?

 

 

Build 5728 hadde vel en begrensing på antall nedlastinger, men hvis du absolutt vil ha den finner du den på diverse bt-sider.

 

Min erfaring med RC1 var dårlig. Har prøvd å installere 2 ganger nå, både cleaninstall og rett fra dvd, og fra image til en annen hd. Merkelig nok insisterer den på å kopiere filer til c:, selv om jeg i installasjonen både har prøvd å installere på annen partisjon på samme disk, og på en annen disk. Feilmelding hver gang er at den mangler ei fil for videre installasjon..

 

Laster ned build 5728 nå, for å sjekke om den er noe bedre. Er det fremdeles mulig å oppdrive lovlig key til build 5728, eller må jeg ty til de grå alternaltivene denne gang?

Endret av gummitarzan
Lenke til kommentar
Jeg har problemer med å "merge/redistribute free space" i Vista. Har 3 partisjoner på min bærbare pc, og jeg skal kutte ned til 2 og heller ha mer plass på partisjonen hvor jeg har installert vista. Har ikke XP på maskinen, så  er ikke noe alternativ å gjøre det gjennom XP. Partition Magic funker heller ikke i Vista, og det er det samme med de andre partisjonsprogrammene jeg har brukt. Noen som har noen tips?

6996515[/snapback]

 

Dette kan endelig gjøres med Disk Management i Vista!

 

Windows+R | diskmgmt.msc

 

Høyreklikk partisjoner og velg extend/shrink...

 

Sitter på XP nå, så får ikke lagd skjermdump :roll:

 

Edit: Men jeg hadde allerede lagd en til en annen post :D

Endret av HappyRay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...